Vanhalinnan primitiiviasekisa La 25.8 2018

Sauna on ja jokeen mahtuu uimaan.

Kisa alkaa klo 12 ja yleensä se on vedetty 3-4 tunnin kuluessa. Pakkohan ei ole jäädä pidemmäksi aikaa, jos esim. juna lähtee viideltä. Tulokset tulevat joka tapauksessa sitten nettiin ja jos on palkinnoilla, niin se voidaan postittaa tai toimittaa myöhemminkin.

Turusta lähtee bussi numero 6. Lähtöpysäkki T10 on Turun keskustassa torin laidalla, Aurakadulla, lähellä Yliopistonkatua. Linja 6 lähtee 9.15, 9.45, 10.15, 10.45. Siis puolen tunnin välein. Pysäkki on Vanhalinna 5003, Hämeenlinnantiellä. Matka kestää 35 minuuttia kävelyinen, sillä pysäkiltä on kävelyä vielä 1,2 km Keskiortentietä, Vanhalinnaan. Ensin alikulun läpi Keskiortenpolulle, joka jatkuu Keskiortentienä suoraan Vanhalinnaan.

Netistä löytyy Reittiopas. Foli.fi. josta näkee reitin ja bussiaikataulut. Kirjoita lähtöpaikaksi Kauppatori Turku ja määränpääksi Vanhalinna Lieto.

Mihinkäs aikaan @MarkusS on Kupittaan tai keskustan asemalla? Itse tulen alustavasti reilusti aiemmin ja voin kyllä poimia kyytiin, jos vaan aikataulut sopivat. Muitakin varmaan Turusta tulee, joten lienee kohtuu helppo poimia yksi jousimies kyytiin.

Edit: Voisin ottaa taas muuten kannettavan mukaan ja ilmoittautua vapaaehtoiseksi lopputulosten laskijaksi, jos se vaan järjestäjille sopii. Saan tulokset itselleni talteen ja saadaan taas vähän tilastotietoa viime vuoden tyyliin. Järjestäjille toive, että tehkää pistelomake niin, että pisteet ovat yhdistettävissä loogisesti tiettyyn rastiin. Helpottaa myös tulosten kirjaamista.

1 tykkäys

Kiitos Simo tiedoista ja Tuomo tarjouksesta. Junan pitäisi olla Turun (käsittääkseni keskustan) juna-asemalla 10:30. Jos satut olemaan niihin aikoihin siellä voin tulla kyydissä, jos ei niin bussi taitaa lähteä aika hyvään aikaan.

Tulokset tulevat iltasella tai viimeistään huomenna aamulla foorumille. Vähän aikaa sitten kotiuduin ja jonkin aikaa menee, että laitan tulokset julkaisukuntoon, kaikkea muutakin puuhaa riittää. Mainittakoon, että voittajan kaikki varmaan tiesivätkin ja joku ei jostain syystä tiennyt, niin Pasi se oli, taas.


Mukava kisapäivä kivalla radalla taas kerran! Tässä mitalikolmikko.

2 tykkäystä

Suurkiitoksia minultakin Simolle, Mikelle ja kaikille osallistujille.

Oli taas tosi kiva kisa ja sen jälkeen mahtava ilta, yö, sauna, nuotti tiipiissa jne…
Ikimuistoinen myös se, että sateiden takia (ja vain sen takia) minulla oli housut niin likimärkänä, että jouduin matkustamaan kotiin fleece-houvasta tehty hame päällä.:grimacing:

No niin, en ehtinyt tehdä monta kuvaa, mutta tässä muutama:

4 tykkäystä

Hienoja kuvia. Pieni pyyntö olisi että niihin laitettaisiin kuvissa olevien nimet jos mahdollista koska itse en tunnista kuin muutaman.

En tunne itse niitä kaikki. Oli taas muutama uusikin ampuja mukana.
En myöskään tiedä, onko se kaikille ok. Mitä te ajattelette?

Minulle sopii, kun omalla nimellänikin täällä olen. Voittokolmikkokuvassa (TiinaH:n ottama) olen kuvassa vasemmalla…

Ja mut saa mainita eli Heikki Oja eli hoja. Munkin kaapu ja rillit ja kuusenkaarnanuoliteline.

Sotamaalissa oleva henkilö on varsin vaikuttava ilmestys, mahtaako olla Menna vai joku muu ?

Kukapa muu kuin Rajamäen oma punanahka Menna!

kun ammunta kulkee noin keskinkertaisesti niin ainoa vaihtoehto on riikinkukkoilla ja peittää kasvonsa maalilla… Energia valuikin kai tuohon oheiskrääsäällä koreiluun. Oli kiva päivä vaikka nuolet oli vähän kännissä. Itsekin taisin illalla olla vähän… Meidän ryhmä aloitti rastilta 13 ja eka puolikas kulki ihan ok. Pari 1 pisteen sössintää ns. 7 tai 9 pisteen “varmoista” paikoista vei motivaation ja loppu oli mitä oli. Lauri ampui meidän ryhmässä ja hienosti nollarastiton tulos. Joel voitti mut ekan kerran ja team Rajamäestä myös Samuli kaahasi pisteellä ohi. Täältä onkin tulossa kovaa porukkaa. Pasin 12 pisteen keula muihin on aika paljon. eiköhän kuitata se ylämaan jannu ensi vuonna oikein porukalla.?

1 tykkäys

Pasin ja mun ryhmä aloitti rastilta 12. Onnistuin hoitamaan Pasin voittamiseksi vaadittavat “tsägä” rastit pisteille kun Pasi ampui ohi. Johdin jo kuudella pisteellä, kunnes pää ei enää kestänyt ja mähelsin rastit 1-7 kun Pasi otti melkein maksimit. En kyllä saanut siinä alussakaan ammuntaa normaalitasolle, vaan vedin aina kolmannen nuolen ulos vitaalista.

Nyt on pakko myöntää kuten kisan jälkeen sanoin: ettei pää kestänyt. Olisi saattanut kestää paremmin jos ei olisi lähtenyt samaan ryhmään Pasin kanssa. Kun pää hajosi niin nuolia oli tosi vaikea saada lähtemään hallitusti liikkeelle.
Harmitti pirusti kisan jälkeen, mutta taas ollaan yhtä kokemusta rikkaampia. Ei se Pasi voittamaton ole vaikka siltä voi tuntua.

2 tykkäystä

On se aika kova luu silti. Viime vuonna olin Petikossa Pasin kanssa samassa ryhmässä ja olihan se hienoa katsottavaa mutta toisaalta omasta näkökulmasta vähän masentavaa - toinen ampuu täysiä pisteitä ja itse en edes osu koko maaliin… Edellisen kerran joku on voittanut Pasin maastokisassa vuonna 2016, kun Rane voitti Pasin Primikisassa. Samoin minä voitin Pasin Petikon Waistossa samana vuonna. Vuodesta 2017 Pasi on hallinnut ratoja. Katsotaan, mitä ensi vuosi tuo tulleessaan!

Omalta osaltani kisa sujui ihan mukavasti. Varmat yhdeksän pisteen rastit pystyin ampumaan melko varmasti. Samoin yhden nuolen stressirastit menivät hyvin, eli pöllö ja ilves. Yksi nuoli meni putkeenkin. Puun alta ammuttava jänis meni pieleen, kun en löytänyt hyvää asentoa, enkä pystynyt tähtäämään, vain yksi piste. Samoin pitkän matkan kojootti meni vähän alavireisesti. Mutta selvästi on kyllä ammunta menossa parempaan suuntaan – pää toimi ehkä jo noin 70-prosenttisesti, kun parissa aiemmassa kisassa on menty aivan pohjalla. Vielä on paljon tehtävää mutta nyt oli jo kiva kisata kun nuolet lensivät melko hyvin sinne mihin pitikin.

2 tykkäystä

Rane: Ei se Pasi voittamaton ole vaikka siltä voi tuntua.

Ei ole. Eikä edes tunnu siltä!

1 tykkäys

Tänä vuonna kisa kulki eri puolella aluetta kuin parina edellisenä kertana. Mun mielestä rata oli hyvä ja haastava. Muutama “liian helppo” rasti eli aika läheltä sai ampua oli kuitenkin aika vaikea,ei ole niitä tullut treenattua.Aloitimme rastilta 3 ja startti näytti hyvältä,mutta jossain vaiheessa rupes kyntämään eikä sieltä sitten enää noustu mitalli taistoihin. No nyt ensi vuonna ollaan taas haastajana ja ehkä helpompi lähteä kisaamaan kun omat odotukset eivät ole liian isoja. Ja on kiva kun kärki vaihtuu (Pasia lukuunottamatta) Onnea mitallisteille ja kiitokset järjestäjille sekä kanssakilpailijoille.

Muutamia kuvia maastokisasta. Pituusammuntakuvia on tuolla pituusammuntaketjussa.

Valkopartainen kaveri luonnonvalkoisessa paidassa on siis saksalainen vieraamme Hendrik. Ja viimeisessä kuvassa oranssimusta nuoli on minun…

Yhteiskuva unohtui valitettavasti ottaa. Se pitäisi kai ottaa jo heti alussa.

3 tykkäystä