VIII Petikon Vaisto su 3.6.2018

Hieno oli kisa! Hyvä ja vaikeudeltaan sopivasti tasapainoinen rata, hieno sää ja upea porukka - mitäpä sitä muuta voisi toivoa - paitsi voittoa! Kiitoksia järjestäjille ja toivottavasti (kyllä!) jatkoa seuraa, nämä ovat aina niin mukavia tapahtumia. Tänä vuonna tehtiin uusi osallistujaennätys ja uusia kilpailijoita oli mukana peräti 8 henkeä.

Muutamat ongelmakohdat lienevät jo käsitelty ja korjattu ensi vuodeksi. Rasteista 3D-eläinrastit olivat hyviä, juuri sopivia. Samoin erikoisrastit toimivat, paitsi metsästysjuoksussa tuli vähän epäselvyyksiä, kun ei muistettu, että siellähän oli neljä tolppaa, joilta maaleja ammutiin. Jokainen meidän ryhmästä taisi vähän haeskella maaleja ja aikaa meni hukkaan. Itse ammuin kolme maalia, osuin kahteen ja aikaa jäi 20 sekuntia, tolpat tajusin vasta liian myöhään. Liikkuvat ovat aina hauskoja, nyt tuli 2/3 osumaa rekkarusakoista.

Oma ammunta sujui oikeastaan paremmin kuin olin ajatellut, vaikka lopussa meno hiipui, kun tuli pari nollarastia lähes peräkkäin. Mutta jotenkin Petikko sopii minulle, Petikossa olen jopa itse Pasin voittanut. Tästä on hyvä jatkaa. Kuvia tulee vähän myöhemmin, kunhan ehdin ne perkaamaan.

Se iso lintu ei sitten ollut strutsi eikä nandu vaan isotrappi - maailman suurin lentävä lintu, kolmesti Suomessakin tavattu.

Edit: Petikon Waiston tilastot päivitetty tänne:

1 tykkäys