EIAC 2022 @ Seinäjoki

Toi veteraanisarjahan on hauska kun niin paljon ulkomaalaisia ampujia.

Onko tuossa nuo aloitustaulut määrätty näin?
image

Eli sitten esim. A-ampuja aloittaa vasen ylä ja vaihtaa C ampujan kanssa päittäin tauluja?

Ei vaan a ja d vaihtaa tauluja. Myös rata siis vaihtuu

Ahaa, ok. Eli kuitenkin tästä määrätystä ryhmästä, esim. mun 4C voi päätellä ammuntajärjestyksen.
Ensin ala vasen, sitten ylä oikea. Pitää valmistautua. :smiley:

A ja B aloittavat alhaalta, C ja D ylhäältä. 30 nuolen jälkeen ammutaan järjestyksessä D ja C alas ja B ja A ylös. Ammunta aloitetaan aina alatauluista.

Flintissä omalla kaistalla tiputaulu ja iso taulu päällekkäin ja vieressä päinvastoin. Puolivälissä vaihdetaan kaistaa, jolloin kumpaakin taulutyyppiä ammutaan siis eri korkoon kisan toisella puolikkaalla.

IFAA Book of Rules 2021, sivut 77–78:

1 tykkäys

Tässä Flintin tauluasetelma(t). Halutessaan voi pidemmille matkoille valita ison nelispotin (pisteytys 5-4) valkosivurenkaan tilalle, kun vihdoin onnistuivat Seinäjoelle näitä hankkimaan; olivat ns. kiven alla, mutta Eestistä saivat. Taljathan näitä tahtoo nuolihävikin minimoimiseksi, mutta saa muutkin sellaisen valita… :grin:. Niin taljaspottiin kuin kaikkien eteen tuleviin tiputauluihin saa(nee?) nyt ampua vapaassa järjestyksessä (nuoli per spotti), ei taideta vaadita Z-ampumajärjestystä. Taitaa vielä sääntö mennä siten, jos samassa spotissa on useampi nuoli, niin isompi osuma hylätään ja pienempi kirjataan. Tämä sääntö pitää paikan päällä vielä varmistaa ja samoin tuo Z-järjestysvaatimus tiputauluissa.

Muuten, tuon sinipohjaisen 5-spotinkin saa valita maalikseen 60-nuolen kisaan kuka haluaa (pisteet 5-4) ja samoin ison taulun, joka on ns. perustaulu kaikille. Muutama talja-ampuja haluaa aina ampua tähän spottien sijan, vaikka nokkeja, sulkia ja kuitukeppejä hajoaakin aina.

Lyhyt kenraali ammuttu kahdella eri jousella, kisavaatteissa, muutamalta matkalta. Mahdollisuudet on siihen että on kivaa.

3 tykkäystä

Mulla jää kisat väliin, harmi. Ite olen kunnossa mutta koko muu perhe on koronassa. Vaimo ihan reporankana. Mua tarvitaan nyt täällä. Koitin katsoa josko löytyisi jotain spostia johon ilmoittaisi, en löytänyt. Sanokaa niille ettei se tuu. Osumia osallistujille!

E: pistin Ari Tuokkolalle spostia. Eiköhän mene perille.

1 tykkäys

Pahus!
Jengi vähenee. VMHB sarjassa enää 3 osallistujaa. Katsotaan nyt miten ulkomaalaiset tulee paikalle.

Harmitus Heikin puolesta.

Mites on, jos ei muuta tule, niin pistetäänkö puhdas HB-joukkue Style Team -kisaan? Traditional Styles -joukkueeseen voi ottaa kolme LB- ja HB-ampujaa ja yhden varalle. TR-luokkalainenkin kelpaa, jos LB- ja HB-ampujia ei löydy tarpeeksi. Kolme pitää olla ja keskeytyksen varalta yksi varamies. Pisteet lasketaan suhteessa kunkin aselajin ME-tuloksiin, eli siksi eri aselajit voivat kisata samassa tyyliluokassa. Tarkemmin sääntökirjassa s. 88 alkaen.

Ehdotus: Nettikisamme kolme parasta muodostaa varsinaisen joukkueen (minä, Tuomo ja Jere) ja Rane neljäs varalle. Mitäs sanotte? Minulla tosin voi olla kysyntää LB-ampujien kaveriksi, mutta mieluusti ampuisin hattivattina hattivattien kanssa, jos passaa. Joukkueen voi ilmoittaa keskiviikkona.

Mulle käy. Muiden tasaisuus on mua parempaa.
Eikö toi vaatinut toteutuakseen kaiksi muutakin joukkuetta?

Kiitos mielellään. Voitetaan tuokin. :smiley:

Saadaan me aikaan kakkosjoukkuekin, Pasi, Jani, Mathias, Tiina ja Eerokin löytyy. Lonkkariporukka olisi kolmas ja ainakin Pilleriin Eestistä jo kyseli joukkueasioita, joten eiköhän sieltäkin joukkue löytyisi.

1 tykkäys

Homma käynnissä vihdoinkin…

Homma menee ihan suunnitelmien mukaan. Eli kakkossijaa pääsen pitämään 204 pisteellä tämän päivän ammunnan jälkee (60n ja 20y).
Tosin suunnitelmiin ei kuulunut ottaa turpiin veteraanisarjan naisampujalta!!

1 tykkäys

Onko erilaista ampua avarassa hallissa? Näyttäisi olevan hankalaa useammalla jos noi pisteet pitää paikkansa

Tuota ei erityisesti muut valitellut, mutta muuten oli aikamoinen surukuoro viivalla! :smiley: Jospa tässä jengi rentoutuu vielä… Em-kisajännitystä kaikilla.
Itte sain sitten kai suhteessa parhaiten pidettyä kasassa.
Esallakin jäi pisteet vaisuksi ja jälkimmäisellä puolikkaalla otin jokusen pisteen väliä siksi kiinni.

Kuvassa on tosiaan kaikkien loppupisteet päivitettynä.
Joillakin saattaa kyllä olla vain puolikkaan pisteet taulussa.

Onko sillä muuten väliä, että mihin noista tauluista osuu? Siinähän on ainakin neljä taulua jokaisen ampujan kohdalla…

Jokaisella on kyllä ihan oma taulu. Veteraaneissa on niin huono taso että jos sä ainoana olisit täällä pystynyt treenien tasoon, niin sijoitus olisi hyvä.
Kaikki on vielä auki.

2 tykkäystä

Joooo… jotain mystistä tapahtui… eka puolikas meni asiallisesti viimeisen sarjan yhteen ykköseen saakka ja tulos 117. Toisella puolikkaalla roiskimalla vain 101 ja yhteensä 218. Ei vaan pysynyt paketti kasassa… :thinking: