Sisä-Flint

Olen tossa lueskellut FFAA:n sääntökirjaa Flintistä ja hitaana ja toistaitoisena en ihan ymmärrä ihan kaikkea lukemaani. Kysymys kilpaorientoituneille kollegoille: lyhyet matkat ammutaan 4-spottiin järjestyksessä vasen ylä-oikea ylä-vasen ala-oikea ala. Tuleeko nuolet siis numeroida? Myöhemmin säännöissä kuitenkin sanotaan että jos spotissa on kaksi nuolta niin pienempi arvoltaan huomioidaan!

E: ensi su on Loimaalla SM-kisat ja menin yllytyshulluna ilmoittautumaan HB-sarjaan. Tavoite on etten ampuisi naapurin tauluun.

1 tykkäys

Kyseinen ampumajärjestys sääntö on edelleen voimassa vain Field kierroksella. Flint kierroksen osalta sääntö muuttui muutama vuosi sitten ja ampumajärjestys on vapaa, hiukan helpottaa entiseen. Kuitenkin jos on kaksi nuolta samassa niin alempiarvoinen lasketaan mukaan.

Vahaan sääntöön tottuneena yleensä edelleen ammun sen mukaan. Ainakin minulle se Flintin 15 yardin matka pikkutauluihin on aika haastava ja välillä se ylävasempaan tarkoitettu nuoli livahtaakin yläoikeaan ja nykysäännöillä sain uuden yrityksen siihen yläoikeaan tai alatauluihin. Mulle on yleensä ollut vaikein se eka nuoli. Tätä tarkoitin sääntömuutoksen helpotuksella.

Ok. Kiitos!

SM-kultaa voitti Esa, Rane kakkonen ja minä kolmas varmaankin Flintin sm-historian huonoimmilla pisteillä 79. Pitkät matkat 30yds ja 25yds oli myrkkyä, kisan ekalla nuolella ammuin nelosen ja siinä pitkien matkojen pisteet.

Aika moni tuli kyselemään jousesta. Pidän sitä hyvänä asiana, ehkä joku innostuu tekemään oman.

Hyvä kun lähdit ampumaan. Jos oikein ymmärsin, ampujia oli kolme?
Minkä verran ammuttiin kokonaisuudessa nuolia? Etäisyydet oli siis nuo 30 ja 25 jaardia, mutta lisäksi muuta?

Onnittelut pronssista!

Joo kolme ampujaa HB-sarjassa. Kierros koostui 7 x 4 nuolta, matkat 25 yds, 20 ft, 30 yds, 15 yds, 20 yds, 10 yds ja seitsemäntenä kävelyrasti 30-25-20-15 yds yksi nuoli kultakin viivalta. Kolme lyhintä matkaa ammuttiin 20 sentin 4-spottiin ja loput 35 sentin tauluun. Ammuttiin 2 kierrosta eli 2 x 28 nuolta. Taulussa kolme sektoria, pisteet 5-4-3. Tosi kiva ammuttava kun matkat vaihtuu.

1 tykkäys

Hojalle onnittelut pronssista, hienoa että uskaltauduit mukaan joskushan se on aloitettava. Ei 79 pistettä ole huono aloitus. Vertaan sitä omaan aloitukseeni, tosin se oli Field kierros, siis puolet pidempi, 28 rastia ulkona ja 112 nuolta. Sain tuon samaisen 79 pistettä ja se suhteutettuna sinun pisteisiin olis mun pitänyt saada 158 p. No siitä se nyt jo 20 vuotta jatkunut kilpailu-ura lähti ja jonkunverran enempikin on pisteitä matkanvarrella kertynyt. Mukaan täytyy uskaltaa jokainen on vain kerran aloittelija, toisella kerralla pääset jo opastamaan seuraava aloittelijaa. Menestystä valitsemallesi uralle.

Sainpa hoja:n yllytettyä myös Riihimäelle 20y/60n-kisaan 19.02. Sopii sinne muidenkin näitä sivuja lueskelevien tulla kisajännitystä haistelemaan ja kisanuolet uusiin pakkoihimme tämäyttelemään. Tämä siis vakava kehoitus, jota pitää totella!!!

Hojalla hyvä aloitus! Jostakin pitää tosiaan aloittaa ja vain osallistumalla voi voittaa. Itse en päässyt mukaan mutta Riihimäen kisaan olen tulossa. Odotuksia ei ole, ammunta kulkee jos kulkee, tai sitten ei.

FFAA:n kisat ovat leppoisia, mukavia tapahtumia. Että mukaan vain jos kilpaileminen yhtään kiinnostaa. 20 jaardin tahkoaminen sisällä ei ehkä ole yhtä kiinnostavaa kuin vaikkapa Vanhalinnan kisa mutta saapahan siinä hyvää harjoitusta sekä valehtelemattoman kuvan omasta tasosta.