Mitä teit tänään (tai eilen) - kerro!

Oon myös miettinyt että tepelikit voisi helpottaa tätä vireille laittoa. Näitä jännejousia tulee jumppailtua niin että kyykkyssä kahva polvien väliin ja rekurvien tyvistä kiinni ja sitten silmämääräisesti katson että onko taipuma tasainen ja mahdolliset siklailut vatsapuolelta jos tarvitsee. Se ei haittaa vaikka toinen lapa olisi hieman jäykempi kuin toinen, kunhan lapa taipuu tasaisesti. Tämän jälkeen → jalkasisään tyylillä jousi vireeseen ja vasta sitten tilleripuuhun.
Nyt oli vaan niin jäykkä jousi ettei mitään toivoa. Treenin puutetta

Piti olla tänään jousen kanssa rusakkojahdissa, mutta eihän tämmönen vilukissa pärjää yli kymmenen asteen pakkasessa. Vaatetta päälle niin paljon, ettei enää pysty jousta käyttämään…

Menee jo ajassa takaisin lauantaille, mutta “Trio Broom Sticks” kuvassa Flintin Suomen ja Seuran Mestarimitalistit Loimaan SM-kisoista.

2 tykkäystä

Pellavalankaa jänteitä varten, mielenkiintoista testata, että mitä kestää. Aika ohutta tuli tilattua…

1 tykkäys

Tarkkana pitää olla että säikeet on yhtä pitkiä. Pellava ei veny juuri ollenkaan ja näin tasaa kuormaa. Lyhyet säikeet katkee ekana. Mä olen tota huomannut kangaspuissa. Niissäkin on tosi kova jännitys.

1 tykkäys

Luottojousi ei ollutkaan yhtäkkiä luottojousi. :smiley:
Olihan sillä 10000+ laukausta takana. Vaan paljonko olisi voinut olla jos ipe olisi ollut pesty uuninpesuvaahdolla…?? Näyttäisi liimasaumasta pettäneen. Aikamoisella myötäkäyryydellä ipe taas, vaikka corepuu ja selkä veti lavat aina refleksille. Ihan hyvin heitti nuolta, vaikka ei varsinaisesti kisajousi ollutkaan enää. Ajattelin ottaa varalle kenttiin ja sipistellä sitä ennen tillerin paremmaks. No enään ei tosta kalua saa…






2 tykkäystä

Tuo näyttä ihan samalta kuin munkin puola. Ihan hyvää tavaraa on ollut.

1 tykkäys

Olikos tuossa nyt vaahtera selkä ja tammi core?

Kyllä

Ei nyt olisi tarvinnut ottaa mallia minun alunperin suunnitelluista Kent-jousista… :confused:

Onhan noita jousia. Nyt tuli hyllyyn lisää tilaa!

1 tykkäys

Taitaa tulla mullekkin tilaa varastoon täs kesän aikaan… voi voi.


Pintahometta. Pyyhi pois ja kaikki kunnossa! Ehkä… Kokeilemalla selviää.

1 tykkäys

+30kpl bambuu ja molemmat puolet sammalees :roll_eyes:
Päältpäin katottuna yli puolet puist on saanut saman kasteen…

Minulla kävi sama isolle kasalle keppejä, jotka siirsin lämpimästä verstaasta kylmään liiteriin verstaan siivouksen ja pintaremontin ajaksi. Olivat ulkovarastossa jokusen kuukauden syksyllä. Hometta tuli pintaan nimenomaan niihin puihin, jotka olin tuonut sisältä ulos. Tarkemmin tutkiessa näytti siltä, että homeessa oli ainoastaan se puiden pintaan sisällä ollessa kertynyt pöly, ei puu itse.
Paljolti samalta näyttää nuo sinun bambut.

Ensi silmäys varsijousien ihmeelliseen maailmaan.

2 tykkäystä

Tulee kaunis!!

Oittaalle aamutuimaan. Lunta yllättävän paljon, 30-50 cm. Lämpötila -5 C klo 9. Kiersin kakkosen ja kolmosen, ykkönen oli niin liukas jouluna etten tohtinut nyt mennä. Muutama kuva:

Ladataan: IMG20230212100109.jpg
Lunta piisaa


Kuumaverinen silmälasikäärme


Vanhasta muistista, tossa se varmaan on


Oli se


Nuolia syövä peura tämä


Supi taljatolppa 13 m ja vaisto 8 m

Oli paljon porukkaa. Toistakymmentä ampujaa oli.

5 tykkäystä

Onko kellään neuvoa miten saa kätevästi tehtyä varsijousen vasaman varteen uran, puusulituksen upottamiselle?

Kyse on siis tuosta urasta, joka tulee puusulitusta varten.

Mää pistän kuvii kun pääsen kotiin.

1 tykkäys