Mitä teit tänään (tai eilen) - kerro!

Aa no sitten mulla on kyllä tota eskimoa. Mut sitten nuo painavemmat on varmaa jotain muuta merkkiä. Ne tuli yhden jousen mukana ja oletin niiden olevan samoja kun ovat samannäköisiä noitten mun eskimoitten kanssa. Nooh…


Jalava jouskarin tekoa, vähän on päässyt päädyt halkeilemaan.

Päädyt halkee aina ja eivät merkitse käytännössä mitään.

Joo tossa vuoleskelin ja totesin että nehän on vain 3mm syviä.

Innostuin kokeilemaa staattisia rekurvi kärkiä.

Tulihan se verstas mökillä valmiiksi ennen ensi viikolla alkavaa muuttoa uuteen kämppään. Viimeisin homma oli jousten tilleröintiseinän viimeistely.

5 tykkäystä


Vielä riittää tilleröitävää, aika epätasasesti taittuvat. Ainakin oikea lapa on jäykempi eikä keskeltä taitu juuri ollenkaan. Ja kärkiä pitää saada enempi taipumaan mun mielestä.

1 tykkäys

Testailin lyhyillä matkoilla varsijousen korkoa. Aika alas saa tähdätä. Sivulinja pysyy hyvin. 3D elukkaan ampuessani rikoin yhden puisen sulan. Vaihdan siihen oikeat tilalle. Testasin myös pituutta. Lonkalta 45asteen kulmassa puusulilla ja aidoilla 5m sisälle. Noin 100m. Askelissa oli heittoa 98-106. Aika nopeaa oli lataaminen vanhallakin goatfootilla. Huomenna saan uuden. Viikolla teen lisää vasamia ja käyn vielä seuran maastoradalla. Kyllä tää nyt näyttää valikoituvan takahikiälle.

Pitää siis sittenkin ottaa omakin mukaan niin saadaan kisa :smiley:

Tuota alempaa vastakaarta höyrytän enemmän, jotta vielä vedossakin pysyisi kaarevana

Nyt meni alalapa sörsseliksi, kasassa pysyy eikä murtumia mutta kyllä pahaa tekee. Yritän paahtolämmöllä pelastaa vielä. Paunoja 40

Hyörytyksen jälkeen kannattaa jättää vähintään päiväks aloileen, että kosteus tasaantuu.

1 tykkäys

Mikke. Komento takaisin. Mun täytyy vielä viritellä noita vasamia niin paljon että kisa avaus varsijousella siirtyy ensi vuoteen.

HAH! Jänistäjä!

2 tykkäystä

:laughing:

Siinä ois kolme lähes valmista jousta. Kuka arvaa mitkä?

1 tykkäys

Rapujousi

Hyvä yritys. Rapucore on jo valmis, mutta tuossa on…
Molche balka, mancu ja crimean tatar!

Velipoika oli kaatanut vanhan luumupuun. Kävin hakemassa rungon ja halkaisin moottorisahalla:

Halkaisija 10 cm, pituus 155 cm. Kuivukoot pari vuotta ainakin

6 tykkäystä

Luumu on erittäin hyvää kamaa!