Ranen jalkajousiprojekti

Vielä…virepyörä, sivupellit, liipaisin.

1 tykkäys

Promot.

Ehditkö ampumaan testilaukauksia?

Ammuin useita kymmeniä laukauksia. Jousi ampuu todella napakasti. Goat’s foot lever toimii myös todella hyvin. Kaaressa on hyvin paljon voimaa, niin pitele tiukasti tukista kiinni, vaikka tuo ei potkaise ollenkaan. Tärkeintä vaan, ettet laita sormia jänteen tielle ammuttaessa.

1 tykkäys

Siinäpä videota.

1 tykkäys

^ Videolla goat’s foot heittää vielä virepyörän yli. Taoin vielä tänä aamuna niin, että virepyörä lataa jousen.

1 tykkäys

Hienosti näyttää toimivan. Katselin tänään duunissa Tod’in goat foot videoita.

Visan luvalla julkaisen tulokset siitä kuinka muokkasin jousen tukkia. Tukki tuntui alun perin vähän pitkälle, niin että minun oli hieman vaikea virittää jousi ja hallita sitä. Päädyin lyhentämään tukkia 45mm ja tekemään alkuperäisten mallien mukaisen kavennuksen. Siihen mun taidot riittää. Koko jousen tekoon ei.
Jousi tuntuu nyt paljon helpommalle, vähän kuin katkaistu haulikko. Nää oli tarkoitettu hevosen selässä käytettäviksi. Eli melkein yhdellä kädellä.

Noniin. Minulla taisi jäädä tuo kavennus tekemättä, kun otin “about” mittoja Tod:n videon perusteella. En sitten huomannut tuota kavennusta noista referenssikuvistakaan, kun tuo on niin “slight” kavennus.

Nyt vaan ostat tuota mahonkipetsiä ja heität tarvittaessa ruskeaa maalia vähän sekaan. Ja lopuksi sitä minulta saamaasi mehiläisvahaa päälle!

http://liberon.fi/savyttavat-tuotteet/petsi-spriipohjainen/