Vanhalinnan primitiiviasekisa La 25.8 2018

5 tykkäystä


7 tykkäystä

Hemmetin hyviä kuvia !

1 tykkäys

Kiitos, Kaisu kuvasi mitä kisoiltaan ehti. Olisi kai noita voinut itsekin ottaa niin olisi lady kerennyt itse kuviin…

2 tykkäystä

Hyviä kuvia Kaisulta, varsinkin iltakisan kuvat olivat hienoja! Hyviä tilanteita, kuvakulmia ja ilmeitä!

Saksalainen vieraamme oli oikein tyytyväinen päivään. Oli kuulemma oikein mukava ja antoisa tapahtuma, kannatti ehdottomasti lähteä mukaan. Raporttia kuvineen Vanhalinnan kisasta sekä parista muustakin tapahtumasta saanemme lukea saksalaisesta Traditionell Bogenschiessen -lehdestä. Ilmestynee vuodenvaihteen tienoilla.

1 tykkäys

Ehdottomasti hienoja kuvia. Kyllä siellä tapahtuu!

Pakko ostaa sen Bogenschiessen-lehden Saksasta jos täältä ei saa. Mä ostin sen ennenkin joskus lentokentältä.

Kiitos kaikille osanottajille! Olipa upeita kuvia!!! Suorastaan haltioiduin niitä katsellessani. Varsinkin iltanäytöksen kuvissa hyviä ilmeitä ja tiivis tunnelma. Näitähän pitäisi käyttää jossain artikkeleissa, ehdottomasti. Ja Tuomon kirjassa voisi olla.

En kyennyt itse osallistumaan ampujana kisaan, vaikka useampikin rasti oli sellainen, että teki mieli kokeilla. Varsinkin se täytetty metso oli kutkuttava, samoin stressirasti ilves. Mikke keksi, että vedämme radan tänä vuonna ihan eri suuntaan kuin aiemmin ja se oli mielestäni hyvä ratkaisu. Puidut pellotkin edistivät asiaa. Järjestelyt hieman hermostuttivat minua ja päätin jäädä Kuokkasen seuraksi toimitsijaksi. Olihan se siinäkin mielessä hyvä ratkaisu, ettei Timon tarvinnut yksinään käkkiä siellä katoksessa tuntikausia.

Venekatos tuntui toimivan yllättävän hyvin päämajana. Puimala ja Härkätalli olivat tänä vuonna varattuja, mutta venekatos miellytti ainakin minua enemmän kuin Härkatalli, joka on turhan hämärä ja sieltä on poistuttava 22.00. Venekatoksessa viihdyimme vielä su aaamupäivällä kahvia keitellen - ja sadetta pidellen.

Martti Aueria monet kyselivät ja minäkin jäin hieman kaipaamaan Ruotsinmaan ison pojan osallistumista. Täytynee lähetellä postia ja kysellä, miten Martilla menee. Katjaa ja Roniakin olisi tarvittu, mutta en saanut heihin yhteyttä.

Tässä vielä primitiivijousikilpailun tilastot 2006–2018. Mukana kaikki tilastopisteille päässeet.

Tota noin… Tiedän kyllä olleeni viime aikoina kovin passiivinen näissä karkeloissa, mutta muistelisin silti joskus kivunneeni mukaan tuolle listalle. Eikös niin, että jos joskus on kympin sakkiin päässyt, niin pinnoja on sitten kertynyt?

@Heikki - vuonna 2015 olit sijalla 11, ammuit 90 pistettä. Kisoja on kaikkiaan kolme. Jos muuta tietoa löytyy, niin korjataan toki!

Väärinhän minä muistin - erinomainen menestykseni Petikon vaistossa vaan johdatteli väärään suuntaan tämänkin tilaston suhteen. :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Lehti ilmestyykin jo 29.11.

https://bogenschiessen.de/webshop4/TRADITIONELL-BOGENSCHIESSEN/2018/TB-Magazin-Nr-90::1049.html

Saas nähdä, mitä saksalainen vieraamme on Vanhalinnan kilpailusta kirjoittanut…! Kisaraportteja on siis Kirgisiasta, Mongoliasta, Ukrainasta - ja Suomesta. Kovassa seurassa ollaan.

2 tykkäystä

Ei ole oma lehti vieläkään tullut postissa mutta tässä jonkinlaiset kuvat artikkelista. Ensilukemalla vaikuttaisi olevan ihan asiallinen artikkeli ja asiasisältökin kunnossa. Pitää vielä lukea ajatuksella, kun saksa ei ole ihan vielä kovin sujuvaa.

1 tykkäys

Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi.
Täytyy kaiketi odottaa Petraa suomennoksen kanssa :smiley:

Ja siinä!

Vapaa (älyvapaa) googlekäännös:
By Tilaukset My englischsprachi gen keula kirjoja tulin nahmm kosketuksiin Tuomo Reiniaho joka asuu lähellä Helsinki, Suomen pääkaupunki hän kertoi turnauksen primitiivinen ampuja Turussa, jossa lennon ammunta SOLITE tapahtua, joten jonkin aikaa sitten Minä olen ainoa ulkomaalainen vieras siinä Tuomo on innokas jousimies ja rakentaa kaikki hänen jousi ja nuolia itsensä lisäksi viitisenkymmentä pitkä ja tasainen levy voisin ihailla sen laaja kokoelma kirjoja, kuten klassikoita kuten The Grey Goose Wing “E. G. Heath ja Intian jousiammunta” G. N. Pant. Tietenkin hän tekee jopa hänen lennon nuolia itseään. Hän totesi, tarkka paino ja selkärangan, ja sen pituus lennon stabilointiaineita (pääasiassa raakanahasta) jokaisena nuoli määrittää myöhemmin, mikä yhdistelmä oli menestyksekkäin. Lauantaina ajoimme Turkuun, jossa tapasimme muut suojelijat mäkisellä alueella historiallisissa rakennuksissa. Primitiivinen "kohtaus Suomessa järjestettiin 20 vuotta turnauksen. Täältä löydät lisäksi yleisempiä longbowin, joitakin erittäin vahvoja piirtää painoisia, ja jänne otti arkki (1), yhdiste keula (2) exoticit kuin Penobscot jousi (3 ja jopa sormenjälki, intialainen sota-ajan maalaus hänen tepeeOlin nosti Korean sarven itse. Kukaan ollut keula mitnehimen haluavat, mutta kärsi, kun kulkee alle kannolta marginaalit kotona niin jouduin takia ongelma tapa oli painoarvoa ammunta, Gepáckmaße, Crabbogen of Grozer Biocomposit) keskipitkän istunnossa, oli varustettu yhdellä nuolella Puhuminen siitä: Suomessa metsästys tuli myös, voisin käyttää tätä. järkyttävä menetys, ja suhteellisen uusi Intian ja pöllö, tarjotaan ahven alkeellisia "metsästyskortti korkealla. alkuosa turnauksen koostui sarjasta 21 enimmäkseen metsästys tavoitteet jälkeen välipalan lento- maastossa meni 3 nuolet . ensimmäistä ammunta klo weitiäufiges sänki Zel ryhmämme oli levy mielenkiintoisia ja mielestäni ernem reikä keskellä, joka oli oikeudenmukainen pitkä, jokainen ampuja johti taivutettu putki kolmessa yhteensopivuuden gen lopussa, jossa eri kaari (oli Zelscheibe alkaen Naturma-. mielenkiintoinen idea! terialien) voisi ampua niin monta nuolia kuin hän halusi. ammuin jälleen kaukalon jatkui 3D eläimiä, kaikki jagdli ja minun Intian jousi, joka Intian etäisyydestä ja realistisesta ympäristöstä ja Koreasta on historiallisesti todistettu285 metriä, toista sijaa ampujan takana, joka ampui yli 90 kilon komposiittisulusta 291 metriä pitkältä Fozitilta: Vaikka tuntuu siltä, ​​että jotkut matkustavat jousiammuntaan Suomeen, se oli matkan arvoinen useista syistä. Turnaus oli 10, - Euro-maksu melko edullinen lentoliput (mukaan lukien lisäpaketti alle 150, - Euro), ja hyvä organisaatio, hallittavissa olevien ampujien määrä ja valikoima kohdemuunnelmia mielenkiintoinen. Minimi palkintoseremoniikka lopussa osoitti myös, mistä oikeastaan ​​oli kyse: jousiammunta, keulan tekeminen ja uudelleensuunnittelu. Muuten, myös kokouksen ympärillä, yhteinen sauna-amme ja sosiaalinen kokoontuminen pienessä mittakaavassa.

1 tykkäys

Joo. Lensin jouluksi Saksaan ja ostin lehden saman tien. Käännös englanniksi on ihan oikein. Minustakin on artikkeli hyvin asiallinen ja positiivinen. Voisin kääntää kaiken suomeksi jos joku haluu…

1 tykkäys

Hieno käännös!

Vaikka teksti on melko lailla täyttä puuppa, niin silti siitä saa irti kaiken olennaisen. :smiley:

Auttaa aika paljon, kun tietää kontekstin.

Heh, ajattelinkin että ihan hauskahan tuo.

Mielellään lukisi vielä Petran käännöksen!

mun uusi intiaaninimi; intialainen sota-ajan maalaus hänen tepee olin Korean sarven itse.

2 tykkäystä