Vuorijalava 28# @26"

Serkkupojalle englantiin lähtevä jousi. Vuorijalavaa vähän englantilaisten sotajousien hengessä, ylämaannaudansarvinokein. Poika on 9 vuotias, joten vetopituudessa on kasvuvaraa tuonne 26" asti, minkä pituiset nuoletkin tulee mukaan.

  • 28 paunaa 26 tuuman vedolla
  • pituus 169cm
  • leveys 29mm
  • painoa 340g

Nuolisetti on käsin höylättyä mäntyä, 7 taulunuolta käsin revityin kalkkunasulin, 3 blunttinuolta ostosulin. Silkkipunokset ja 70 greinin kärjet. Taulunuolien painot on ~320gn ja blunttien ~350gn.






9 tykkäystä

Kaunis jousi taas! Odota vain, niin tulee kohta Englannista tilauksia…

Pitkä jousi on muuten lapselle oikein kätevä. Mukavan pehmeä ampua ja jäykkyys kasvaa sopivasti samalla kun vetopituuskin kasvaa. Ja onhan se hyvä vakuutus yli-innokkaita aikuisia vastaan, jotka kuitenkin kokeilevat lapsen jousta.

Muuten, ovat nuo kumibluntit Kiinasta? Itse kokeilin Aliexpressin kumibluntteja ja 32-paunaisella ammuttuna tuli nuolivarsi läpi kolmannella laukauksella. Ovat lisäksi niin pehmeitä, että 5 metristä ammuttuna pomppaa 5 metriä taaksepäin. Aivan roskaa siis.

Hah, tiedä olisiko tuo hyvä vai huono juttu… Kiitti.

Näin ajattelinkin, että kasvuvaraa on näppärä. Myös esikuva on kivasti oman maan esi-isien pyssyistä.
No jopas oli kovat kokemukset blunteista! Kyllä ne pomppii tosiaan, mutta ei mulla ole kärjet niistä läpi tulleet. Ja laukauksia olen ampunut jokusen sadan, tosin en kovaa taustaa vasten vaan tölkkejä pusikosta. Pitääpä miettiä mitä sitten noille tekee.