Osagea myynnissä Unkarissa

Näyttää siltä, että kiinnostusta on. Kyselin vielä tingittyjä hintoja ja alla lista rungoista hintoineen Suomeen toimitettuna niin, että toimitus Suomessa tapahtuu minun kautta (eli nouto tai muu kuljetus).

Edit: Numero vastaa siis aiemman viestin linkkien mukaista numerointia, eli sieltä voi vielä tarkistaa, miltä palikka näyttää.

Osaget

Seuraavat on varattu:

1. @TuomoReiniaho
  2. @MToll
  3. @TuomoReiniaho
  4. @TuomoReiniaho
  5. @JPP
  6. @TuukkaKumpulainen
  7. @hoja
  8. @Victor
  9. @JNystrom
  10. @JNystrom

Itse ottaisin nyt nuo lyhyimmät ja Tuukka taisi ehtiä varaamaan ensin pitkän aihion. Onko muita?

Mää voisin ottaa #5:n. Missäpäin Tuomo majailet? Onnistuuko matkahuollolla lähetys tänne Oulun seudulle?

Mulle 9 ja 10. Näistä joistain löytyy sitten Mikkellekin aihiota, joten nou hätä @M.Reinikainen!

Palikan lähettäminen Matkahuollon kautta Suomessa maksaa noin 12–15 €, riippuen painosta. Voin lähettää puun eteenpäin omakustannushintaan jos joku, joka ei pääse noutamaan puuta Hausjärveltä, haluaa pulikan ostaa. Muistutan vielä, että puu on siinä kunnossa kuin se kuvien perusteella näyttää olevan. Yllätyksiä voi aina paljastua mutta pääpiirteittäin puu on ihan hyvää. Täydellistä osagea ei ole olemassakaan.

Kolme aihiota jäljellä. Ostakaahan pois, niistä voi tehdä lyhytjousen, takedown-jousen tai pitkän jousen liimaamalla halkaistut billetit yhteen. Noista saa yhden pitkän jousen tai 2–3 lyhäriä. Ja jää vielä puuta puukkotarpeisiin, tms. Hämmentävän keltaista puuta osage kyllä on!

Niin ja puut ehtivät kyllä Taka-Hikiän kisaan, joten sieltä voi ottaa samalla mukaan tai pyytää kaveria noutamaan.

Mulle nro 7. E: oon jo pidemmän aikaa katellut kuvia ja juttuja inuiittien cable backedeista, jos tosta vaikka tulisi.

1 tykkäys

Enpäs sitten alkanut kieron tyvipöllin kanssa alkuunkaan yrittämään selffareita. Sahasin pöllin keskeltä metrisiksi billettiraaka-aineiksi, kirvestelin ja höyläsin halkasisupinnat suoraksi vannesahailin 8 kpl 30 mm x 50 mm billettiaihioita ja 5 kl 10 mm x 50 mm pärettä laminointeihin. Aika oksainen oli pölli, eli olisi ollut melko haasteellinen selffareiksi, mutta onneksi bambua riittää.

1 tykkäys

Hyvän näköstä! Vannesaha se on peli noihin halkasuhommiin. Moottorisahallakin vetelee isommat kivasti, mutta vannesahalla saa mutkat kivasti kierrettyä.

Laitellaanko tilisiirto menemään?

Prätkäsahalla hukka-% olisi melkoinen vannesahan milliin verrattuna. Kuivattelen ja pidän palikat itse, eli eivät ole kaupan… ehkä sitten joskus valmiina jousina…

Älä Esa tee niistä niin jäykkiä niin menee paremmin kaupaks. Sellasia 45-55lb voisko jo tilata?

Itelle teen ja entiseen malliin… nyt pitäisi tehdä yksi katkaistava malli matkustusta helpottamaan. Budapestin halli-EM helmikuussa seuraava ja ensi syksynä eläkeukkona sitten Etelä-Afrikassa maasto-MM. Sen jälkeen voisin ajatella puhdetöinä väsätä jousia myyntitarkoituksessa vakavamminkin.

3 tykkäystä

Esa - eikös sinulla ollut jo yksi osage-katkojousi? Mitäs sille kuuluu?

Näyttää siltä että mulla kävi hyvä tuuri. Mä jouduin vetämään pienellä pistosahalla. Aika jurnutus oli sillä vetää mittoihin.

Tuomo, hyvää kuuluu hikkori-ipe-osage TD-jouselle. Neljä päivää ammuin sillä Saksassa ja hyvin toimii edelleen. Nyt sille pitää saada kaveri matkalaukkuun, kun varajousi pitää olla mukana. Kumpi sitten pääsee tulille Budapestissa, riippuu siitä, kumpi ompi parempi silloin.

Siinä ne billetit nyt on tehokuivauksessa kuumavesivaraajan päällä ja vieressä vielä piippu jota takka lämmittää. Eiköhän ne talven synkimpinä iltoina ennen joulua ala olla kypsiä työstettäväksi.

Ettei vaan halkeilis…

Täytyy tarkkailla… tai sitten tehdään vieläkin ohuempia laminaatteja… :wink:

Esa! Mitä sille mun pulikalle on tehty? Voisitko laittaa siihenkin liimat päihin?

Mikke, sun halko on avaamattomana paketissaan autotallissani. Voin torstaina illalla kotiin päästyäni avata ja sipaista TiteBondia päihin.

Sipase äkkiin sit! Menee muuten homeeseen XD