Tulokset – XXVI Primitiivijousikilpailu 2018

Mietintää:

  • Pasi ampui käytännössä täsmälleen tasolla kuin viime vuonna, jos tulos suhteutetaan radan maksimipisteisiin.
  • Meidän ryhmä ampui ensin rastit 19–21, eli kolme vaikeinta… Mietin jo, että onko tämä ihan poikkeuksellisen hankala rata, onneksi ei ollutkaan.
  • Ainoa, kuka ampui radan ilman nollia, oli Lauri. Pasi ampui peräti neljä nollarastia ja voitti silti!
  • Pasin voittomarginaali oli tänä vuonna poikkeuksellisen suuri.
  • Rata oli hyvä, kivoja rasteja ja kokonaisuus toimi hyvin!

Edit: Tulokset korjattu, ei muutoksia sijoituksissa.

1 tykkäys

Niih. Olisko vaa pitäny ampuu käsijousel itsekkin…
Kiitos tuloksista! Simo laittaa varmaan huomenna pituustulokset.

Hetkinen? Miksi cloutissa on max 18? Eikös se sisin ympyrä ollut 3 pisteen kehä?

Ei se oli kyllä kuusi ainakin siinä rastin ohessa olleessa infolapussa. Ja se ulompi solmu sitten kolme.

Aah Okei. Sino siisn muutti vähän pisteitä taasen :slight_smile:

Ville Lehti sai yhden nuolen cloutin uloimmalle kehälle joka siis oli 3p arvoinen eikä 1p niinkuin tuloksiin merkattiin. Sijoitukseen tämä kahden pisteen muutos ei vaikuta. Mutta 72 pisteen saaneet jakaa sijan 12. ja Ville voi juhlia yksin sijalla 11.

1 tykkäys

Kiitos Tuomolle tuloksista.
On kiva saada myös prosentit ja muut tiedot joka rastin osumista jne.
Tämän ja viime vuoden tulokset on helppoa vertailla näin.
Katselin vähän viime vuosien tuloksia. Vuoden 2016 tulokset en löytänyt myöskään vanhasta foorumista, enkä tiedä 2015:n maksimipistemäärästä, en siis voi laskea omia prosentteja. Oliko meillä 2016 tuo väliaikainen foorumi?

Joka tapauksessa pienet parannukset minun tuloksista näkyy, mutta olen sitä mieltä että tasokin on noussut viime vuosina. Ja hyvä näin!

Oli hyvä kisa ja hyvä rata. Nuolia hukkui ja hajosi normaalia enemmän. Jos olisin osunut ei olisi käynyt niin.
Tuomon taulkko on kiva jos sitä lukee vaikka näin:

Kisan vaikein rasti oli nro 3. Kauris siellä mäen alla. Yhteensä 19 ampui sen nollille. Ja todella moni vain pisteen siitä. Mestari pojotti siitä tietysti 7. Vahva suoritus Pasilta.

Clout oli toiseksi vaikein, 18 pummasi sen kokonaan, eli yli puolet ampujista.

Rastit 12-pöllö tolpan nokassa, 16-ilves siellä kaliolla ja 19 metso kaukana tuottivat pummituloksen yhteensä 17 ampujalle. Itsekin pummasin pöllön joka ei ollut varmasti 8 metriä kauempana ja kookas, mutta hutilointi aiheutti hudin.

Rasti 21, eli Miken vihattu putki antoi nollat 14 ampujalle. Äänestän rastin poistamista primitiiviasekilpailusita ja Mikke voi käyttää sen vaikka vetämättömänä salaojaputkena joskus jossain…

Nämä seitsämän rastia erottuu vaikeudellaan punaisina tolppina Tuomon taulukossa.
ns “kovista” ampujista itseni lisäksi mielestäni romahti Rane, toissavuoden mestari, Mare - ikuinen kakkonen nyt kutonen, sekä Mara joka on ampunut koko osallistumishistoriansa seitsämän sakkiin. Voittojakin Mara on napsinut.
Tapani ei myöskään ollut se totutun vaarallisen tarkka Tapani. Tapanin kanssa putosimme rentoon keskikastiin.

Tämä toi kivaa eloa kärkeen ja uusia nimiä tunkeutui kympin sakkiin. Pidän kehitystä positiivisena vaikka tuntuihan se minusta monella rastilla pahalta ampua tahallaan ohi.
Mutta pakko mikä pakko, että muutkin sitten ehkä pärjäisivät. Sain sen kuitenkin näyttämään luonnoliselta ja kun ammuin ohi aika lailla niukasti. Kiroilinkin välillä ihan kuin oiken hudin ammuttuani.

5 tykkäystä

Tapani ampui meidän ryhmässä ja oli kuulemma pitkä tauko ammunnassa. Nuoletkin taisivat olla jotain hylkysarjaa. Aloitusrasti meillä oli 9 jänis puun alta joka oli pitkäjousiampujille aika haastava. Itse ammuin sen rastin jousi poikittain kun olin nähnyt miten hankala se oli ja sainkin 2 vitaalia ja lihasosuman. Cloutin ammuin ryhmän ensimmäisenä, etäisyyttä oli ihan mahdoton arvioida ja uskon olleeni kaikista ampujista huonoin siinä. Lähin nuoli varmaan 20 metriä tolpasta. Pikkuisen harmitti suohirviö jonka jostain syystä missasin ja ykkösnuolikin upposi suohon. Ehkä se löydetään tuhansien vuosien kuluttua ja historiankirjat joudutaan kirjoittamaan uusiksi: muinaissuomalaiset tekivät nuolensa bambusta… Lisäksi alle 5 metrin päässä ollut pekari ja varmat yhdeksän pojoa söhelsin kolmeksi, kaikki nuolet 5cm vitaalin yläpuolella.

Meillä oli Tapanin kanssa tosi tiukka kisa: ennen kahta viimeistä rastia olin pisteen tappiolla mutta mun 5-7 vs. 3-6 käänsi tilanteen mulle. Tapsa ampui viimeisessä sarjassa yhden kieron nuolen joka tietysti ohi, vitaalilla olisi kiilannut ohi.

Nuolia hukkui tai rikkoutui kolme, yhden jousenkin sain räsähtämään. Tosi kiva kisa oli ja meillä oli tosi hyvä ryhmä, iso kiitos järjestäjille ja ryhmän muille ampujille!

Uusia ampujiakin oli, MarkusS oli oikein mukava kaveri.

1 tykkäys

Täytettyyn metsoo osu vain 4 ampujaa… Eikös tämä olisi tulkinnallisesti vaikein?
Putken osu tänä vuon 7.
Putki jää!
Opettele ampuun :stuck_out_tongue_closed_eyes:

aivan. Metso tietty oli vaikein. opettele ampuu sanoo mies joka tuli konekiväärillä perinnejousiviivalle. hah

Syytön mä siihen oon että kilpakaveri ei saapunu ja yksin piti räiskiä :confused:

Vanhalinnan pituusammuntakilpailun 2018 tulokset

  1. Jere Nyström 291 m
  2. Hendrik Wiethase 285 m (biokomposiitti)
  3. Mikke Reinikainen 282 m
  4. Emil Lindfors 275 m
  5. Tuomo Reiniaho 275 m
  6. Kaisu Natunen 211 m
  7. Victor Väänänen 194 m
  8. Markus Secomandi 136 m