York Round 09.09.2017, Riihimäki

Eipä se mitään. Nyt irtisanoutui mun lyhärilupaus! Tekasinkin eilisiltana jo miehen pyssyn, 63 paunaa 28" vedolla, 180cm. Ajattelin siirtyä aikuisten luokkaan… :stuck_out_tongue: Niin ja tuo mutkanen omenan venkula lenti romukoppaan, ei ollut tarpeeksi puuta aihiossa.

Pitää lukea vielä tuota archerylibraryn kirjaa, mutta pika vilauksella silmiin pisti marjakuusipitkäjousen hehkutus. Huvitti hieman, että valkopuujouset täräyttää käsille tekstin mukaan. Hah.

Huomena sitten tehdään historiaa ja ammutaan tiettävästi ensimmäinen modernin ajan York Round Suomessa. Harmi, että säätiedote lupaa märkää, eli pukeutuminen sen mukaisesti. Tarjoilua ei paikalla ole, joten eväät ja juomat mukaan, jotta jaksaa useamman tunnin ammuskella nuolia.

Pitääkö laittaa varapellavajänne huopahatun alle jemmaan…

Onko sulla vielä se pitkäjousilaminaattiaihio, mistä halusit päästä eroon? Marjakuusi+bambu?

Eipä ole se ropeli tallella, sorry. Lapojen päät joutuivat muuhun hyötykäyttöön… :frowning:

Katteltiin keliä ja sovittiin perheen kanssa että jää mökkeily tältä viikonlopulta väliin. Täten olenkin vapaa osallistumaan Yorkiin! Lähden tästä saman tien ajamaan kohti Riihimäkeä! Toivottavasti tauluja riittää mullekin, sori myöhäinen ilmo!

Pasi 340, Lehtis 268 ja Rane 240. Jakke l…tujousella 391.
Tuomo laittaa koosteen, jahka on Excelöinyt tuloskortit.

Edit: Korjattu Esan pisteet.

Joo, tuloslaskenta tehty ja korjatut pisteet Esan viestissä. Tarkempi analyysi tulee vähän myöhemmin.

Aikoinaan ensimmäisissä kisoissa jaettiin pisteitä niin, että se kuka sai eniten kokonaispisteitä sai 2 pistettä ja kuka sai eniten osumia, sai 2 pistettä. Vastaavasti kultakin matkalta sai 1 pisteen kunkin matkan parhaista pisteistä ja osumista. Kaikkiaan jaossa oli siis 10 pistettä ja voittaja laskettiin näillä pisteillä. Jos nyt laskettaisiin samalla tavalla, niin kolmen kärki olisi seuraava:

Pasi, 7 pistettä
Rauno, 2 pistettä
Esa, 1 piste

Ja tässä sittenkin jo nyt pieni tuloslistaus pisteineen ja osumineen. Listassa O tarkoittaa osumien määrää ja K keltaisten määrää.

York round

3 tykkäystä

Pasilla oli satasella jotain taikajuomaa… muut matkat ampui kuin muut kuolevaiset… :wink:

1 tykkäys

Mulla ei ollut valitettavasti kuin yksi kuva kisoista:

Oisko ollut 80 yds tämä. Muistin että mulla olis ollut 123 pojoo (helppo numerosarja) mutta olinko sitten merkannut itelleni ylimääräisen pisteen, varmaan. Sori.

1 tykkäys

Kuuman ryhmän ampujista jokainen voitti jonkun matkan. Aika hauska detalji.

Oltiin näköjään Esan kanssa tasoissa kahden matkan jälkeen. Eka nippu 60:ltä oli sen verran sivussa että Esa karkasi.

Heikki alkaa ottaa pientä jalansijaa kisoissa, pikkuhiljaa korkeammalta! Mukava ammuntapäivä, pientä tihkusadetta ei edes huomannut.
Sinne vaan lenti nuolet kaikilta 100 jaardiinkin

Eikun ensi vuodelle kanssa york round!

2 tykkäystä

Kiitosta minun puolesta. Oma vasen olkapääni tosiaan oli viime viikolta saadun rasitus vamman kourissa ja se näkyi heti 80 yardin puolesta välistä loppua kohden. Nyt täällä kirjoittelen kylmä pussi harteilla. (En tiedä kannattiko…) kivaa oli ja uudestaankin pitää kyllä päästä. Terveenä ja omilla nuolilla sit kans :wink: Tässä kuvia.

2 tykkäystä

Oli kyllä hieno ammuntapäivä! Tässä vielä muutama kuva:

Kärkikolmikon osumia 80 jaardilta.

Esan pajusta tehty jousituki.

Kärkikolmikon ammuntaa.

Näkymä 100 jaardilta. Pieniä oli maalit mutta kyllä niihin osuttiinkin.

Ja kun osuttiin keskelle, niin siitä piti tietenkin ottaa kuva!

Jeren 60+ -paunainen pihlaja, tästä tulee toivottavasti oma ketju.

Ryhmäkuva, josta puuttuvat kuitujousiampujat.

2 tykkäystä

Onnittelut kaikille voittajille. Pasi näyttää olevan huippikunnossa.
Olin kahden vaiheella tulenko sinne, mutta matkat oli sen verran pitkät, että olisin todenäköisesti lähtenyt kotiin ilman yhtä pistettä…

Kävin sen sijaan marjassa (keli oli surkea sielläkin), saunassa ja keitin puolukkahilloa.:yum:

Punnitsin noita mun kiinaöljyllä käsittelemiä 28" 470 greinisiä mäntynuolia heti 3h päästä kisasta ja 24h päästä. Paino oli kisan jälkeen 500 greiniä ja 24h päästä tuo 470 greiniä.
Eli mukavasti imi vettä tosiaan. Painopiste olisi pitänyt mitata märkänä, mutta unohtui.

Tuli hyvää oppia pintakäsittelystä…