Sarvijousia 2024

Harmittaa kun hyvästä jousesta menee paunoja hukkaan! 147# @25" vatsasta mitattuna, kun joutuu tilleriä hieromaan. Vieläkin vasen lapa on liian jäykkä. Kasanit taipuu aika hurjasti, mutta näillä paunoilla on aika hyvä toisaalta että rasitus jakautuu.
Tällä jousella ei hetkeen ole ampujaa, mutta laitetaan odottelemaan.

Onko kyseessä suomen jäykin, ammuntakuntoinen jousi? Jos ei ehkä sitä niin ainakin jäykin alle 500g massainen jousi. :wink:

4 tykkäystä

Massaan nähden kyllä vain. Muussatapauksessa ei.
Saatko vielä vedettyä kuinka pitkälle? Meneekö yli 20" vedon peunulla?

Mutta nyt kun miettii niin, missäs niitä jäykempiä jousia on? Mulla on se 155# vuorijalava jossain Mikon tallissa jemmassa. Vai antoko se jo sen mulle takas, en muista.

En saa vedettyä, tai ainakaan nyt en uskalla edes yrittää kisoja ennen. Mulla on limapussitulehdus oikeassa kyynerpäässä joka ei herätä luottamusta tekemiseen…

Tämä jousi menee tolla vikalla tuumalla sinne 158# pintaan, sekä kuivaessaan vielä korkeammalle. 26" vatsasta ei ole vielä pitkä veto että voisi sitä pidemmällekin kiskoa.
Nopeustestiä tällä on ainakin mielenkiintoista tehdä!

3 tykkäystä

Jos jouset nyt onnistuvat noin hyvin, ettei 150-paunainenkaan ritise yhtään, niin teehän seuraavan erään yksi yli 200-paunainen! Ihan kuriositeettina ja voihan sillä ammuntalaitteen avulla ampua pitkälle!

Kolmas on vielä avaamatta, siitä saattaa saada jotain 170# pintaan.
Noh, mitä tommosilla nyt sitten oikeasti tekee. Vähänkään fiksumpaa kaveria pelottaa saatanasti edes laittaa jänteelle. :smiley: Ihan syystä, en näkis mahdottomana murtaa pahasti kasvojen/pään luita tai jopa kuolla jos kärki sinkoutuu päätä päin…

3 tykkäystä

Jallu on tallessa, jos tartteet takasi ni ilmottele. Nää on näitä kiertopalkintoja :smiley:

Muistelin vaa et eikös sulla Mikko oo vielä se 200lb bambu ipe tallessa vai pistitkö jo paloiksi?
Oma suurin oli noin 170lb hujakoilla kun aikoinaan Erikin kanssa sitä kuralasss jumpattiin, mutta niin vaa paunat tippu 140lb hujakoille kun oli vähän lämpimät ja kosteat kesäyöt.

On mulla se 200lb olemassa. Se poksautti säleen selästä kun kokeilin vireelle viimevuonna.

No ei kuulosta äijät kummosilta jousilta!! :smiley: Laittakaas uusia tekeille.

2 tykkäystä

Me ollaan tämmösiä mikki hiiriä verrattuna teikäläiseen…