Vannesaha teräväksi dremelillä

Näin teroittuu ja kohta taas sahataan. Senkus sahauslaitaa vasten tyrkkii hiontakelkkaa, hiomakivi osuu terän hampaan päälle kevyesti.

6 tykkäystä

Tuohan näyttää näppärältä! Olen pari terää teroittanut ihan vaan käsivaralta, mikä sekin oli yllättävän vaivatonta. Mutta tuollaista kelkkaa pitää kokeilla seuraavalla kerralla.

Yllätyt positiivisesti, on varmaankin nopeampi. :smiley: Mulla menee teroituksessa nykyään 15-20min.

Tuolla olenkin itse teroittanut nyt kaikki terät ja teräväksi saa. Ainoa ongelma alkaa olla pantojen kesto, niin paljon tulee vingutettua että antautuu saumasta. Terätoimituksen terät taitaa olla hieman liian paksuja pienille 14" teräpyörille.

No voi ihmettä! Minulle ei ole tullut mieleenkään teroittaa, aina vaan uuden kalliin terän tilannut! :open_mouth:

Nyt jos on vanhat terät tallessa vuosien varrelta, otat päivän hommaksi teroittaa kaikki ja siinä onkin sitten terät vuosiksi. :smiley:

Semmonen huomio että tuo dremelin kara olisi paras olla joku todella hieno karheudeltaan, siihen pitää jatkossa panostaa…

1 tykkäys

Ootko Jere ottanu huomioon tuon dremelin hiomalaikan kuluman, että kuinka vaikuttaa teroitus kulmaan yhden vai kahden kokonaisen vanteen teroituksen jälkeen.

Tätä tsekkasinkin, mutta en mitään kulumaa huomannut useammankaan terän jälkeen. Tuossa poistuu niin vähän metallia että aika vähän kuluu kara.

:+1:

Meillä kuralassa terät harvemmin ehtii tylsymään kun katkeaminen on aina se yleisin menekki tyyli. Ensin sahaillaan puuta ja sitte joku sahaa luuta ja siten liimalevyä ja joku pilkkoo acryyliä…

1 tykkäys

On niitä tosiaan taas kertynyt. Onneksi olen laiska heittämään pois!