EIAC 2022 @ Seinäjoki

Tsemppiä kaikille Flinttiin!

Tiedoksi muillekin, olen koronassa ja jäi kisat sen vuoksi väliin. Harmitus on jo aavistuksen lievittänyt eikä tule enää itkupotkuraivareitakaan. Laitan tähän videon maanantain vikoista treeneistä. Testaan uusia kuusivarsinuolia joilla olin ajatellut ampua Flintin. Harjoituksissa ammuin kaikki kuusi nuolta kaikilta matkoilta ja laskin vain osumat, järjestys 30-25-20-15-10-6,6 yds. Paras osumakierros oli 3/6, 5/6, 6/6, 4/6, 5/6 ja 6/6.

2 tykkäystä

Esa ampu uuden ME:n. Meikä varmisti kakkospaikkaa, hyvin menee!

5 tykkäystä

Alku meinasi flinttaamisessa olla hankala ja neljän pummin kanssa menin vasta viimeisellä rastilla Janin ohi ja tasan 100 pistettä. Jani oli alussa ihan ”liekeissä” ja ampui hyvin ekan puolikkaan. Toisella jaksolla sain sitten itseni paremmin kuosiin ja onnistuin 111 pistettä kirjaamaan ilman pummeja. Yhteistulos siis 211, uusi ME, mutta uupuu hieman SE:stä 215.

3 tykkäystä

Tästä lähdetään viimeiseen osakisaan:

2 tykkäystä

Kisat päättyi, tässä jotain kuvia. Järjestäjät otti kanssa, joten jälkijunassa tulee muutama mm. Eerosta.

Eero voitti oman sarjansa, tehden pohjatuloksen seniori (+65v.) sarjaan. Eli muutama maailmanennätys.
Rane tuli kolmanneksi veteraani (+55v.) sarjassa.
Tiina tuli myös sarjassaan toiseksi, voitto meni viroon tällä kertaa.

Aikuisten sarjan voitti Esa, minä tulin toiseksi ja Jani oli kolmantena.
Tämän lisäksi Esan, minä ja Tuomo voitettiin joukkuepronssia. Joukkuetulos muodostettiin meidän kisapisteistä, eikä siten vaatinut lisäammuntaa.
Laitellaas jotain lisäkuvia helyistä, kunhan keretään.

Kiva reissu, menossa vielä parhaillaan, mutta kohta pääsee kotia!

1 tykkäys

Tässä palkintopallikuvia. Eerosta en ehtinyt nappaamaan otosta. Joukkueena saimme pronssia ylennettynä (vaiko alennettuna) pitkäjousiluokkaan.

1 tykkäys

Kulta ja pronssi näyttää tältä:

1 tykkäys

Tulokset täältä: Results | Suomen Maastojousiampujain Liitto ry

HB-luokat vielä kuvakaappauksena:

3 tykkäystä

Valitettavasti maanantai aamuna tehdyn testin mukaan mulla on covid. Pientä päänsärkyä ja kurkkukipua oli jo lauantaina.aamulla. Poikahan oli täällä kotona jo valmiiksi kipeä kun tulin kotiin lauantai iltana.
Kohtuullinen mahdollisuus on siis että olen levittänyt tautia Seinäjoella.
Pyydän anteeksi jos olen jonkun tartuttanut. Hyvä että kisat saatiin ammuttua ns terveinä.

Samoin Pekka Jalkanen ilmoitti kotiin päästyään koronan saaneensa. Tarkkaillaanpa itseämme.

Joo, tämähän on riskeillä pelaamista ja niiden hallintaa. Aina se ei ihan onnistu mutta eipä sille voi mitään. Riskeiltä olisi voinut välttyä jäämällä kotiin mutta itse arvioin, että tapahtuma oli riskien arvoinen! Jännitetään tämä viikko, se oli kyllä muutenkin odotettavissa…

Mulla tuli kurkku kipeäksi eilen illalla. Kotitesti kuitenkin negatiivinen eilen ja myös tänään aamulla. Lämpöä ei ole ja olo muuten ihan hyvä, niin toivottavasti tämä ei ole korona.

Kirjoitanpa tähän pari huomiota omasta ja perheen covidista:

-vaimo oli saanut kolmannen rokotuksen joulukuun lopussa, minä tammikuun lopussa. Vaimolla oli paljon rajummat oireet, mm. kuumetta yli 38 C neljänä päivänä. Mulla oli kahtena päivänä pientä lämpöä 37,4 ja 37,1.
-lapsillakin kuumetta kahtena päivänä mutta nyt yskimistä lukuunottamatta molemmat kunnossa.
-hajuaisti ei mennyt mutta kaikki haisee erilaiselta kuin aiemmin
-yskä, nuha ja aivastelua. Ihan kuin normi kevätflunssa muuten. Ja kurkkukivulla ja päänsäryllä alkoi kaikilla.

Ja mun korona on varmistettu polymeraasi-ketjureaktiotestillä eli tällä viranomaisakkreditoidulla testillä (koska olen apteekissa töissä ja meitä ohjeistettu aina menemään viralliseen testiin). Lancetissa oli juttua kotitesteistä, niiden tarkkuus vaihtelee välillä 66-82 % (johtuen näytteenoton epätarkkuuksista ja antigeenitesti vaatii muutenkin isompia viruskolonisaatioita. Pyörittäkää sitä tikkua nenässä ihan reilusti. Ne väitteet että kotitestit näyttäisivät myös oireettomien tartunnat… uskokoon ken haluaa). Jos kotitesti on positiivinen niin silloin myös PCR -testi on 99,6% positiivinen eli jos tulee edes hailakka viiva niin räts!

2 tykkäystä

Kisoista, oli kyllä taas hieno tapahtuma! Hyvä jousiammuntaloma! Seurakin oli mukavaa, kaikki toimi kuten pitikin, paitsi oma ammunta… Lämmittelyt kulkivat vielä hyvin mutta kun pisteitä alettiin laskemaan, niin pää menee outoon tilaan, eikä hyviä suorituksia tullut sitten millään. Pitäisi kai kisatilanteita vaan harjoitella ihan porukalla, kisatilanteissa. Ammunta sinänsä kyllä kulkee. Kuitenkin, pisteitä ropisi ja pummit olivat hyvin harvassa – 20 jaardilta ensimmäisenä päivänä viisi ja kolmantena kaksi. Vähemmän kuin suorituksen epämääräisyyden perusteella pelkäsin. Flintissä toki vähän enemmän mutta tuli siinä silti oma ennätys. Flintistä jää myös se mieleen, että johdin Esaa vielä kolmen kierroksen jälkeen, eli hyvin alkoi! Flinttiin mahtui myös perinteinen kämmi, eli tiputauluissa ensin vitonen yhteen tauluun ja myöhemmin kolmonen samaan.

Lopputulos neljäs, kelpaa mutta silti, paremminkin olisi voinut mennä. Ovat nämä silti hienoja tapahtumia!

7 tykkäystä

Paita saapu perille, yhden koon liian isona (XL). Tosin en tiiä onko se L-kokokaan hyvä. Tässä paidassa on helma puoli metriä liian pitkä.
Paidat tehdään 2 metriselle toimistotyöntekijälle…
Pitää lähettää tuo postissa takaisin.

Sain jo kisapaikalla paidan, joka oli myös pykälää tilattua isompi. Onpahan muistona…

Jää kisaorganisaatioille Rovaniemellä aika paljon parannettavaa tästä suorituksesta…

Täh… Pitääpä kysellä minkälainen homma paidan vaihtaminen on. Eikai se 30e lahjoitus voi olla kun paidalla ei tee mitään.