FFAA Eläinkuva SM-kilpailu 16.5.2021

Eikun ilmoittautumaan mukaan. Juuri sopivasti sunnuntaina, ar:n jälkeen. Laitoin jo itse ilmoittautumisen sisään.

https://www.ffaa.fi/?x118281=394521&fbclid=IwAR0--AXanxz6o0D5POi--mBw_PI7Kl7ziq0hV6CYWrBa1KhbnSXyYgY42d0

1 tykkäys

Mukana. Maksoin lisenssinkin ja sen alkupäiväksi juhlallisesti vapun. :grin:
Täytyykin miettiä, jos yöpyisi Tammisaaren nurkilla…

1 tykkäys

Hmmm… Minullapa on tuosta(kin) kisasta sm-mitali muutaman vuoden takaa. Pannaanpas kisa kalenteriin :smiley:

Edit: ei kun se olikin eri lajista, eläinkuvat arvioitavin etäisyyksin. No ei se mitään, tuo on oikein mielekäs kisa puukeppiampujillekin, kun matkat on kohtuullisia.

Ja tämähän on siis nimenomaan Eläinkuva SM-kilpailu. Maasto-SM (Field & Hunter -kierrokset) ammutaan myöhemmin kesällä.

Hupsista tosiaan.
Kummalliset nimitykset. Maastosahan sitä ammutaan! :smiley:

Eli siis revanssi Heikin kanssa? Tällä kertaa kyllä voitan!!
Tuomokin mukaan?

1 tykkäys

Turun kisapäivä vie voiton. Kahta peräkkäistä jousipäivää en voi ottaa, kotona riittää sen verran puuhaa myös. Kalenteri täyttyy muutenkin. Kivahan se olisi lähteä mukaan!

No näillä näkymin osallistun. Mutta tuo on tosiaan eri kisa kuin viime kesänä. Jos et voita minua tässä, niin saat katsella peiliin oikein urakalla. Ammuin nimittäin juuri äsken tämän vuoden ensimmäiset nuolet - ne osuivat jokseenkin satunnaisiin kohtiin sektorin laitamilla. :wink:

Jaahas että selittely alkoi jo… :wink:

Nämähän on niin lähellä, kun minä olen ampunu vaan yli 60 jaardia!!

Ilmoittauduttu ja mukana, jos korona suo, myös AR:ssa. Täytyy jopa vakavasti harkita, josko yöpyisi jossain Tammisaaren seudulla siinä välissä.

Keittiöremppa on tuolloin pahimmillaan joten mulle riittää Turussa käynti. Saas nähdä miten käy FFAA kaudelle mun osalta kun tulisi sitten 3D SM:lle hinnaksi lisenssi + kisamaksu.

No tarkootus on tulla Jeren houkuttelemana. Harjoitella kyl täytyy lisää.

1 tykkäys

Siihenhän keretään! Ammuntatekniikka korjataan american roundin aikana…? :smiley: Hah.

Olisipa mukava saada kunnon kopla puujousilla ampumaan tammisaareen.

1 tykkäys

Justiin osallistuin + maksoin. Tulisiko AMHB:stä isoin luokka sitten 2013 Artemiksen sisä-SM:n. Siellä taisi olla 8 AMHB-ampujaa.

Edit: sen verran täsmennystä että kyseessä oli Tapanilan Erän 60n/20y 2.5.2012 ja kisassa oli yhdeksän AMHB-ampujaa. Esa sen voitti, Mennakin ampui yli 160.

1 tykkäys

Hienoa.

edit: Niin viittasit määrällä vanhan kisan osallistujiin. Toivotaan että nyt menee yli…

Joo. Eiköhän vielä Tuomo ja Ranekin intoudu taistoon. Siihen sitten vielä Hartonen ja Mare ainakin niin alkaa ennätykset paukkua

E: tuolta löytyy noita vanhoja FFAA:n kisatuloksia jos kiinnostaa

http://juhaparssinen.fidisk.fi/ffaa/?p=65

Meillä sattuu Kymen Jousen vuosikokous tuolle päivälle…
Remppakin on tuolloin aika pahassa vaiheessa…
Pitää tyytyä Turun kisaan

Ei valitettavasti kerkiä !

Meitä hattivatteja nyt viisi Tammisaaren elukkakuvalistalla.

Muutama viikko vielä aikaa harjoitella, niin voisi mahdollisesti osallistua, kunhan nykyinen jousi on sääntöjenmukainen. Jousi on yksipuinen ja läpitaipuva, mutta siinä on selkäpuoleen liimattu samasta puusta tehdyt nokkivahvikkeet johon nokkiura on viilattu. En ole varma onko tämä tarpeeksi lähellä jotain historiallista jousta, esimerkiksi englantilaista pitkäjousta, jotta sillä saisi osallistua HB luokkaan.

Mielestäni jousi on kuitenkin HB-luokan hengen mukainen, ja muutenkin protestin riski lienee aika pieni.

HB-luokkaan kelpaa jokseenkin kaikki luonnonmateriaalijouset. Minulla on kansainvälisten kisojen tarrat jousissa, joita ei täällä kehtaa edes esitellä… Joten, jos jousesta ei kuitua löydy, niin kelpaa HB-luokkaan.