Se on myös vähän laitoksesta kiinnin. Kaatopaikoilta kun ei virallisesti saisi viedä mitään mutta kun oon selittänyt kerran asiani niin oon saanut poikkeus luvan parikertaan. Energia jätteeksi menevät lastit ovat ostettua roskaa joten pitää ehtiä suoraan sinne kaadettavan ryhmän vierelle kinumaan niitä palasia koska kun lava auto tulee niin se on sit menoo.
Pitäis ostaa sitten mut menee byrokratiaksi
Mää oon menny kerran vaa kysäsee että: Lähtekö nuo puut roskiin? Vastaus oli, että juu. Mää kysyin, että: Pistäsiko kaivuri kuski ne tuohon ojaan mulle jos mä tuon telle kopiin pullapitkon ja uude kahvipaketin? Kuski alko hommiin heti ja mää käväsin kaupassa
Keväällä näemmä tuota puuta on tarjolla. Omat varastot pullistelee puuta niin että pitää keskittyä vaan tekohommiin.
Alla pari uutta projektia, nyt tulee tehtyä vaan selystettyjä jousia. Liimasin eilen saunassa pari 138cm ugrirunkoa.
Päätettiin tuossa joulun alla jo muutaman kaverin kanssa, että maaliskuun tokana viikonloppuna tehdään tutkimusmatka ruotsiin. Oltais menty perjantaina katsomaan sekä hiplailemaan lähemmin Skokloster linnalle sijoitettuja 1700 luvulla sotasaaliina ruotsiin tuotuja turkikilaisia jousia ja lauantaina olisi ollut yksityis kierros ja hipelöinti Örbyhus linnalla ruotsin ainoaa kokonaista saami jousta…
Arvata saattaa että mitä tukholmassa on juurikin nyt meneillään ja millä “paatilla” sinne olisi pitänyt lähteä… Ei kiitos.
Joten nyt siten tulikin viikonloppusta pitkä koti ilta ja uusien kuvie editointi. Vatuttaa mut mieluummin mää näitä kuvii sit kääntelen kuin joudun kotiarestiin ruotsin terminaaliin.
Vähän esimakua tulevasta.
Tässä pohdin että onko kuinka kaukana autenttisesta ugrista jos sakarat olisi koivua, selkä raitaa ja vatsa lylymäntyä?
Ei ole kaukana. Aina asia on, että kestääkö se raita vai ei.
Tuo ruotsin saamijousen selkää on myös arveltu olevan joko pajua tai tuomea.
Itse en ihan uskaltaisi seläksi laittaa raitaa isommissa paunoissa mutta jos teet keveän ja vähän pidemmän niin kyllä sen pitäisi kestää ainakin sinne 70lb materiaalit huomioon ottaen.
Mistäs nyt tuulee? Äijä ottanut 1800 luvun kasakkien hiustyylin
Kiva jousi
Tukka nous pystyy ku kävin kattomassa osakekursseja aamulla…
Ei oo vielä ottanu virumaa, kyllä tää jänne + kataja toimii. koputan puuta
Aattelin sisäänampua 22tuuman vedolla, sitten tilleröin vähän jos tarvii siihen 24tuumaan.
Mitä ootte mieltä?
Toi 22tuumaa ankkuroituu just sopivasti siten, että peukalon juuri osuu poskenpäähän.
Paunoja nytten se 40
Jousessa on tasainen mutta minun silmääni turhan kärkitoiminen tilleri. Pitkä pätkä lyhyen jousen keskellä ei taivu riittävästi vs. kärjet. Jousi paranee kaikin tavoin, jos tilannetta korjataan.
Onko nyt yhtään parempi? @TuukkaKumpulainen
Oon jättänyt ton ala lavan jäykemmäks
Jaa, että nyt on jännepussi tyhjä. Vähän päälle kilon jänteitä on siis puolessa vuodessa kerennyt repiä… Onneksi on sentään olutta, parasta mikkeliläistä vehnäolutta. Sitä kai sitten ja puujousia kotiarestin ajan jatkossa.
Syreeni Mongoli on kiinnostava projekti.
Niitä ois itseasiassa kaksi. Laitoin pari syreenipulikkaa halki, toinen kapea, toinen leveä. 40mm ja 47mm leveät lavat noissa. Selystetämisen aloitin kapeammasta.
Syreeni vai sittenkin unkarinsyreeni?