FFAA 60n/20y SM 2021, 17.10.2021 Riihimäellä

Jep, tivolikisaan pitää olla tulos ammuttu syksyn 2019 jälkeen up-to-tänään. Luokissa liitto määrännyt lukumäärät ja 4.10. klo 18 mennessä luokkia täytetään rankingtulosjärjestyksen mukaan. Kaikki kärkipäästä eivät ilmoittaudu, joten melko suuriakin rankingnumeroita on listalla vielä mukana. Jos luokissa on tilaa 4.10., täytetään loput paikat ilmoittautumisjärjestyksessä 9.10. saakka. Näillä jälki-ilmoittautuvilla täytyy myös olla tilastotulos ammuttuna, mutta rankingsijoituksella ei enää ole merkitystä. Tämän vuoksi en itse ammu, koska uusin tulokseni taitaa olla vuodelta 2017, enkä lauantaina viitsinyt ajella Teuvalle tulosta hakemaan.

1 tykkäys

Katselin juuri osallistumismääriä ja täytyy nostaa hattua hb osastolle. Aika monta osallistujaa. Hienoa! Jos haette Seinäjoki meininkiä niin käykää myös ampumassa Teuva sm kisat.

Ensimmäinen harkkarundi ammuttu. Taidan ampua kisan välimerenotteella vaikka peukku houkuttelisi… Välineet sille on vaan tuunattu vähän pidemmille matkoille.
185p nyt, että ei kummosta juhlimista.

2 tykkäystä

Nyt on sitten yksi mitali enemmän jaossa. Päätin jättää kisan väliin. Liikaa muuta ohjelmaa ja kaikenlaista muuta ja liian vähän tunteja vuorokaudessa. Valitettavasti nyt näin, vaikka kivahan se olisi ollut pitkästä aikaa päästä ampumaan hallikisaa hyvässä seurassa ja kotiseuran kisassa. Varsinkin kun ammunta tuntui ihan hyvältä.

Höh! Vaan ei tässä nyt älytön into itelläkään oo kisoihin lähtee. Lähtee seuraksi, josko kanttiinissa olisi hyvää pullaa…
On tuo lonkkariammunta muuten niin kakkaa tasoa, että ihan mielenkiinto tuntuu katoavan.

Taitaa olla kanssakisaajien käänteinen psyykkaus menossa, oman itsensä vähättely… :wink:

Mikä siinä on kun jokainen sarja ei ole yli 200 pisteen! Ja treeniä on alla kuitenkin viikko! 5 päivää!!

Kisat sitten saatiin ammuttua sujuvasti. Oma suoritukseni yllätti itsenikin, kun sain vihdoin Jounin vanhan ME/SE-tuloksen kuopattua ja parannettua sitä viidellä pinnalla. Yhtä huonompaa sarjaa korvasi sitten muutama hyvä, jotka mahdollistivat tulosparannuksen. Kerrankin sain kisasuorituksen vedettyä harjoitustulostasolla, eikä sitä tavallista 10 % kevennystä tullutkaan tulokseen. Viikonloppua täydensi vielä lauantaina saamani SJAL:n hopeinen ansiomerkki, jota RiJo oli täysin tietämättäni esittänyt.

Tässä HB-tulokset:

Sija Luokka Sukunimi Etunimi Seura Tulos X:t

1 AFHB Hyvärinen Tiina RiJo 78 1

1 AMHB Lehtorinne Esa RiJo 252 6
2 AMHB Kortström Jani RiJo 205 1
3 AMHB Pentti Pasi RiJo 178 1
4 AMHB Nyström Jere MJA 151 0
5 AMHB Smeds Mathias Art 149 1
6 AMHB Toivanen Mika RiJo 84 0

1 SMHB Laitinen Eero MJA 102 1



5 tykkäystä

Sitä saa nyt alle 30 vuotiaat koettaa…

Esalle hieno suoritus! Pokka säilyi loppuun astin ja kuten sanoin, tuo viimeinen sarja oli paras. Tuossa kohdin kun vain kolmosen turauttaa, on hermot rautaa!!!

Ampuihan Janikin hyvin ja Pasi. Ihan vakiokalustoa kohta ampumaan 200p rikki jatkossakin. Mä oon toki mukana sillon 200+!
Pasilla meni 60# jousi selästä rikki (bambu nasahti), joten vaihtoi vähän päälle 40# jouseen - arvatkaa oliko helppo saada 60# nuolet tauluun.

Vaan olipa siellä useammalla vähän ongelmia ja kiroilun poikasta… uudella opilla jatkoon. Varsinkin Mika, jolla reissu rokotti 4 katkennutta nuolta tiiliseinään. :smiley: Yritin jeesata ja tarjota kevyempää jousta, jolla ammunta sujuisi paremmin, mutta lopulta paras väline olikin oma. Nyt meillä on kuitenkin pistesaldo avattu ja EM-kisoissa joka jannu parantaa 50p.

3 tykkäystä

Joo tää tulee olemaan vaikein ennätys rikkoa… Mulle on sama ammunko spagaatista, päällään seissen vai hallissa tasasella. Nuolet kiertää silti kehää taululla. :smiley: Ehkä jo kohta on jotain vastusta tarjota.

1 tykkäys

Juu, en kertakaikkiaan pystynyt parempaan :rofl: Olis kuitenkin kiva ottaa revanssia ennen EIAC:ia vaikka epävirallista, niin saadaan sitä kisajännitystä aikaiseksi.

1 tykkäys

Kaikki aikanaan. Tais olla aikalailla kaikki muut paitsi Esa ensikertalaisia puujousella 20y kisassa?

Niin ja onnittelut @Lehtis kunniamerkistä! Millä perusteilla kunniamerkki myönnetään? Saako tuolla RiJo:n jousiammuntahallin kahviosta nyt aina kahvit ilmasiksi?? :smiley:

Kiitos, Jere. SJAL:n prenikan myöntämisperusteisiin en ole perehtynyt, mutta varmaan, kuten pj:mme Pekka puheessaan mainitsi, pitkäaikainen työ seuran nimissä lajin hyväksi on merkittävä asia. Minä olen seuran sihteerin hommia hoitanut näemmä jo 15 vuotta ja nimellisesti kilpailuvastaavanakin kymmenisen vuotta. Kaipa tuohon lasketaan mukaan myös liiton kisoissa nähdyt palkintopallivisiititkin.

Meillä onneksi niin prenikalliset kuin sitä ilmankin olevat saavat kahvia ”firman piikkiin” ja paakelsiakin, jos/kun sitä pöydässä on ja melko usein onkin.

1 tykkäys

Jani, otetaan vaan joku ilta, vaikka useampikin, keskinäistä kisaa hallilla. Ammutaan vaikka vuorotahtiin kisamalliin ja koetetaan samalla katsoa vähän suorituksia ja mahdollisia kupruja tekemisessä. Pasin uusi jousikin (ja Maaritin) nuolineen ovat viimeistelyä vailla ja laitan sinullekin uuden tulille. Kerrot vain ennen rapsuttelua paunatoiveesi. Nuolet saat siihen tehdä itse, kun näkyivät olevan ihan priimaa nyt kisoissa.

1 tykkäys

Onnea Esalle! On se tajuttoman kova tulos kun 300p on max. TR ja BH luokissa missä ammutaan hiilareilla jäätiin alle 240p Mun mielestä kun suhteutaa näitä välineitä ja kun Esa itse tekee jousensa niin tämä on kovin tulos noissa kisoissa!!

1 tykkäys

Onneksi olkoon Esalle! Kova on tulos. Siinä on taas tekemistä, että paremmin ampuu kisoissa.

Onnea myös @Jani – tuloksella 205 pistettä pääsee HB-luokan tulostilastossa sijalle viisi. Edellä ovat Esa (252), Jouni (247), Jarkko (227) ja minä (208). Lisäksi Rane on ampunut yli 200 pistettä kisassa (201). Tällä hetkellä siis kuusi ampujaa on ylittänyt kisassa 200 pistettä.

2 tykkäystä

Joo, tuosta 251 pisteestä on “hyvä lähteä rakentamaan”. :smiley:

Sehän vähän pisti miettimään minuakin että ei taida kovin kilpailtuja sarjoja olla monikaan noista FFAA sarjoista. Pieni laji ja vähän poppoota. Näitä Esan kaltaisia huippuja on harvassa.

Janin tulos taisi olla vielä uusi henkilökohtainen ennätys. Hyvin treenattu sielläkin, kun voi pienellä puujousi treenillä ottaa 200p kisoissa.

1 tykkäys

Seuraavaksi sitten Flint Salossa 31.10. ja 120 nuolta Teuvalla 21.11. Flint menee kesän “maastomuistilla” ja Teuvalle ehditte hyvin treenaamaan, joten ilmoa sisään.
https://www.ffaa.fi/kilpailutoiminta/

Eikö niitä oo yhtään etäämmäs saatu? Seuraavaksi pitäis laittaa Ruotsiin.