Galluppi - Jousiammunnan tavoitteet

Perinneampujiin mahtuu monenlaista ampujaa. Osa ampuu omaksi iloksi, osa jousimetsästää, osa kilpailee. Mikä on sinun tavoitteesi jousiammunnassa - harjoitteletko kisoihin vai onko ammunta nautiskelua omassa rauhassa tai jotain muuta?

Valitse yksi vaihtoehto, joka sopii ammuntaasi parhaiten.Neljä viimeisintä vaihtoehtoa sisältävät myös omaksi iloksi ammunnan, luonnollisesti.

Itse ruksasin toisen vaihtoehdon, jousiammuntakilpailut. Se on ollut jo vuosia oman ammuntaharrastukseni tärkein osa.

  • Ammun omaksi iloksi.
  • Ammun jousiammuntakilpailuissa.
  • Jousimetsästän.
  • Kilpailen ja jousimetsästän.
  • Jotain muuta - mitä?

0 äänestäjää

Mulla on vielä oma ilo. Tai jos tarkempia ollaan niin oleellinen juttu on jousen/nuolen/jänteen tekeminen. Työprosessi kaikkine vaiheineen. Ja jos sitten itse omilla pikku kätösillä tehty värkki toimii niin ah sitä auvoa… Ihailen myös perinnejousilla metsästäjiä. Metsästystarinat täällä ovat ihan parasta. Se että saaliseläin on saanut elää lajityypillisen elämän luonnossa ja jää sitten saaliiksi -jos jää- kuulostaa jostain syystä reilulta peliltä. Itse metsästettyä ravintoa arvostaa varmasti ihan eri tavalla kuin marketin lihatiskin tarjousbroileria.

Olen sekakäyttäjä.
Periodin elävöitys on yleensä pääsialla kun olen julkisilla tapahtumilla. Metsässä olisi kivä käydä useammin.
Osallistun kilpailuihin harvoin ja kaikkiiin kilpailuihin mihin lähden mukaan, osallistun omaksi ilokseni enkä kalastele pääpalkintoa. Sijoitus olkoon yllätys.

1 tykkäys

Ei pysty sanoa yhtä… Eli… Jotain muuta, mitä? no metästys, kisat, pituuskisat alkanu kiinnosta, omaksi huviksi tietty… koko homma kiinnostaa!

En vielä metsästä, mutta metsästys on alusta asti ollut ensisijainen tavoite, joten vastasin metsästys ja kilpaileminen. Ensisijaisesti jousiammunta on minulle erätaito, vasta toissijaisesti kilpaurheilua, mutta siis sitäkin pienessä määrin. Ja tietty ammunnasta on myös iloa.