Sarvi- & jännekimppatilaus

Yhdestä tuollaisesta saa kyllä aika monta nokkia, ainakin 4 kappaletta. Poraa ensin reiät ja sahaa vasta sitten palan irti, niin monta saa.

Pidetäänpä tätä tilausta vielä hetki avoinna, kun näyttää elävän.

Jos ei mene liian hankalaksi niin mulle 2 tai 3 kärkeä. Jos on joku jakamaan kilon satsin?

Kilo noita kärkiä sitten.

Laitetaan puoli kiloa.

Päivitetty tilaus…

Tilauksen arvo noin 800 $ toimituskuluineen, tullit ja verot tulevat vielä päälle. Varautukaahan pikaiseen maksuun – en tilaa mitään, ennen kuin rahat ovat tilillä, tämä on niin iso tilaus.

Sitten kun hinnat selviävät lopullisesti, niin teen taulukon, jossa on tilattujen tuotteiden hinnat ja toimituskulut jyvitetty tilauksen arvon mukaan. Päälle tulee vielä tulli + alv. Jos veroa menee jostain syystä oletettua vähemmän, niin palautan erotuksen. Verotus selviää vasta kun paketti on Suomessa.

Oma paketti sujahti tullista läpi. Voisi ajatella että isomman tilauksen kanssa joutuu maksuhommiin.

Tuomo! muutin tilaustani jos et huomannu :smiley:

Mulla on läjä noita vesipuhvelin sarvien päitä. Mä tuskin koskaan teen long bow koristesarvinokkeja jousiin. Voin myydä jos joku pikaseen tarvii.

Semmonen huomio muuten noista jänteistä, että mitä nyt olen juuri äskettäin niitä itse repinyt, on aika epämukavimmasta päästä. “Tuntipalkastaan” tarkka kaveri saattaisi ottaa jotain muuta sorttia. Nuo on vähän rasvaisempia ja lyhyempiä jänteitä. Hukkaa tulee enemmän kuin hirven ja strutsin kanssa.

No niin, lasku tuli ja tilaus on periaatteessa valmis. Yhteensä 820 dollaria (USD).

Alla yhteenveto tilauksesta. Jyvitin toimituskulut sittenkin suoraan painon perusteella, koska se oli mahdollista ja mielestäni reiluinta. Toimituskulujen osuus oli kuitenkin melko iso.

USD/EUR-kurssi on Nordean myyntikurssi tältä päivältä. Viimeinen sarake on se, mitä pitäisi maksaa, se sisältää arvonlisäveron, joka siis selviää vasta vähän ennen kotiin toimitusta. Jos lopullinen lasku on pienempi, niin palautan ylimääräisen osan. Toisinaan nämä tulevat läpi suoraan mutta joskus taas ei. Toivossa on hyvä elää…

@TuomoReiniaho – 10 kpl sarvia
@JMenna – 6 kpl sarvia
@JNystrom – 10 kpl sarvia, 0,5 kg jänteitä, 2 kg sarven kärkiä
@Hartonen – 1 kg jänteitä, 1 kg sarven kärkiä
@Lemmes – 6 kpl sarvia
@VnMaki – 2 kpl sarvia, 0,2 kg jänteitä, 0,5 kg sarven kärkiä
@JoelHellstrom – 2 kpl sarvia, 1 kg jänteitä, 1 kg sarven kärkiä
@M.Reinikainen – 2 kg sarven kärkiä

Pikaista maksua toivoen, koska ihan tuollaista määrää ei ole löysää rahaa…

1 tykkäys

Maksettu.

1 tykkäys

Maksettu.

1 tykkäys

maksettu.

1 tykkäys

Maksettu nuolenvarret jotka aiemmin sulta Tuomo ostin… Enköhän saa tämänkin maksettua…

Maksettu.

1 tykkäys

Maksettu. Maksoin myös loput siitä tuomipihlaja steivistä.

1 tykkäys

Minäkin maksoin juuri.

Olipa mahtavan koordinoitu joukkotilaus, 2h sisään lähes kaikki maksettu!

1 tykkäys

Maksettu.

1 tykkäys

Maksettu! Oli kympin kalliimpi, koska maksoin virallista reittiä. On sitten mahdollisuus saada rahat takaisin PayPalilta jos paketti jostain syystä katoaa matkan varrella.

Kiitoksia kaikille, tämähän sujuu hienosti. Ilmoittelen sitten, kun paketti on käsissä ja lopullinen hinta tiedossa. Tavarat voi noutaa Hausjärveltä, Helsinkiinkin kulkeutuu tarvittaessa joskus ja myös Matkahuolto kuskaa – kahteen kiloon asti noin 6 euroa ja 10 kiloon asti noin kymppi.

1 tykkäys

Homma etenee, sain kuvia:

2 tykkäystä