Vetoa, vetoa

Täälläkin esitelty 140# @31" osage sai viimein taipumaa! Alkaa olla lihaa luiden ympärillä viimein tarpeeksi.
Mutta kädet ei vaan riitä, kun tuntuu että kroppaa ei tosta 29" vedosta saa mitenkään eteenpäin. Ehkäpä vaan kuvittelen. Eikun syömään lisää ruokaa…


2 tykkäystä

Oikein hyvältähän tuo asento vaikuttaa. Mulla meni muutama vuosi kun tuon “täyden” rakensin itselleni uudestaa. Muutama vuosi siinä meni kun menin paunoissa vaan ylemmäs ja ylemmäs ja vasta kun tuolin tuon 85lb ompunkanssa siihen tulekseen että ei siitä tule kuin teatteri kepakko niin aloin sitä vetelään yli normin. Sen ja tuon lössykkä hikorin kanssa tuo selän veto tuli lopulta opittua ja lihas muisti sen sitten myohemmin kouliinnutti noihin isoihin mukaan.

Suurin opetus tuli rintaan vedon mukana. Suupieleen vedin vain kun oikeasti meinasin johonkin osua ja muu ammunta meni rinnan läheltä.

Mä en ole oikeastaan näitä välimerenotevetoja treenannut ollenkaan, mitä nyt välillä kevyemmillä jousilla lämmitellyt niveliä. Syönyt vaan paljon ja vetäny punttitreenejä.
Mutta kaipa noi peukkuvedot kevyemmillä kuormilla siirtyy myös. Pituusammuntaveto siperillä/mushammalla on niin spesifiä treeniä että siinä on todella vaikea saada kunnollista lihasaktivaatiota, kun kuormat on pienempiä.
Jos vetoon haluaa raakaa voimaa niin pitäisi vaan tehdä tämmöisiä lonkkarivetoja suoralla kahvalla.

Tuntuu siltä että ruokaa pitää laittaa naamariin kunnolla ja tehdä raskaita, monipuolisia voimailutreenejä. Sillä tulee lihasta ja voimaa. Aina kun teen salilla uusia veto/punnerrus ennätyksiä, kotona taipuu taas 5# jäykempi jousi. Pysyy toivottavasti myös olkapäät kunnossa kun tulee monipuolisia liikkeitä…

Toi vetoasento näyttä mun silmään vähän nyökällään olevalta, ihan kun pitäisi se 0,5"-1" vetoa tulla lisää että kroppa kääntyisi suoraan. Pääasiahan se on että ampujasta tuntuu hyvältä eikä vetojen jälkeen satu mihinkään. Katsoin Gibbsin videoita ja siellä taas vetokyynerpää roikkuu ties missä. Vaikea nähdä että tuo olisi pidemmän päälle tervettä. Minähän melkein vedin vetokäden olkapään pois sijoiltaan kun kyynerpää jäi liian alas.

Heti kun vetokäden ranne jää olkapään alle kuten tässä kuvassa, ainakin mulle tulee epämukavia rasituksia.