Puun taimet, tammi, jalava, pähkinä

En oo sata varma, mutta oli niitä -20 pakkasia jonkin aikaa, voi olla hyvinkin mahdollista että juuret jääty…
@Taihki Täytyy laittaa salaatin sekaan vähän mulperin siemeniä ja käydä jöötillä takapihalla, katsotaan lähteekö kasvamaan :rofl:

1 tykkäys

Unkarissa ilmeisestikin jotkut hevoset syövät värimulperin hedelmiä ja ilmeisesti se levittää aika hyvin lajia.

1 tykkäys

Pähkinät ja jalava talvehtinut onnistuneesti👍
Kaikki vuoden ikäisiä.

9 tykkäystä

Mulla olis ylimääräisiä kultasateen taimia jos joskus liikut Espoossa päin.

Tehkääpä tästä pähkinäpensaasta nuolia

2 tykkäystä

Hah! Peikonpähkinä on kyllä aika siisti kasvi!

Mutta älä yllytä Mikkeä… Vai onko Mikke jo tehnyt peikonpähkinästä nuolia?

1 tykkäys

Meikä asustelee Espoossa :smiley: Kyllä mulle taimet kelpaa!

Ei oo kuin normi pähkinäpensas ja taikapähkinä mulla tietääkseni vaan :laughing:

No kuinkas sattuikaan:D
Laitan sulle muutaman taimiruukkuun.
Vapun jälkeen voisi varmaan istuttaa jo ulos. Tosin nää on aika hentoja ja ollut sisällä tähän saakka että varmaan pitää vähän totutella aurinkoon harson alla tms.

Näille kultasateen taimille kävi köpelösti.
Ilmeisesti rusakko oli pistellyt poskeensa.

No voi räkä… Saattaa jänöjussille tulla vatta kipiäks, kultasade o aika myrkkyä meinaa.

Kultasade on kyllä todella helppo idätettävä ja siemeniä on nyt taas puut pullollaan.
On minullakin vanhoja siemeniä tallella ja varmaan niistäkin vielä on osa itäviä.
Espoossa on muuten saarnen taimia ihan riesaksi asti.
Annoin just mökkillä naapurin isännälle parisataa saarnen taimea, jotka tuli kitkettyä kukkapenkistä.

Kultasade on jänisten suurinta herkkua, eikä aiheuta niille myrkytystä. Jäniksiltä suojaamattomilla kultasateilla ei ole mitään mahiksia selvitä hengissä ahnailta, julmilta kasvinsyöjiltä. Voi olla, että maistuu sorkkaeläimillekin, mutta siitä mulla ei ole tietoa.

Mullakin on pussillinen isoista kultasateista kerättyjä siemeniä, jotka odottavat sitä ihmeen aikaa, että mulla on siivu omaa maata riittävän etelässä ja lämpimässä maastonkohdassa. Saatan ehtiä korjata satoa ennen kuin mullanalus kutsuu, jos elän vanhaksi.