Slaavilaisittain

Heippa.

Mietin että onkohan täällä muita jotka ampuu slaavilaisen tapaisella laukaisutyylillä? Eli 2 sormea alla ja etusormi nuolella? Sellaista pähkäilin että mistä jengi hankkii sormiläppänsä tohon hommaan vai onko se vaan sit hullua askartelua? Itse olen askarrellut useampia versioita :face_with_peeking_eye:

Viimeisin on nyt cordovaa ja korkkikangasta.
Mutta ei taida kaupallisesti olla tarjolla tälläisiä kahden sormen tabeja?

1 tykkäys

Tervetuloa foorumille!

Niinkun monessa muussakin historiikki-ammunnan välineissä, helpoimmalla taitaa päästä kun tekee omat. Ja siistejähän noi sun tekeleet on!
Mitäpä tuosta paremmin tekemään? Paine on keskisormella ja nimettömällä, etusormi painaa sivusta nokkia kevyesti.

Knuutinpoikien piireistä ei tule mieleen slaavilla ampuvia… Vaikka jotain täälläkin tiedetään!

Paras palsta tämmöisten etsimiseen on facebookin “ATARN Traditional Asian Archery” sivu, kun ei tunnu foorumit kiinnostavan maailmalla.

Ammutko siis oikeakätisenä vasenkätisellä jousella? Vai kuitenkin oikeakätisellä? Siinä tapauksessa mietin vain, että mitä etu slaavilainen ote tuo välimeren otteeseen tai kaksi/kolme sormea alla -otteeseen? Varsinkin kun nuolen ollessa jousen vasemmalla puolella etusormi painaa nuolta ikään kuin väärään suuntaan. Jos taas ammutaan jousen oikealta puolelta, niin slaavilainen ote on ihan hyvä, erittäin nopea, joskin vaatii treeniä ja välineiden viritystä, ettei nuolet hakkaa itseään rikki kolahtaessaan jouseen.

Mitä sormiläppiin tulee, niin vähänkin erikoisemmat pitää kyllä tehdä itse. Mutta ammuntahanska on slaavilaisen otteen kanssa oikein toimiva, jos kaupallista välinettä haluaa käyttää.

Ammun ihan oikeakätisenä oikeakätisen jousella jolloin nuoli on toki vähän väärällä puolen jousta.
Slaavilainen ote sen takia että mun geenit on kehnot ja etusormi yltää hädin tuskin jänteelle kun muut nimetön ja keskisormi on jo niveltaipeella menossa. Jos koetan ampua mediterranella niin silloin sormet pitää vetää semmoseen ikävään ja kipeään sumppuun :neutral_face:

Kuva syyllisestä

Välimeren otteessa etusormelle tulee muutenkin pienin paine. Mutta niinhän se on, että tekniikat pitää mukauttaa omaan kehoon!

1 tykkäys