Uffaffaan Maasto-SM

Syyskuussa olisi perinnejousille tilaisuus testata osaamista ja osumista haastavilla matkoilla ihan kahden päivän kisassa. Lähtekääs mukaan:
https://www.ffaa.fi/kilpailutoiminta/?x278872=374216

Melkeen vois…

Niin, uskaltaako tuonne sitten tulla nahkaliimatulla jousella? Viimeaikoina en ole millään muulla ampunut kuin puu/sarvikomposiiteilla.

Ei siellä kukaan ala sun jousen liimoja ihmettelemään. Kukaan ei ole varmaan kuullutkaan asiasta. Jos sä lähdet sinne ratsujousella niin pääset vielä ampumaan pitkät matkat lähempää 50 jaardin paalulta. Sarja ei ole silloin HB vaan TH

1 tykkäys

Hyvä kuulla. Jännä että aasialaisilla jousilla ammuntamatkat on lähempää, historiallisestihan se pitäisi olla toisinpäin. Komposiitit heittää tykimmin!

Muut ei tiedä liimoista ja minä en kavalla. :sunglasses:
Ratsujousella tosiaan pääsee AMTH-luokkaan (kunhan lisenssi on olemassa). Ensilisenssin saa halvemmalla, jos ei aikaisemmin ole lisenssiä ollut.
Olen itse menossa AMLB-luokkaan Falcolla, jos muita HB-ampujia ei ole tulossa ja seurakaverikin on muualla kisaamassa.

Tässä hepojousiluokan säännöt:
https://www.ffaa.fi/?x118281=335143

Hirveästi kiinnostaisi osallistua, mutta onhan nuo ampumamatkat niin järjettömiä, että ihan naurattaa… hunterissa peräti viisi nuolta alle 20 jaardista ja Fieldissä kolme.

:rofl:

Pitää vaan reenata! :smiley: Mistä nuo matkat näkee?

Niin aivan sitten on tuo lisenssi hankittava. Mutta eikö lisenssiä tarvitse AMHB sarjaan myös?

https://1591863.168.directo.fi/@Bin/0276f40cd088eb05295d0554d1ccc3fc/1598943279/application/pdf/353014/Archers%20Handbook%202019.pdf

Maastokierroksen etäisyydet alkaen sivulta 19.

Ennen osattiinkin ampua… Ovathan nuo taulut pienet suhteessa ammuntaetäisyyksiin kun ammutaan primijousella mutta onhan maastokierros myös aika hieno kierros, jos vain ammunta on kunnossa ja hallinnassa. Tänä syksynä en noihin kisoihin ehdi mutta ensi vuonna olisi tarkoitus ampua taas enemmän FFAA:n kisoja. Viron kisakin odottamassa heinäkuun lopussa.

1 tykkäys

Lisenssiä varten pitänee kuulua johonkin FFAA:n jäsenseuraan.

Sekin vielä…

Knuutinpoikien kisaan on kiva tulla vaan paikalle ja maksaa käteismaksulla.

Aikamiesten lonkkarisarjaan näyttäis tähän mennessä ilmoittautuneen yksi ampuja, historiasarjassa ei ketään… Nyt vois olla mitalisauma :smiley:Kuka tulisi kaveriksi?

Kyllä meikä sitten viimestää lähtee jos tuut mukaan! Ja mieluusti samaan sarjaan, sarvijouset voi jäädä kotiin ihan hyvin. Toki silloin ei tuu niitä kultamitaleja kaikille :thinking: :smiley:

Mikkelin jousiampujat on FFAA jäsen.

1 tykkäys

No hitsi! Laitan vlv-hakemuksen vetämään :woman: :heartbeat: :wink:

2 tykkäystä

Jos Jere otat super lisenssin se on 365 p voimassa ensilisenssin ostajalle puoleen hintaan noin 40€ ja jos mikkelin jousiampujat on FFAA.n jäsen pääset kaikkiin kisoihin ja myös Suomen jousimetsästäjäliiton kisoihin siellä matkat on inhimillisiä. Ja jos MJA on vielä Sjallin(Suomen jousiampujainliitto) jäsen pääset heidänkin kisoihin.

Superlisenssin, jolla voi kisata kaikkien kolmen isoimman liiton kisoissa, saa täältä:
https://www.sjal.fi/seuroille/kilpailutoiminta/lisenssit/
Lisenssin aloituspäivän voi määrätä itse lisenssiä maksaessa ja se on voimassa vuoden, kuten Mare kertoikin.
Itse olen jo ilmoittautunut kisoihin, alunperin perinnejousten AMHB-luokkaan, mutta järjestäjien kijrotusvihreen johdosta nimeni näkyi Bowhunter-luokassa. En kyllä aio sielläkään ampua, vaan olen jo pyytänyt siirtoa AMLB-luokkaan eli modernien lonkkareiden seuraan. Viime vuonnakin tuossa LB-luokassa kisasin, kun ei kisakumppaneita HB-luokkaan löytynyt ja jäi vähän kaivelemaan tulos ja sijoitus. Jätän siis HB-luokan väliin ja sen mestaruuden muiden tavoiteltavaksi tänäkin vuonna. Jere ja Heikki et. al.: Lähtekää ihmeessä kisaamaan.

1 tykkäys

Kiitti vinkeistä, tuo superlisenssihän se kannattaisi sitten hommata. Ymmärtääkseni MJA ei ole SJAL jäsen, tästä muistaakseni oli puhetta, ei ole nähty tarvetta.

@Mare ei enää lähde tammisaareen?
Lehtis saa lonkkarisarjassa kenties paremmin haastetta. :smiley:

Kokeilin eilen lonkkaria “pitkästä” aikaa. Ei turkkilaisten jälkeen oikein maistu… Nuolet oli pitkin seiniä. Onneksi HB luokassa voi muullakin ampua.

Jere kokeilin sitä Samickin hummajousta mitä sulle siellä parkkipaikalla näytin. on tosi nopeaheittoinen jousi ja rupes kiinnostaan se TH luokka.

1 tykkäys

Juttelin juuri MJA:n vetäjän kanssa ja tosiaan, MJA ei ole SJAL:n jäsen, kun seuralla ei ole varaa SJAL:n maksuihin. Tulee halvemmaksi maksaa kilpailevien jäsenten jäsenmaksu johonkin toiseen SJAL-seuraan. FFAA:n jäsen seura on, joten sitä myöten Jeren SM-haaveet voimassa, kunhan hankkii lisenssin. Pelkkä FFAA:n ensilisenssi on 30,-, jos tyytyy vain tämän liiton kisoihin.