FFAA Flint-SM, Salo, 31.10.2021

Salossa pääsee simuloimaan maastoammuntaa sisätiloissa vaihtuvilta matkoilla Flint-SM-kisassa. Tilaa näkyisi olevan, joten perinnevehkeitä lisää mukaan Mathiaksen, Janin ja minun lisäksi A-luokkaan ja Heikkikin taitaa kaivata kavereita V-luokassa.

https://www.ffaa.fi/?x118281=411057

P.S. Älkääkä unohtako 120-nuolen SM-kisaa Teuvalla 21.10.2021. Nämä molemmat hyviä treenikisoja Seinäjoen EIAC 2022 -kisailuun.

Esahan on rautaisessa ampumakunnossa joten en pidä ollenkaan mahdottomana uuden SE:n syntyä. Kannattaa tulla, voi sitten kiikkustuolissa sanoa lapsenlapsille että olin paikalla kun…

Hmmm… 206 on nykyinen nimissäni oleva ME/SE… Sen rikkominen on tietenkin jossain takaraivossa.

Nyt kävi näin. Oli tietoinen riski aikoinaan syykulun suhteen, mutta yllättää että nyt sitten päätti hajota kun on tähän asti kestänyt hyvin

Pitää miettiä, millä ammun kisan. Onhan niitä vanhoja jousia verstaalla jemmassa, mutta liian lyhyelle vedolle ja turhan jäykkiä jos niitä lähtee vetämään pidemmälle. Vaahteralonkkari 30" vedolle ehkä tämä, mutta ei ole sisäänammuttu ja en tiedä paheneeko tuo alalavan sarana vai ei.

Kappas! Mulla olis yksi 48#/26" pähkinäjousi jonka kestävyydestä en kyllä takeita anna. Jos haluut niin toki lainaan! Ja voidaan ampua samallakin myötäkäyrällä jalavalla, 40#/26". Mulla on huomenna lyhennyspvä, tuu Ruskeasuolle klo 16 paikkeilla niin testataan ja ammutaan treeniflintti samalla

Kiitos tarjouksesta, mutta pitää kyllä saada täysi 30" veto jotta tuntuu että ampumisessa on ideaa. On mulla joitain puolivalmiita projekteja myös, pitää koittaa joku ilta ehtiä verstaalle vähän ihmettelemään.

Mitalit jaettiin kuvan mukaisesti Salon Flint-kisassa Yleisessä HB-luokassa. Omaan suoritukseeni olen siinä mielessä tyytyväinen, että pystyin ampumaan samalla tasolla kuin kisaan valmistavissa parissa harjoitussessiossa 60-nuolen kisan tapaan, eli se ”normaali -10%-sääntö” on voitettu toistaiseksi. Tulos 215 meni voimassa olevan ME:n 207 yli, mutta jäi alle SE:n 219. Heikki sooloili veteraaneissa kultaan ja kirjasi samalla luokan SE:n nimiinsä.

2 tykkäystä

Juu näin siinä kävi. Veteraanisarjaa ei ole Flint-SM:ssä aiemmin ammuttu niin uudet SE-lukemat ovat 109. Ei niillä kehumaan pääse. Veteraani EE on Lutz Koschorekin 173. Siihen tähdätään.

Hyvä kun kaikki sai muistoplakaatin mukaan. :smiley: Ja Heikki sai tuloksensa vielä parempaan kirjanpitoon (ennätys).
Se on kertaluokkaa kovempi taso näköjään flintissä suomessa! Suomessa on niin kylmä talvi että taotaan vaan nuolia sisällä lyhyiltä matkoilta.
Seinäjoella Esa saa pamauttaa sitten hyvän ME:n.

Pitääpä tänään illalla katsoa jos kokkeilisi ampua tuon kierroksen.

Mistähän minä tuon SE-lukemaksi luulemani tuloksen 219 olin keksinyt…? Ulkomuistiin ei enää näemmä auta luottaa, sillä tilastojen mukaan vanha SE oli 213, jonka nyt sitten parantelin numeroihin 215. Viikonloppu ja kisa parani siten postuumisti vieläkin paremmaksi. :grin:

2 tykkäystä

Hienoa, onneksi olkoon! On mahtava kisavire nyt, koita säästellä vähän maaliskuullekin!

1 tykkäys