Ihan normaalisti minulla avaa.
Mulla taas ei avaa…
Joo, tuota turvattomuutta se on ilmoitellut jo aiemmin, mutta on pelannut tähän asti. Tänään en PC:llä ole avannut, mutta iPadilla toimii.
Nuolipaja ennen EM-kisoja, 16kpl tulossa ja hyllyssä vielä ~6kpl kelvollista nuolta edellistä settiä mutta samoilla spekseillä. Näillä luulisi pärjäävän taas hetken.
On siinä paljon nuolia. Aapolle kanssa?
Mikä on seteissä ero?
Aapolle kanssa, kyllä. siinä on kahta jäyykkyysluokkaa, joista vain omaan käyttööni tarkoitetuissa on hanhi-joutsensulitus. Muuten noissa on vain värieroja. Katkonnassa ja kärjityksessä Aapolle tulee pari tuumaa pitempiä kuin tähän asti, ainakin nyt kokeiluluontoisesti. Katsotaan sitten, että mikä se vetopituus hänellä oikeasti on, kun saan jousenkkin tilleröityä sinne asti.
Noniin, hienoja nuolia kaikki!
Mä aloin tekemään vähän jousiammuntavälineisiin/sotkuihin liittyvää kevätsiivousta kun aurinko paistelee ja paikat lämpiää. Selvä merkki että alkaa vanheta…
Uffaffaan sivut uusittu kokonaan: Suomen Maastojousiampujain Liitto ry (ffaa.fi)
Ja foorumista hävisi yllättäen mun kysymys koskien venäläisten osallistumistaSeinäjoen kisoihin. Tosin ilmeisesti ainoat venäläiset nimet on Latviasta.
Foorumilla näkyy olevan tuoreimmat päivitykset tammikuulta, eli eivät ole ladanneet tuoreinta versiota.
Annelilla uffaffaan foorumin korjaustoimet menossa…
Tänään mökillä ulkokauden 2022 avaus ja toppatakkitreenit. Ammuin mökkikäyttöön alennetulla 75-paunaisella hikkori-bulletwood-osage-jousella ja #70-mökkinuolilla 60-nuolen sarjan Senäjoen EM-kisat mielessä. Muutama heittolaukaus ja muutama hyväkin sarja antoi loppulukemaksi 237. Hikihän siinä tuli auringon paisteessa ja lumessa kahlatessa.
24p passaa vaikka eihän se 25 ole…!
Sai taas maksaa pientä hintaa sulkien etupuolen sitomattomuudesta. Mutta sarja osui ihan ok, vaikka verta tuli puolivälissä valutettua.
Ohhoh! Hieno kuva! Onko se tuo oikeanpuolimmainen viiden pisteen nuoli, jonka sulka upposi käteen?
Auts!!!
Oletko kokeillut pikaliima tippaa sulan etuosassa?
Hah, sama kysymys kuin aikasemminkin. Varmistan liimatessa että sulan etuosa on kunnolla kiinni, jos yhtään tarraa sormeen, laitan liimatipan päälle. Näitä sattuu intervallilla 1kpl/10000 nuolta, mutta voisihan tuota silti harventaa…
Jousikäsi lipsahti liian ylös, etusormi oli tulilinjalla pystyssä tjsp.
Tuomo: Joo on juuri se nuoli. Kolmas nuoli, piti vetää laastari ja jatkaa.
Jos ei sido, niin mielestäni se liimatippa kannattaa laittaa päälle aina ja joka tapauksessa.
Ehkäisyväline, sormisuoja estää moiset onnettomuudet. Pitkään käytössä olleesta suojuksestani kyllä näkee, mistä kohtaa se nuoli lähtee. Liimatipalla varmistetut sulat tosin eivät ole koskaan etupäästään yrittäneet irti. Takaa irtoilevat useammin toisen nuolen iskuista.