XIV Taka-Hikiän Mestaruus 2024

XIV Taka-Hikiän Mestaruus 2024

Perinteinen Taka-Hikiän Mestaruus -kilpailu järjestetään jälleen kerran, jo kolmannentoista kerran! Kisapäivä on tänä vuonna sunnuntaina 06.10.2024. Luvassa on vauhtia, jännitystä ja hurjia ammuntatilanteita! Tänä syksynä ammutaan noin 20 rastin maastokierros. Lisäksi äänestetään Kilpailun Hienoin Jousi!

Ohessa on liitteenä pdf-tiedosto, jossa on kilpailupäivän kaikki olennaiset tiedot. Nuolia olisi hyvä olla mukana kymmenkunta, tavalliset taulukärjitetyt nuolet riittävät. Keskimäärin rastilla tarvitaan 3–7 nuolta. Nuolissa saa olla muovinokit.

Kilpailussa ammutaan noin 20 rastia, enimmäkseen 3D-eläimiä, lisäksi myös erikoisrasteja. Voittaja palkitaan ja lisäksi voittaja saa tittelin ”XIV Taka-Hikiän Mestari 2024”. Lisäksi jokaisen osallistujan (pois lukien voittaja) kesken arvotaan muutamia jousiammunta-aiheisia tavaroita. Myös kilpailun Hienoin Jousi palkitaan. Kaikki junnuampujat (alle 15-vuotiaat) palkitaan myös!

Kysykää ihmeessä, jos on jotain kysyttävää!

Aika:

Sunnuntaina 06.10.2024

Paikka:

Kataja-ahon tila, Hikiän kylässä, Hausjärven kunnassa, Retulantie 59

Ohjelma:

10:30 Lämmittely, säätäminen ja kilpailun esittely
11:00 Kilpailu alkaa
16:00 Palkintojen jako ja lopputurinat

Lisäksi valitaan äänestyksellä Kilpailun Hienoin Jousi!

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen viimeistään kilpailua edeltävänä päivänä on erittäin suotavaa. Ilmoittautuminen sähköpostilla, yksityisviestillä tai foorumilla. Osallistujamäärä korkeintaan 30 henkilöä, ilmoittautumiset kirjataan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tarjolla kylmää purtavaa, suolaista ja makeaa, sekä kuumaa juomaa.

Yhteystiedot:
Tuomo Reiniaho
Retulantie 59, Hausjärvi
tuomo.reiniaho@aalto.fi
0505420960

TERVETULOA!

Linkki viime vuoden kisaan:

Kisaesite 2024.pdf (735,1 Kt)

4 tykkäystä

Meikä osallistuu!

1 tykkäys

Täytyy yrittää päästä paikalle!

1 tykkäys

Paikalla.

1 tykkäys

Mulla ois jenkkilästä obsidiania reilu 5kg. Voisi perehtyä näitten käyttämiseen hikiän yhteydessä. Ja jos joku haluaa sopuhintaan ostaa niin ottaa käteistä mukaan.

Oli lentokoneessa ollessaan näköjään iskeytynyt sen verran että ensimmäinen nuolenkärki syntyi. :smiley:

5 tykkäystä

Varaan parit isommat köntit. Katsotaan siinä sit illal miten iskeytyy. Voin pitää nopean peruskurssin.

1 tykkäys

Hyvä, että saadaan mukaan myös kivaa oheistoimintaa! Jos jollain on myytävää tai ostettavaa, niin laitetaan tori pystyyn. Rata tulee olemaan varmaan samankaltainen kuin viime vuonna. Koiranulkoilutuslenkeillä olen taas hyviä paikkoja katsellut mutta vielä on vaikea sanoa mitään, luonto tulee kolmessa viikossa muuttumaan aika paljon. Jeren kanssa jo vähän mietin, että komposiittilla ja peukkulaukaisulla voisin ehkä ampua, katsotaan, treeniä tarvitaan vielä, että nuolet riittävän läpi koko kisan… Tulee varmasti taas hyvä ja tiukka kisa, kun paikalle saadaan ties mitä maailmanmestaria ja muita mestareita, maailman paras perinnejousiampuja ja pituusampuja! Olisko Pariisissa ammuttu viimeksi yhtä kovatasoinen kisa…?

2 tykkäystä

Pientä testailua turkkilaisella. Pitkästä aikaa laitoin sen jänteelle ja oli tilleri just eikä melkein ja sivusuunnassakin pysyi hyvin kurissa. Jokusen nuolen ammuin verstaalla ja kyllähän 7 metristä osuin toistuvasti 20 sentin tauluun ja muutenkin jousi tuntui kivalta ampua. Jämänuoliakin löytyi, joten ammun Taka-Hikiän kisan turkkilaisella ja peukalolaukaisulla. Jokunen vuosi sitten ammuin Vanhalinnan kisan Jeren turkkilaisella mutta Välimeren otteella. Nyt sitten ammutaan oikealla jousella ja oikealla otteella! Kuinka monta pistettä tai prosenttia Jere antaa tasoitusta? 50?

1 tykkäys

Jaa tarvitsisitko sä semmosta oikeasti? Itse ainakin yllätyin aikanaan miten nopeasti peukulla oppi ampumaan. Kunhan nyt et heti ensimmäisellä kerralla mua rökitä, kiitos!!

1 tykkäys

Tuohon kisaan voisin itsekkin osallistua mut sit menis kyl täysin lainakamoilla :rofl:

Mukaan mahtuu edelleen! Vähän vaikuttaa valitettavasti siltä, että osallistujamäärien laskusuhdanne jatkuu Taka-Hikiän kisassakin. Kuitenkin, pokaali on valmis ja hieno tuli! Tällä kertaa materiaalina on omenapuu. Aiemmat olivat katajaa ja osagea. Jos vaan riittävän monta kertaa voittaa, niin kyllähän noilla saunan lämmittää, toisin kuin muovipokaaleilla…!

2 tykkäystä

Ilmoittaudun.

1 tykkäys

Mun täytyy lääkäriltä varmistaa voinko osallistua.

Harjoittelu on kyllä jäänyt vähiin, katkesi elokuussa.

Ilmoitan mukaan itseni ja yhden kaverin.

Olen lukenut foorumia jo jonkin aikaa, mutta nyt tuli vihdoin asiaa niin piti tehdä tili. Hei vaan kaikki, Leevi Jyväskylästä tässä terve! Kävin viime vuonna Vanhalinnan kisassa, joten ainakin osan olen tavannut etukäteen. Myös tuo matkaan lähtevä kaveri, Kimmo, oli niissä karkeloissa mukana. Olen sittemmin alkanut pikkuhiljaa tutustua jousen veistämiseen, välillä @JNystrom :ltä neuvoja kysellen.

Tuolla aiemmissa tämän ketjun viesteissä oli puhetta kaupankäynnistä - olisin kiinnostunut ostamaan muutaman noin parimetrisen, selffariksi käypäisen jousiaihion, jos jollakulla on ylimääräisenä. Erityisesti jalava, saarni ja vaahtera kiinnostaa.

4 tykkäystä

Voin yrittää tuoda pari runkoa jos ei kukaan vastusta.

6 tykkäystä

Varovainen ilmoittautuminen… viikossa voi vielä asiat muuttua!

3 tykkäystä

Tervetuloa vaan Leevi ja Kimmo! Kiva saada uusiakin ampujia mukaan. Ja hienoa, että Hartonenkin on edelleen kuvioissa mukana! On taitanut kiirettä pidellä.

Ja laitetaan tosiaan tori pystyyn ja myyntiin kaikkea päivän teemaan liittyvää tarviketta. Mikkellä kyllä puuta riittää, että nyt on tosiaan hyvä tilaisuus ostaa tekemistä talven varalle!

4 tykkäystä

Ilmoittaudun!

2 tykkäystä

Osa rasteista jo paikoillaan. Kaikilla 3D-rasteilla (15 kpl) on joko kolme ammuntatolppaa tai kolme eläintä. Erikoisrasteja on 7 kappaletta. Toivon mukaan tulee ihan kiva rata…!

1 tykkäys

Ilmoittaudun

1 tykkäys