Pitkäjousen teko

Hei, minä olen kiinostunut Pitkäjousen teosta 9luokan viimeisenä työnä mutta opettajalla ei ole mitään käsitystä sen teosta. Aloin etsiä tietoa ja löysin tämän sivuston ja ajattelin jos täältä löytäisi vinkkejä sen tekemiseen ja materiaaleihin. Täällä on varastossa melkein kaikkia puita paitsi marjakuusta ja kataja on erittäin oksainen. Olin suunnitellut jousen noin 190cm pituiseksi koska olet itse sen pituinen. Anteeksi jos tämä on väärä paikka kysyä apua.

Tästä on hyvä aloittaa:

1 tykkäys

Hei vaan…
Mistähän mahdatte tilailla puutavarat laminoituihin jousiin, paikallisissa liikkeissä pääsääntöisesti rakennustavaraa ja listatkin mdfää. Jotain kynnyslistaa saa tammena, mutta senkin laatu / syiden kulku vähän mitä nyt milloinkin.
Täältä foorumilta en varsinaisia linkkejä tai viittauksia toimittajille ole löytänyt, olisi aika hienoa jos jakaisitte tietoa tänne uusille jousien rakentelijoille.

Moikka! Lahdessa hakalan puutukku myy lautatavarana. Eli itse joutuu sahailemaan/höyläämään/hiomaan. Se kaveri hakalalla myy kyllä jotain viiluja, mutta ne oli viimeksi ainakin niin märässä säilytetty että osa oli aaltoillut ja ne hyvät punatammet mitkä valkkasin pärähti katki heti. Eli lahoa saatto olla.

Jos nyt ihan laminaatti tai pari riittää, niin laita yksityisviestiä.