Mitä teit tänään (tai eilen) - kerro!

Aika ohut, onko edes 10 cm? Ei kauaa kestä, jos varsinaisena pakkana käyttäisi, kun nuolet menisivät läpi.

Itse hain Termonovalta, suhteellisen lähellä kun on, kuusi n. 10 x 130 x 130 cm peruspakkaa (silloin 50,- kappale) ja liimasin kontaktiliimalla parittain yhteen. On tilaa useammallekin taululle. Uretaaniliima olisi varmaan ollut OK, mutta olisi vaatinut pidemmän tekeytymisajan painon alla. Nuoleni uppoavat vähän yli puolen välin, kun 80:llä tämäyttelee. Eniten käytetty tasamaan pakka on jo käännetty kerran ympäri. Kun pehmenee tarpeeksi, sahaan halki ja liimaan ehjät reunat yhteen, niin taas saa vuosia käyttöikää. Jos hyvin menee, niin voi vielä toisenkin kerran halkaista…

Se on juurikin 10cm mutta ei oo ihan perus solumuovia mitä yleensä käytetään vaan tiukempaa. Ja tosiaan on vain taustan taustana niin kestäähän tuo.

Mietin mä mikke sitä kangasta mutta väitän pääseväni tällä halvemmalla ja tarpeen vaatiessa tähän voi vaikka AR taulun laittaa myös kiinni :stuck_out_tongue:

Ei noihin tarvitse liimaa tuhlata. Lämmitä kevyesti kuumailmapuhaltimella ja paina yhteen. Niin mä olen noita kasannut.

3 tykkäystä

Tuo föönihomma onnistuu ohuempien mattojen laminoinnissa, mutta 10 cm paksu laatta on vähän kankeaa taivuttaa kuumennettaessa ja toinen reuna on jo jäähtynyt, kun ehtii toiseen reunaan. Tarvittaisiin pikimiesten liekkitöhötin, että ehtii koko alan pehmentää tarttuvaksi.

1 tykkäys


Tein joskus vuosia sitte valmiilla terällä tuohipuukon, ei oiken hyvä ollu silloin. Tyytyväinen tähä kuitenki.

5 tykkäystä

3 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Paremmat tulppaaninokit

Osagapöllien sahausta pienemmiksi.

Jos joku tarvitsee pikkupaloja osagea, niin voin ottaa sunnuntaina Petikkoon mukaan. Kapeita soiroja, ei saa edes lastenjousta mutta ehkä puukonkahvaan tai muuhun pikkuaskarteluun riittää kyllä. Erittäin kirkkaan keltaista tavaraa. Muuten noilla lämpiää sauna. Osagella lämmitetty sauna - jousentekijän painajainen vai unelma?

3 tykkäystä

Keitä noista paloista ja puruista petsiä jousien värjäykseen.

1 tykkäys


Vielä hiomista hienommilla terille, tuppia en oo hirveesti tehnyt, mutta oppiihan sitä. Myöskin tuo leuku, ainaki mitä kokeillu nii kirveen tavalla vetää halkoja halki helposti

2 tykkäystä

Sain italiasta pari pussia puunokkeja. Vielä ehtisi vaihtaa muovisten tilalle ennen Petikkoa.

1 tykkäys

Näyttävät oikein siisteiltä ja identtisiltä. Ovatko nämä niitä kimppatilauksen nokkeja vai jostain muualta?

Tilasin samasta paikasta itsekseni.

Näyttävät vaan tuossa sinun kuvassa paremmilta kuin kyseisen nettikaupan kuvassa. Minkä arvosanan annat laadun suhteen?

Ite kun ostin niin kaksi halkesi, mutta pikaliima hoiti homman ihan hyvin. Jokaisen nokin myös muotoilin sirommaksi kun ei tuntunut luontevalta ja viilasin myöskin uraa vähän sileämmäksi. Bulkki määrän kun tilaa niin oma arvosanani on 8.

Jaaaa tietenki tein myös noita omiani 5 kappaletta sarvesta ja 10 aihiota talteen :smiley:

Tein kokeeksi kolme nuolta. Kivaa lämmittää muovia puhaltimella ja vetää purkkamainen pala irti pihdeillä. Ammuin kaikilla 2 laukausta ja hyvin toimii. Mies on vaan ihan puhki. Josko huomenna ottaisi kevyesti ja hakisi vaan motin halkoja mökiltä. Kyllä noilla nuolilla alkoi Petikko kiinnostaa.

5 tykkäystä

Muutamaa keppiä tässä vaan kotiin viemässä…

GG.

Montako kehtaa olohuoneeseen tuoda?

Duunailin peukkurengasaihioita, hirven ja vesipuhvelin sarvea.
Yksi lohkesi poratessa, parempi niin kuin valmiina.

En ajatellut tehdä miljoonaa rengasta, vaan näistä voi luopua jos jotakuta kiinnostaa tehdä itselle. Raakatyöstö on jo tehty näissä.

3 tykkäystä

Ei kovinkaan monta… Mulla on nyt oi vähän yli 120kepakkoon kotona…

Vois kiinnostaa, kun meillä samalla tyylillä ammutaan.

1 tykkäys