XIII Taka-Hikiän Mestaruus 2023

Pasin tyylinäyte ketturastilta. Tätä pidettiin hankalana ja olihan se sitä, vähän piti etsiä oikeaa asentoa ja ammuntapaikkaa.

Mufloni koivikossa.

Meidän ryhmä (minä, Eero, Jani ja Pasi) osui ihan kivasti Kävely-rastilla, ei tarvinnut nuolia etsiä maalin takaa.

Oma suoritus Tölkkikeilaus-rastilla oli aika surkea. Eka nuoli osui ja sitten onnistuin jotenkin vain ampumaan tölkkien väleistä ja kaatamaan pari niistä. Mutta eihän siitä paljon iloa ollut. Paitsi muille…

Peura/saksanhirvi kuusikossa.

Kolme pöllöä, joista suurin, huuhka oli asettunut kahden kiven taakse. Itse osuin niukasti kiveen mutta Jani ampui hienosti keskelle. Tässä taisi muutama nuolirikko tulla.

Mandrilli – tästä kun ampui yli, niin meni nuoli pitkälle. Aika maanmyötäisesti sai ampua, kun vitaali erottui ammuntapaikalta juuri ja juuri. Hyvin siihen silti osuttiin.

Näennäisestä helppoudesta huolimatta Ilves-rasti ei ollutkaan helppo. Itse osuin kahdella nuolella mutta moni haeskeli nuolia maalin edestä ja takaa.

Heittokiekoissa en ole koskaan ollut hyvä. Mutta Jani osui hienosti! Vähän tuuli häiritsi mutta kyllä ne kiekot silti ihan osuttavasti lensi.

Metsäkauris, nyt tositilanteessa.

Vaihteeksi taas Pöllö puussa -rasti mukana. Tuuli pudotti tätä pari metriä ylempää, niin Mikke (kiitoksia!) asetteli pöllön fiksummin ja paremmin puuhun. Tämä oli lopulta aika helppo, hyvän mielen rasti. Jani tosin ampui nuolen viereiseen oksaan kiinni mutta sai onneksi nuolen ehjänä alas.

1 tykkäys

Oli siinä oksia edessä kauimmalta paalulta ammuttaessa. Kuitunen mm. onnistui ampumaan nuolen kiinni pajuun n. kolme metriä paalusta. Heikki taisi kuvankin ottaa osumasta.

Kepin nokassa ollut ”Adolf H.”-pöllö oli kyllä tavanomainen ylämäkimaali, jonka kaltaisia on mm. Riuttassa ammuttu.

Se oli sitä edeltävä Rusakko. Ilves oli ihan esteetön maali, peltotieltä ammuttiin.

1 tykkäys

Rusakkorastilta oksanhaaraan

Kolme ampujaa neljästä osui tähän kivihuuhkajaan

On mielenkiintoinen profiili tällä

Sama jänteellä

Kaikki ryhmän nuolet osui. Itse pidin tätä melko vaikeana rastina.

Ikämiesryhmässä ammuttiin. Minä 58-vuotiaana nuorin, muut ryhmässä Esa, Lauri ja Kalevi.

2 tykkäystä

Kiitos Tuomolle taas kisoista. Rastit oli tosiaan erilaisia tänä vuonna ja olihan siinä oma mukava haasteensa. Minä en panisi pahitteeksi vaikka olisi lisääkin huvittelurasteja! Ja niitä pitkän matkan rasteja…

Taas vei konkarit kisavoiton. Pasillekin hävisin! Mulla meni se valiokeilaus kylläkin niin munille että joo… Sitten tuuli heilutti lintuja pirusti. Samoin heittokiekot sinkoili tuulen mukana. Kaikki nuo 5p/osuma rasteja, niin eläähän siinä pisteet suuntaan ja toiseen.

Janne Huovinen ampui aika hyvin lonkkarilla ensikertalaiseksi. Lyhyet matkat tietysti auttaa siihen, mutta myöskin se että löytyy suomenmestaruutta ja em-mitalia sukulaislajissa…
Nyt eikun puujousi ostoon ja muihinkin primikisoihin.

2 tykkäystä

Hyvät kisat, vaikka oli vähän kylmä sää. Onneksi ei satanut. Hyvä ettei ollut tasapainoilurasteja tai vastaavia vanhoille köntyksille vaarallisia juttuja.

Ammuin huonosti, mutta muutamalla rastilla tuli yllättäviä onnistumisia. Kolme osumaa lentäviin kiekkoihin oli nannaa.

4 tykkäystä

Keskiviikkona taipui vetokäden ampu.asormet yli ja olleet vähän kipiät… Tuomolta lainatyökalut kun itselläni ei ole nuolia alle 50lb keppeihin.
Tuntemattomalla 35lb laminaatilla soitellen sotaan ja turpiinhan siinätuli :laughing:
Hiano jousi! Ukko on vaan vähän paskana just nyt…
Kisat käyntiin pöllöiltä ja heti pumppuum. Metsä osuus oli vähän koron hakua, mutta ventti oli varma!!
Loppu hyvin tasaista yksi hyvä, yksi kohtalainen ja yksi ohi taktiikalla. Kilvan viimeinen sekä ryhmän viimeinen nuoli oli sitten kuitenkin vedettävä majavan vikalta tolpalta kantoon…

Ensivuonna uudestaan!!!

5 tykkäystä

Mikä mun kommentissa on vikana kun te molemmat ootte sitä editoineen?? :sweat_smile::sweat_smile:

En tiiä mitä Tuomo, mutta mää vaan laitoin noita kuvia vierekkäin. Mukavempi kattoa kun ei tarvii selata niin paljon. Njoo vähä nysväämistä mutta… ottaa siis tuon välin tuolta pois niin kuva ei ala ns. uudelta riviltä.

Eli näin:
image

Ei näin:
image

En ymärtäny yhtikäs mitään tuosta sun kuvasta kun katson luuria ja vast nyt välähti et tää muutos vaikuttaa mitä näkyy läppäristä :rofl: :rofl:

1 tykkäys