Mitä teit tänään (tai eilen) - kerro!

Ihan sillä, että muovisyöpä leviää täsmälleen tällä tavalla, ja sillä, että tätä foorumia lukevat muutkin kuin vakioporukka, täytyy mainita tässä yhteydessä että muovinokit eivät kuulu primitiivinuoliin tai varhaiskantaiseen jousiammuntaan, eikä niiden käyttöä sallita primitiivijousikisoissa.

Jousiammuntapakat käytössä.


Mikäs funktio noilla on?

Mulla on pien mökkiprojekti, tämmösillä työkaluilla.

Ja välillä ammuntaa


2 tykkäystä

Ujon naturistin auringonottopaikka 20m tiestä. Sulla on enempi perinteinen tausta materiaalilta ja käytöltä

Aha, hahah :smiley:

Nyt tuli taas sellainen “hetki” jousiammunnan saralla… Oon siis treenannu peurakoetta tässä pitkin kesää kun tarkoituksena on kunnostautua kaurisjahdissa syksyllä ja sen vuoksi tänäänkin koitin osua 18 metristä renkaaseen.
Ammuin aikani ja ei oikein ammunta kulkenut. Yksi tahtoi livetä kokoajan ringin ulkopuolelle.

Sitten olin jo ottanut ranne suojan, nuoliviinen ja sormiläpän pois. Ajattelin sitten että koitampa vielä kerran ihan paljaaltaan, nuolet jousikädessä yhden kierroksen. Ihanasti napsu keskelle. Tuli hyvä mieli…

Meillä kun ei kauriita tai peuroja ole hirveästi täälä päin niin pari vuotta niiden kulkureittejä seuranneena pistin ruokinnan ja suolakiven nyt valitsemalleni paikalle seuran maille. No pari viikkoa meni kun eka kauris kävi kivellä ja nyt kun aloittaa ruokinnan hyvissä ajoin syksyllä niin alkaa passitus tulevilla kulkureiteillä jousi kädessä. Saas nähdä miten käy !

6 tykkäystä

Hyvä sarja, mutta mikäs tässä oli oivallus??
Oisko sulla huono sormiläppä, koska paljain käsin ei pitäisi saada yhtä hyvää laukaisua millään.

Kuinka isot sulat on nuolissa? Tuolta matkalta ampusin 5" sulituksilla.
Toivottavasti natsaa testi, ei ole mikään helppo läpästä kellekään.

Noilla vakkari 4" 3d kisa sulilla mä ammuin. Jahtinuoliin tulee kyllä 5" sulat.

Nii en tiedä… ammun kyllä paljon ilman sormiläppää ja ampuisin enemmänkin jos sormen päät kestäisi :smiley: nimettömän reuna pettää yleensä ekana keväällä ja tekee rakkulan. Ihan itse tehty yksinkertainen parkkinahka lappu joka kyllä pitäis aika sopiva olla ?

Varmaan nyt lähinnä se fiilis teki ?

Näillä alle 20 matkoilla kun se osuma on hyvinkin tätä luokkaa vaikka veto ja asento on vähän siellä päin. Niinkun mä puhun aina siitä pönötyksestä mitä pitäis harjottaa esim AR kisoja varten niin unohtuu mulla lyhyillä matkoilla ja tulee ammuttua niin puhtaasti ihan mutulla… Minä kun en käytä merkkiä kahvassa enkä jänteellä ja se niidenkin paikka aina vähän vaihtelee niin sitten kun se välillä osuu kaikki liikkuvat elementit kohdalleen niin kai se sitten vaan osuu :rofl:

Aloitin loman…

5 tykkäystä

Tää 71# @ 29" tataarijousi tuntuu kummallisen tarkalta peliltä ampua vaikk onkin jäykähkö. Melkein tekisi mieli ampua maastokisat tällä. Kaverina 580gn koivunuolet.
Täysi 29" vetokin tuntuu luonnolliselta.

8 tykkäystä

Tein tälläsen lisälaitteen jumppalenkille niin voi lämmitellä. Kumia vaihtamalla tietysti saa eri jäykkyyksiä, omalla nyt mittasin että 32" vedolla irtoaa 55#

6 tykkäystä

Vaihda tuo palikka vaan suosiolla noin 70cm pituiseksi niin saat täys vedossa paremmsn kulman. Omani on noin 80cm.

Sit loppuu kumilenkissä pituus. Kun ei viitsi katkaista kun voi käyttää muuhunkin :stuck_out_tongue:

Jaa mitäkö tein?.. Avasin oman pihani ekan testi treeni iltapäivän. Sen minä tein!!

Jaa mitä tein sen jälkeen… noh jotain “Mikkemäistä” tietty… Oli vähän pakko kun kerta tilaisuus oli :laughing:

Ei se ollut kuin 15,7m korkeus ero… ja kyl mää myönnän et vähä saatto jänskättää…

15 tykkäystä

Mikke hienoa! Sä oot enemmän taas oma ittes pääsee valloilleen noi hienot ideat!

2 tykkäystä

Nyt kelpaa papukan treenailla maastossa: Kolmen n. 130 x 130 x 20 cm pakan lisäksi sain asemoitua paikoilleen kolme hieman pienempää pakkaa mökkimaastoon. Isommista on yksi ylämäkeen, toinen alamäkeen ja kolmas ”tasaisella” ja kaikiin voi ampua max 60 m. Pikkupakkoihin en ole vielä matkoja merkkaillut, mutta 30 - 40 m nurkilla on maksimit ja niihin voi ampua molemmin puolin, ylä- ja alamäkeen kaikkiin tietty. Yhteensä siis yhdeksän kohdetta ammuskeltavaksi… :bow_and_arrow:



7 tykkäystä

Viesti erotettiin uuteen ketjuun: Luuttukotelo

Seuraava jännejousi alkaa löytämään muotoa. Kovera vatsa, pitkään hiilillä paahdettu ja refleksiä 20cm ennen jänteitä.

8 tykkäystä



1 tykkäys

Oho… Mistäs tämmänen päätös?