XIV Petikon Waisto 2024

Onko tietoa Petikon vaistosta 2024?

2.6

Lisään tarkemmat tiedot pian.

2 tykkäystä

Moikka kaikille,
Waisto lähestyy mutta harmitusta aiheuttaa Tammisaaren FFAA-kisa samanaikaisesti. Ongelmanhan tässä luo erityisesti se, että FFAA on juuro se liitto joka mukavasti tarjoaa myös perinnejousille oman luokan.

Kysyisinkin olisiko Waiston siirtäminen lauantaille mahdotonta?

Itselleni siirto ei ole ongelma ja pääsisin tällöin myös Tammisaareen kisaamaan.

Alunperinhän tuo sunnuntai on valikoitunut mm. koulujen päättäjäisten vuoksi. FFAA:n kisat myös perinteisesti järjestetään sunnuntaisin koska Sjalin kisat on lauantaisin.

Petikon Waistohan on perinteisesti ollut aina sunnuntaina. Moka on nyt tapahtunut Tammisaaren kisajärjestäjien puolelta, kun siellä ei ole tätä huomioitu (viralliset kisatkin voisivat välillä joustaa näiden epävirallisten kisojen mukaan).

Luulen, että Tammisaaren ei ole lähdössä kovinkaan moni HB-ampuja, hyvin vähän. LB-puolella voi olla enemmän osallistujia. Luulen myös, että jos PW siirretään lauantaille, niin tulee osallistujakato, sekä siirrosta että lauantain takia, päättäjäisjuhlapäivä kun on. PW on sen verran iso kisa, että en siirtäisi mitään vaan ampujat tekevät valintansa kisan suhteen ja ensi vuonna sitten FFAA ei järjestä samaan aikaan omia kisojaan! Tammisaaressahan on myös viikkoa aiemmin FFAA:n kisat.

Jos kisat ovat samana päivänä, niin lähden Petikon Waistoon, jos PW on lauantaina, niin saattaa jäädä kumpikin kisa väliin. Sunnuntain 2.6. Petikon Waisto on kirjattu perheen kalenteriin jo alkuvuodesta!

2 tykkäystä

Vähän harmin paikka… Samoilla linjoilla Tuomon kanssa, petikon waisto kiilaa edelle tärkeysjärjestyksessä. Esahan ei muutenkaan ole petikon vaistossa käynyt. Ja taitaa olla about ainoa aktiivinen historiikkiampuja.

Voisikohan järjestää jotenkin niin että pääset Tammisaareen itse mukaan? Riittääkö talkoojengiä?

2 tykkäystä

Talkooväkeä on hieman mutta järjestän itse koska näin olen luvannut tehdä. Yhden kisan skippaaminen ei harmita. Itsekin sitä mieltä että tässä vaiheessa, näin lähellä tapahtumaa sen siirtäminen aiheuttaisi suunnattomasti sekaannusta mutta pakko oli hieman tunnustella parviälyä tässäkin.

Jos oikein olen lukenut/kuullut, myös Kurikan suunnalla on 2.6. 3D-kisa. Taitaa syödä osallistujia sekin ja osallistujakatoa on varmaan nähtävissä siellä sun täällä. Itse en ole lähdössä tuolloin mihinkään ilmansuuntaa ampumaan, ehkä mökillä, koska oman seuran 3D 8.6. vaatinee talkootunteja. Lisäksi keväthuumassa 15.5. on oman seuran isännöimä iltakisa, 18.5. AR ja 26.5. olisi eläinkuva-SM Raaseporissa, johon vielä arvon lähtöä, joten frouvan kanssa saattaa tulla vääntöä, jos kaikki viikonloput ja arki-illat viettää jousihommissa… :thinking:

Aloitellaan kisa tuttuun tapaan klo 12. Lämmittely klo 11.
Ilmoittautuminen paikan päällä.
Hinta 15 € käteinen tai mobilepay.

Kisoja on tosiaan reilusti tarjolla mutta pidetään nyt tiukasti perinteestä kiinni kun kerran aloitettiin. Ampujillehan kisojen runsaus on vain positiivinen ongelma.

Nähdäänkö @Lehtis sitten seuraavana viikonloppuna ampumassa Hunter roundia samassa osoitteessa?

3 tykkäystä

Juuh, vähän harmillisia ovat nämä kisapäällekkäisyydet kun haluja olisi osallistua kumpaankin. Päällekkäisyydet “syövät” aina kisakansaa puolin ja toisin molemmista kisoista kunkin henkilökohtaisen valinnan mukaan, joten näissä tapauksissa ko. tilanne on päinvastainen kun win/win-tilanteessa, valitettavasti. Meikkiksen kohdalla PW vie tässä kohtaa ensisijaisuuden koskapa sinne on meno asettunut jo “waistonvaraiseksi” rutiiniksi, siellä kun on tullut hengailtua aina kisan alkutaipaleelta lähtien. :feather:

1 tykkäys

Vasurin pikkurillin viikinkiperimän poisto viimeistään estää minun lähipäivien kisailun. Tikit lähtevät 12.6., mutta Rixun 3D-kisaan on tarkoitus yrittää osallistua 8.6. Ratatalkoisiin varmaan enempi neuvonantajan roolissa… :grinning:

1 tykkäys

Sää näyttäisi lopulta kuitenkin suosivan vaikka alustava ennuste oli aika karsea. Aamusta tulee vettä vähän reilummin mutta kisan alkuun mukavasti selkenee.

Rata on tänään viimeistelty kisaa varten ja ainoat kosteikot syntyi ratamestarin hiestä.

Tervetuloa siis kaikki.

@Lehtis Sivuhuomiona pakko muistuttaa, että
Rixun 3D on samana viikonloppuna kuin Petikon Hunter 3D yhden nuolen kisa. La ja su 8. Ja 9.6. tarjolla kisattavaksi.

2 tykkäystä

Pari kuvaa:


Jousia telineellä


Karhu kohteena


Sus siunakkoon!


Villisika tai villi sika. Opastuksessa sanottiin että possu kiveltä.

Voittaja oli Jere. Pasi toinen. Kolmas Tuomo

2 tykkäystä

Kiitokset kisan järjestäjille ja mukavalle kisailijoiden joukolle! On upeaa, että Petikon Waiston perinne jatkuu.
Lisään tähän pari otosta oman ryhmän tunnelmista.

6 tykkäystä

Kiitoksia taas hienosta kisasta! Kyllähän tämä kuuluu ehdottomasti vuoden tärkeimpiin primikisoihin. Aina hyvä rata, hyvä sijainti ja hyvä kisaporukka!

Rata oli mielestäni helpohko, vaikkei se omassa tuloksessa näkynytkään, paremmin olisi pitänyt ampua. Aika “tasainen” rata, mikä oli toisaalta ihan kivakin, ettei ollut liian erilaisia rasteja. Toisaalta, vaihtelua olisi voinut olla enemmänkin, Petikon Waisto -tyyliin. Peurakoe-rasti voisi ehkä jäädä eläkkeelle, kahvikupit takaisin, heiluri oli hyvä. Kokonaisuus oikein hyvä ja toivottavasti kisa järjestetään taas ensi vuonna uudestaan! Se on jo merkitty vuoden 2025 kalenteriin!

Perinneluokassa kolmen kärki oli sama kuin viime vuonna, samassa järjestyksessäkin. Jere ampui kyllä hyvin, todella hyvin. Sellaista rentoa ammuskelua mutta silti vitaaleja tuli jatkuvasti.

Tunnelmakuva ennen kisaa:

4 tykkäystä

Joo, kivat kisat! Oli mukava nähdä taas jengiä ja ampua myös samalla radalla modernien ampujien kanssa. Pieniksi jää piste-erot kun matkat on lyhyitä. Mulla 97p ja Paula Virmasalolla 110p?

En oikein odottanut että tuolla pistemäärällä voittaisin mutta mikäs siinä… Enhän mä kerenny reenata! Vaikka toisaalta pituusammunta on kovaa tekniikkatreeniä sekin.
Oon vieläkin vakuuttunut että peukkuammunnassa on potentiaalia, vaatii vaan kovasti treeniä ja kokemusta.

Rata oli mukava, mutta erikoisrastejahan ei voisi koskaan olla liikaa. Ei mua haittaa pieni odottelukaan, jos semmosta joutuisi kentällä tekemään. Kuppijuoksu on kiva, samoin faaraon kärryt, rekkarusakko - mikä vaan. Noh, kisajärjestäjien/talkoolaisten jaksamisen mukaan mentävä!

4 tykkäystä

Kiitos myös järjestäjän puolesta. Kisa on kiva ja porukka kisan ympärillä mahtava. Olen merkannut jo ensi vuoden kalenteriin tämän itselleni. 1.6.2025.

Erikoisrasteissa koitan löytää jotain uutta jatkuvasti ja faaron kärryjen kaltaiset rastit houkuttelee, mutta ovat myös työläimpiä järjestää. Seuralla ei valitettavasti ole loputtomasti tilaa säilytellä kärrejä ja muuta rekvisiittaa.

Tuomon kommentti radan helppoudesta on itselle tullut tutuksi monista kisoista. Tietää että parempaan olisi pitänyt pystyä annetulla radalla mutta jokin vaan pitää ne nuolet pois sieltä vitaalilta tai pisteiltä :sweat_smile:

Talkooväkeä ei tosiaan ole liikaa. Tänäkin vuonna homma toteutettiin kahden hengen voimin ja kisapäivänä sain sitten vielä parilta seuran jäseneltä jeesiä kentän rastien kasaamisessa ja purkamisessa.

Linkin takaa löytyy allekirjoittaneen kuva- ja videomateriaalit päivästä. Enimmäkseen modernia lonkkaria, eli ei niitä uskalla tänne suoraan postailla :joy:.

3 tykkäystä

Tainnut pari vuotta jäädä väliin. Kivaa oli jälleen ja pääsi taas harjoittelemaan ampumista vähemmän kontrolloidusti ja pönöttäen. :star_struck: Olisit laittanut noihin mun videoihin jonkun vilkutusemojin, kun onnistuitkin ikuistamaan ne kamalimmat moikkaukset. :grin:

  • mitalien valaja osallistui… :slight_smile: