Sarvi- & jännekimppatilaus

Kaivakaapas tämmönen kaveri kuin Nick Nguyen facebookista. Löytyy ainakin “hornbowyers” ryhmästä. Privaviestiä vaan niin hän laittaa laskun pdf:änä jonka maksettua paketti lähtee matkaan. Paypalilla maksu.

Mä en tähän hätään tarvitse mitään, mutta varmaan osaatte hoitaa homman itsekin.
Kellä oli tarvetta? @JoelHellstrom @Hartonen @TuomoReiniaho

1 tykkäys

Jännettä oli itellä ajatus hankkia…

Mielellään mukana jos joku lähtee tilaamaan.

Jännettä kans jos joku tilaa, mulla ei oo facea ni hankala itte tilata.

Voin myydä hirven jalkajänteitä. Siistit, peratut, kuivatut.
Siitä kun nuijii ja repii niin jäänee noin 80g revittyä hyvää tavaraa. Mulla ei ole kovin moneen jännejouseen jänteitä (nyt ehkä kolmeen-neljään), mutta hirviaika jatkuu vielä eli lisää tavaraa tullee.

Mikä olis hintana ?

oisko tommonen 30e 100g lepposa.

Ei ole Dictumilla enää sarvea myynnissä. Highlandhorn näyttää lopettavan (loppuvaraston myynti jossain vaiheessa vielä), eikä mahdollinen kova brexit sieltä tilaamista helpota: http://www.highlandhorn.com/whats-new.asp

Kiinan Ebay-sarvimyyjän, “Tiikerin” hinnat ovat noin tuplasti Vietnamin kaverin hintoihin, tosin Kiinan sarvet ovat hieman pitemmälle työstettyjä, onko se sitten hyvä vai huono asia, on eri juttu.

Minulla on sarvea varastossa ja menee aikaa, että saan ne käytettyä mutta nyt näyttää siltä, että hyvää tavaraa kannattaa ostaa silloin kun sitä on saatavilla (hyllyssä jokunen bambusäle…). Eli voin tehdä tilauksen ja toimia välittäjänä.

Laittakaa tilaukset tähän ketjuun tai yksityisviestillä. Isomman erän saanee hieman paremmalla hinnalla. Toimituskulut jyvitetään tilauksen arvon mukaan - se on mielestäni reiluin periaate. Maksun ottaisin ennakkoon, heti sen jälkeen kun tilaus on varmistunut - en halua, että minulle jää käsiin 10 kiloa naudan jalkajänteitä…

Minä otan 10 kpl sarviliuskoja.

3 tykkäystä

Melkein voisin itsekin ottaa pari sarviliuskaa jatkon varalle. 6kpl?

Jiri Sirka Koulak myy facebookissa strutsin jänteitä 1kg 80e. Tilasin äsken dictumilta tavaroita niin otin strutsisetin sieltä 20e/100g, on muuten pitkiä, tuommoisia 50 senttisiä.

Tällä hetkellä 22 sarviliuskaa ja kilo jänteitä sekä vähän sarven kärkiä nokkeja varten. Jos sovitaan, että sunnuntaina 20.10. laitan tilauksen vetämään, niin ehtivät vähän hitaammatkin mukaan.

Mistä muuten tuomo hankit ne hirven takajalkajänteet mitkä sinulta tilasin? Vai oliko ylimääräisiä?

Tutun kautta. Tavallaan ylimääräisiä mutta ei kuitenkaan. Halusin vain vaihtaa yhdenlaista arvotavaraa (jänteet) toisenlaiseen arvotavaraan (eurot), koska jollain harrastusta pitää kuitenkin rahoittaa. Nyt en halua myydä jänteitä, koska tulevaisuudessa näyttää, että tarvetta on taas enemmän. Vaikka uusiutuva luonnonvarahan jänteet on.

Dictumin sarvet on hyvä kun ei ole kaupan. Niitä haukuttiinkin ylikeitetyiksi, eli olleet hauraita.

Voisin lähteä sarvitilaukseen mukaan. 6 sarvea eli 3 paria.

Nuo sarvet mitä itse tilasin oli näitä “over 62cm”, eli 62-70cm pätkiä. Tosiasiassa noista saa semmoisia 60cm liuskoja kun ottaa kärjen kapean osan pois.

Toinen hintaluokka olisi “over 70cm”, eli 70cm+. Näillä voisi jotain manchuja rakentaa, mutta kyllä kaikki alle 170cm jouset menee noilla lyhyemmillä kun laittaa pienen kahvapalan toisesta sarvesta. Turkkilaiset oli ainoat jouset joissa kahvassa sarvet tulee vieriviereen ja niihin käykin heittämällä nuo 60cm liuskat jousen lyhyyden takia.

Tarviiko joku niitä hirven jalkoja? Tänään oisin saanut yhden vasan jalat… Lisääkin niitä kellistyy viikon päästä.

Missä päin suomea ja maksaako?

Kouvolassa. Voin tuoda Vantaalle. En mä niistä itsekään maksa…

Komiaa, jos vantaalle saa tuotua niin voin ottaa.

Koska olisi ajankohtaista?

Ensi viikonloppuna lähetään taas metsälle. Noukin talteen niitä heti kun saadaan irti.

Selvä homma, laitellaan viestiä sitte, kyllä voin maksaakkin niistä sitten jotain.