IX Petikon vaisto su 26.5.2019 SIIRRETTY -> 25.8.2019

Jaahas jää petikko sitten välistä…noh eikun seuraaviin kisoihin tai petikon uusintaan…

Koitan kerätä klo 10

Siis mä tulen sinne kun on sovittu et opettaja tulee ja vaikka ei virallisesti kisaa käydä.

Noni, hieno homma!

Itse lupauduin jo alustavasti ammuskelemaan täällä turussa huomenna…

hitto! nyt miltein kaduttaa :laughing:

Mikäs siinä alkuperäisessä päivässä (3.6.) oli muuten ongelmana? Voisiko kisa olla silloin?

Muuta ku et se on maanantai?

No sunnuntai 2.6. sitten…

Meikä tulee tänään ihan vähäsen myöhässä mestoille. Alan tästä pikku hiljaa ajelemaan sinne.

No selitetään nyt tilannetta. Ihme juttu jos ei mene porukoille jakeluun jos Patis pahoitellen peruu kisat. Ei tässä mitään kiusaa kellekään tehdä. Alkuperäinen 2.6. peruttiin koska perheemme on silloin ulkomailla. Petikossa on rata varattu melkein joka vkonloppu ja ainakin aina viikonloppujen toisena päivänä. Olen yksi neljästä kisajärjestelyn tukipilarista. No kokeilimme tuota 26.5. heti Laamanlenkin jälkeisenä päivänä. Eli siirretään kisat. Kuitenkin meillä tuli sellainen terveydellinen tilanne perheessä että tänään ajelen edes takas sairaalan ja kodin väliä. Eilinen, talkoopäivä oli enoni 80 vuotis päivät ja siellä meni klo 19 asti. Olisin lähtenyt myöhässä talkoilemaan, mutta sää oli raju. Lauri oli talkoillut läjään jo ed kisan Laaman lenkin rastit, ampunut kisat ja vettä tuli kuin aisaa kun hänen olisi Patiksen kanssa kaksin pitänyt rakentaa uusi rata. Kuormitus kävi liian suureksi huonoissa olosuhteissa. Kenttä oli ihan velliä.
Vituttaa tämä minuakin kun mun takia kisaa siirrettiin, joskaan en ed mainituista perhesyistä olisi voinut kisaan osallistua uutenakaan päivänä. Kyllä täällä on elukoita rakenneltu ja mitaleja valettu, eli ei tämä innosta ole kiinni. Kisat on peruttu. Patis teki oikean päätöksen. Piste.

4 tykkäystä

Kisojen jäjestäminen ei ole vain kumielukan siirtelyä maastoon. Se joka on 20 rastin maastokisat järkännyt, tietää. Tarjoilut, tuloslaput erikoissääntöineen, palkinnot, reittimerkintä, turvallisuusseikat… Jne pitää järkätä. Ja siivous. Jos tämä kaikki kaatuu kahden henkilön hoidettavaksi se menee liian raskaaksi. Korostan, Patiksen päätös perumisesta oli oikea.

Eiköhän osa porukasta vain leikimielisesti kettuile :smiley:

Itse oon rakentanut kuralan kisoja kaksi kertaa yksin ja purannut useamman kerran yksi (koska aikainen lintu…)

1 tykkäys

Väliin jäi tämän aamun ammunnat. Muiden aikataulujen takia lähtö viivästyi ja en siis ehdi paikalle järkevään aikaan ennen sateita.

Ja ymmärrän toki, ettei kisoja kovin kevein perustein peruta. Keskustelu täällä osoittaa mielestäni, että Petikon Waisto on tärkeä ja pidetty tapahtuma, jonka porukka olisi halunnut ampua säästä riippumatta. Toivottavasti uusi hyvä päivä löytyy ja kauan odotettu hieno kisa päästää ampumaan!

1 tykkäys

Joo, uutta päivää sommitellaan Artemiksen ja Artemiksen perinnejousijaoston kesken. Kyllä ne kisat pidetään kaudella 2019. Ajankohtaa katsotaan kaikessa rauhassa, jotta ne saadaan järjestetyksi ja vieläpä laadukkaaksi kilpailuksi. Esim Faaraonkärryrasti ei olisi näissä olosuhteissa onnistunut turvallisesti. Toki jos uuden päivämäärän löydyttyä tulee pientä tihkusadetta tms… Niin sitten jotkut rastit vain poistetaan kilpailusta. Onhan PetikonWaisto ammuttu ennenkin sateessa. Nyt kertyi vain niin monen huonon jutun summa, että kisat pyörrettiin.

1 tykkäys

Petikon Warjon tulokset, 28 rastia. 3 nuolta/rasti, vitaali 3 p ja muu osuma 1 p.

  1. Jere Nyström 65
  2. Mika Toivanen 61
  3. Heikki Oja 54
  4. Mikko Lähteenlahti 31
  5. Hannu Melvasalo 21

Sade alkoi viimeisellä kolmanneksella. Jousten painot ennen/jälkeen:

Hoja pähkinäjousi 501/521
Mika hikkori-ipe 540/561
Hannu syreeni/raakanahka 320/330
Jere vaahtera 477/501

Jeren ja mun jousessa karhunrasvaa 3 kerrosta, Hannun mehiläisvaha+pellavaöljy 2 kerrosta, Mika ei tietoa.

Kivaa oli!

6 tykkäystä

kuva:

Sen verran vielä täsmennän että mun jousi punnittu ilman jännettä, muilla jänteen kanssa. Jeren pellavajänne imenyt turpoaminen perusteella myös jonkin verran vettä.

Voi vattu ku olis vaa pitäny sittenki tulla mukaa!!! Vatuttaa jo ihan kunnolla!

3 tykkäystä

3 tykkäystä

2 tykkäystä