Mulla makso tuolla ‘‘Emerissä’’ (toinen puutavarakauppa uudellamaalla) 2700x170x40 saarni lankku jotai 60e?
Hakalan hinnoista en tiiä, mutta en usko olevan paljoa sen erihintaista.
Ja valkotammi oli 30e samallainen mutta 2m pätkä
Jep, mulla oli jotain 25-32mm paksuja lankkuja niin oisko ollu 20-25e. Noihin nähden ne 10e lankut mikkelissä oli halpoja aikanaa… Ois pitäny rohjeta ostaa enemmän ku oli näkemystä! Lähipiiri hillitsi, viimenen kerta kun kuuntelen, hah.
Joko on @Mikkolaht ipelle tarvis ku kyselet?
Eihän sitä ikinä liikaa oo Sitäkää ei varmaa saa enää mistää 10v päästä.
Peurakoehaaste Foxin WA-ryhmässämme ammuttu, eli 60n/18m kolmen nuolen sarjoina ja vain renkaan sisällä kokonaan olevat nuolet lasketaan. Eka puolikas mallikkaasti (peuralupa olisi tullut puhtaasti), mutta toinen enempi bersielleen. Suorituksen toistovarmuutta treenattava vain enemmän.
On Esa kunnossa!
Tässä liimattuna. Se kuka arvaa kaikki puulajit vasemmalta oikealle, saa valita sitten valmiiden laminaattien pinkasta parhaan päältä! Semmonen huomio että lajeja on pari…
Eläinliimalla? Miten teit liimauksen, että sain avoimen ajan riittämään? Kuminauhapuristus? Vaan miten kuivuu?
Nahkaliimalla, lämmittää liuskat kuumailmapuhaltimella tai säteilylämmittimellä ja tällää paksulla liimalla kiinni. Pyörän sisäkumipuristuksella mentiin. Puristuksen voi ottaa hurja kaveri jo 6h päästä pois. Ja vähemmän hurja sitten odottaa täydet 12h.
Saumojen perusteella näyttää kyllä onnistuneen hyvin. Nämä ilmeisesti suorana liimattu? Teitkö esiliimauksia, eli pari päivää ennen pintoihin liimaa vai liimaus suoraan puhtaalle puulle?
Ihan oikealla ainaki ipe vaahtera hikkori?
Joo, yksi pohjaliima, ohut. Kuuma liima, mutta puita en silloin lämmittänyt. Saumat paranee, mutta nyt en enää muistanut paljonko pitää pakottaa refleksiä. Olisi pitänyt laittaa enemmän. Vain tuossa oikeanpuoleisimmassa on yli 2cm refleksiä. Mennään nyt näillä ens alkuun. Lisäähän voi aina tehdä.
Ipe oikein vatsapuuna. Muuta en kerro vielä.
Vaahtera-saarni-ipe.
Uudistin Rosbackan jousiurheilukeskuksen maastorataa ja ammuin ensimmäisen kierroksen. 18 rastia, maksimipisteet 166, sain 36…
No nyt heitän munkilla vas oikealle!
Ipe/Saarni
Tammi/Saarni
Saarni/Vaahtera
Bubinga/Ipe/Saarni
Saarni/Vaahtera
Ipe/vaahtera/saarni
18% max pisteistä, alkaa lähentelemään jo mun tasoa
Neljässä keskimmäisessä on valkotammivatsa, näin luulen.