Tilleröinti, höyrytys ja sivuoikaisu,

Tekeillä alle 35 yksipuisia ,ehkäpä pituusammuntaan ,olkapää operoitu kahdesti ,epäonnistui ,kevyttä jouskaa just kestää ,syreeni sivuoikasu , tuomi tilleröinnissä samalla kertaa

Kuva

1 tykkäys

Tervetuloa foorumille! Sivuprofiili näyttää kivalta, pientä refleksiä ja hyvä taipuma.
Oikeaoppiselle tuolinkäytölle peukku. :smiley:

Kiitos , olen ollut Knuutin poikien jäsen pari vuosikymmentä ,uudella foorumilla eka kerta ,ennen muutosta , pituuskisoissa onnistuin aiemmin , Hannu Rönkä on mun nimi , jos vaik aktivoituis kun oon nykyisin kuukausipalkalle :wave:

2 tykkäystä

HANNU!!! Mitä köriläs?
Millos tuut mestoille taas ampuilemaan? On ollu vähän ikävä välillä :smiley:

Moi Mikke ,kiva kun muistat ,elämä tos käsitteli kovin käsin ,nyt kaikki ok , tähtäin tuossa elokuussa ,vaik preeriakisa ,ja pituus tohon ykspuiset alle 35 ,oon myös tuntenu samoin :ok_hand::wave:

2 tykkäystä

Hienoa huomata, että pulikat eivät oo menneet nuotioon.
On siitä jo aikaa kun nähtiin viimeksi! Itsekkin ootan innolla mitä toukokuuu ja elokuu tuo tullessaan kisa rintamalla.
Seuraava kisamme on toukokuun AR missä nuo preeriat ja pituuskisat yritetään hoitaa seuraavaksi. Elokuuhun onkin sitten aikaa niin saa rauhassa hioa vehkeitä kuntoon.

Ja kyllä tuo tuomi näyttääkin jo ihan hyvältä! Oikea lapa on kuvaus kuman mukaan jäykempi, mutta sen näkeekin sitten vasta vedossa kunnolla :slight_smile:

Kiitos Mikke kun näin tarkasti katsoit ,vahvisti omaa silmäystä ,näin merkkasin taivutuksessa :ok_hand:

Siis ensin oikea sit vasen

Tietty merkkaus ennen sun kommenttiin :see_no_evil:

No niin, Hannu on Suomen pituusammuntatilastossa sijalla 11, tulos 242 metriä. Ja 35-paunaisellakin jousella Hannu on saanut nuolen 190 metrin päähän.

Tuomo , tilastojen kingi ,juu 242 mun mitattu enari n.50 #omenapuun oksa , tavoite 35# ykspuiset ,keinojänne ,listoille ,hienoo kun foorumilla tietäjä , pitkiä kaaria ampunut Tuomo :wave:

Syreeni edistyy

4 tykkäystä

Nokkien väli 112cm, jänneväli 9,5cm ,tuo vielä vajaa veto 45cm , jumppaan nyt paljon ,tavoite 50cm veto

1 tykkäys

Kyllä Hannu on selvästi ennenkin jousia tehnyt! Vähän vaikea tuosta tillerikuvasta on mitään sanoa, muuta kuin, että hyvältä näyttää. Suoraan edestä ja tasaista taustaa vasten kuvattuna voisi olla helpompi sanoa jotain?

Hyvältä näyttää! Siinä näköjään otetaan pienestä jousesta ihan mehevä veto irti. Tuommoisia läpitaipuvia jousia ei ole aikoihin tullut tehtyä. Noissa ei ole mitään turhaa.

Kiitokset ,ykspuiset lyhkärit mun juttu ,kevyeksi tuo kyllä meni ,syyn kulku teki tepposet ,puukko karkas syvälle ,jouduin siklaamaan monta paunaa lattialle ,tietty vähän oli puuta aloittaessa ,vajaa 2 cm paksuin kohta ,nyt kahvassa 1,3 cm ,opetteluu pitkän tauon jälkeen

Hieno homma Hannu! Yksipuiset lyhyet läpitaipuvat jouset ovat ihan parhaita!

Kyllä Tuukka ,just samaa mieltä ,mun välitykset määrää vedon lyhyeks ,pois lukien korvan taakse vedot ,yks kaupallinen kevyt horsbow on ,millä voin kokeilla ,riistalle aseeksi tommonen lyhkäri metsään ,pusikkoon ehdoton , mistä sinä niin hyvin noilla riistasaalis määrillä näytät , toki ase ei yksin riitä vaan tarvitaan kylmähermonen taitoisinha luottava metsästäjä ,karkasin kyllä otsikosta ,mut tätä mieltä lyhkäreistä :wave: