Vanhalinnan primitiiviasekisa La 25.8 2018

Hienoa!

Yksi kysymys: Käykö biokomposiitti vaikka “biokomposiitti” ei käy? Jos siis biokomposiitti on oikeasti lasikuiduton, ainoastaan luonnonmateriaaleista tehty. Vatsahan näissä G:n biokomposiitteissa on sarvipuristetta mutta riittääkö se hylkyyn vai kelpaako mukaan?

Jos on todistettavasti oikea lasikuiduton niin en näe sille mitään syytä hylkyyn.
Muri Salin n ensimmäinen suomalainen joka valmisti oman biokomposiiti jousen kuralassa joskus 90-00v välillä. Jousi on tällähetkellä minulla. Eli jousessa on sarvi silpusta sekä omatekoisesta nahkaliimasta valmistettu vatsa.

Groserin “oikea” bio jousi olisi kiva saada röntken lampun alle…

Mitäs sauna? Onko sauna meidän käytössä???:thinking:

Kyllä on.

1 tykkäys

Luetaanko “ampumista helpottaviin lisävälineihin” messinkinen/langasta punottu nokinpaikka jänteessä?

Messinki kiellytty. Jokin lanka joka jää huomaamattomaksi on sinällään sallittua.
Itse teen keski punokset niin että kun etusormi koskettaa ylä reunaa on nuolia aina oikeassa kohdassa. Näin ei tarvita mitään ylimääräistä viritintä jänteellä.

1 tykkäys

Hyvä vinkki! Miten sitä ei ole tuommoistakaan ikinä hoksannut?

Primitiivi hieraisee verta nokinpaikan kohdalle ensimmäisen kaadon tultua niin se tumma täplä vie nuolen sitten tutulle paikalle. :slight_smile:
Rajamäen rykmentti saapuu viiden hengen voimin mellastamaan Turun mittelöön. Telttoja noussee 2 tahi 3. Rajamäkeen kuuluu nyt lähialueetkin. Olemme alkaneet jousin laajentaa reviiriämme. Kohta Tuomon asuinalueet nimetään myös Rajamäeksi.

Kestääkö tapahtuma miten pitkään? Kattelen tässä junia, ja taitaa mennä niin että eka saapuu 10:30 ja viimeinen lähtee 17:00 jälkeen

Yleensä siinä viiden nurkilla on saatu 3d rata koluttua, mutta pituusammunta on vielä ampumatta. Pituusammunnassa menee se pari tuntia, riippuen vähän.
Alueella voi yöpyä teltassa, kuten on tänäkin vuonna meillä tapana.

Onkohan tänäkin vuonna mahdollisuus saunoa ja uida joessa?

Selvä, se on varmaan teltan kanssa tultava niin pääsee kaikkea kokeilee!

1 tykkäys

Helsingistä on tulossa varmaan porukkaa, joten kimppakyytiäkin voi yrittää viritellä. Samanhenkisten seurassa matka sujuu mukavasti. Mutta teltta mukaan vaan, niin pääset nauttimaan aidosta “after archery” -tunnelmasta. Itselläni tosin vielä kokematta… Onhan kyseessä kauden pääkilpailu, joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti, jos vain mahdollista.

1 tykkäys

Stadista tulijat: auto starttaa osoitteessa Perustie 14 (Munkkiniemi) klo 09:00. Kyytiin mahtuu ainakin 2. Bussi nro 58 tulee noin 40 metrin päähän ja nelosen spåra 80 metrin päähän. Kyyti ilmainen, mun jousijorinoita saattaa joutua kuuntelemaan kyllä!

2 tykkäystä

Hah Heikki… just noin, kimppakyydeillä. Ja kivaa että saadaan kunnon leiri. Mikkellä on telttaa, Mika lupas tuoda keskiaikatelttaa, kuten myös tapani, Team Nyström varmaan telttailee, Petra telttaillee? Meikä tulee tipin kanssa. Nukkumapaikat on mulla jo varatut, mutta aina jonnekkin mahtuu. Kyllä Tuomo voi jäädä kerrankin koko settiä kattoo… Viimeiset sanathan sanotaan sunnuntaiaamuna. Joskushan sijotukset selitetään yösydämellä ihan uuteen järjestykseen…

1 tykkäys

Matkaa nyt kun vielä suunnittelen, niin onko Vanhalinnaan miten julkista liikenneyhteyttä?

KYLLÄ.

Jos on itse tehty ja pystyy selittämään, mitä materiaaleja siinä on. Grozerin biokomposiiteista on jo aikaisemmin päätetty, että ne eivät käy. Tai voi niillä ampua radan, mutta tulosta ei noteerata.

Mites muuten ruokahuolto? Onko tarjolla jälleen erinomaista ruokaa vai pitääkö varautua omin sapuskoin?

Ruokahuolto ei pelaa totutulla tavalla tänä vuonna. Ei ole saatu tekijää ja itse en ehdi panostaa siihen puoleen. Voi olla että se jää kahviin ja voileipiin. Täytyy vielä selvittää, voiko siellä grillata makkaraa, kuten laskiaisten aikaan. Jolloin on myös makkaraa. Omia eväitä kannattaa ottaa mukaan. Ja jos haluaa syödä paremmin, niin aika lähellä on Hämeenlinnantien ABC.

Sauna on ja jokeen mahtuu uimaan.