RiJo Superviikonloppu - 13.-14.01.2024

Rixussa kisataan taas perinteinen vuoden avauskisa superviikonlopun merkeissä 13.-14.01.2024. Lauantaina tivolitauluun 2 x 18 m kisa ja sunnuntaina uffaffaan 60n/20y-SM.
Ilmoittautukaapa:
LA 13.01. SJAL 2 x 18m: Suomisport
SU 14.01. FFAA 60n/20y-SM: Suomisport

1 tykkäys

Ilmoittauduttu sunnuntain kisaan!

1 tykkäys

Minä tuun kanssa, tietty. Pitää vähän järkkäillä tolle meidän koira jepelle hoitopaikka.

1 tykkäys

FFAA:n 60n/20y-SM ja siellä miesten HB vaikuttaa vielä vahvasti RiJo:n jäsentenvälisiltä; vasta yksi ulkopuolinen neljää isäntäseuran HB-ampujaa vastaan. Tähän kisaan mahtuu vielä hyvin, mutta lauantainen tivolitaulukisa on täynnä.

Minä laitoin nyt ilmoittautumisen kisaan. Siellähän oli HB:ssa uusi nimi, Kalevi Rovio?

Taitaa tämä ”uusi” olla jo seniori-ikäinen pitkän linjan jousiampuja nyt uuden kokeilun edessä, saarnikepillä, jos ilmoittautumisohjeita tiedustellessaan oikein muistan puhelinkeskustelun.

Mäkin ilmoittauduin. VMHB -sarjaan. Sano Kaleville että tulee ampumaan veteraaneihin. Ja kyllähän veteraaneihinkin tarvittaisi sm-tulos kakkosella alkamaan, Esa,Rane,Eero vink

1 tykkäys

Ei taida Kuitsista viivalle kisaseuraa enää saada, mutta koetan yllyttää; laitoin jo viestin.
Minä pysyn vielä A-luokassa, joten se on sinun, Heikki, ammuttava mainitsemasi tulos… ellei Rane ja/tai Eero innostuisi tulemaan kirittämään.

Sain Heikille toisen Kalevin vastukseksi, Rovion. Hän tulee ensimmäiseen tämän lajin kisaansa saarniflättärillä ja selfnokkinuolilla.

2 tykkäystä

Tonne tulossa näköjään Esko Salminen Järvenpäästä. Kuitua ampumaan. Onkohan Eskils Archeryn Esko? Taidan pistää meiliä, jos toisi vähän kärkiä mukana.

Sama mies…

Juu laittoikin jo viestin. Tuo kärjet.

Kisat ammuttu. Oli mukavaa, kun tuntu että ammunta oli aika tasaisesti hallusssa ja täysi veto tuli itsevarmasti. Pientä sinne tänne huojuntaa, välillä jousikäsi huonosti, välillä ryhti lysähti, välillä vetokyynerpää roikku…
On aikamoinen läpimurto mun kirjoissa että lonkkariammunta tuntuu noin mukavalta. Tässä oppii hyvinkin juttuja joita voi siirtää myös sitten peukkuammuntaan.

Esalla 234p, Janilla 218p ja tässä mun 210p. Harmi kun Tuomolla ja Pasilla ei oikein onnistunut. Erityisesti Tuomolla lämmittelykierros lupasi paljon korkeampia pisteitä, näin nimittäin siellä 23 pisteenkin sarjoja!!

4 tykkäystä

Hjuu, eka puolikas alatauluun meni ihan itse asetetun par-vauhdin mukaan 123, mutta tauon jälkeen ylätauluun siirryttäessä kyykkäsi. Aloitus vain 15 pinnaa ja 111 yhteensä antoi lopputuloksenksi tuon 234. Plussan puolelle jäi tunnelmat kumminkin kovasta kisaviikonlopusta (= lauantaina 120 nuolta tivolitaululiiton kisassa).

3 tykkäystä

Veteraanien tulokset:

Rovio Kalevi 198 SE
Oja Heikki 79

Oma tulos pettymys, olisi se kolminumeroinen saanut olla. Plussaa se että ei nollakierroksia ja yksi kierros viisi taulussa.

Kisan voittaja oli 70+ herrasmies, varsijousitausta. Itse tehty lankkusaarniflättäri noin 50 lbs. Itsetehdyt mäntynyolet self-nokeilla. Erittäin rauhallinen ja varma. Taitaa olla tälläkin foorumilla, saa itse kertoa enemmän. No sen verran että tosi tasainen ampuja, olin kirjuri ja muistelen että paras kierros 19, huonoin 14.

Mun paras. Mulla vasen ylä.

2 tykkäystä

Oli kivaa ampua, vaikka petyinkin omaan suoritukseen viikonloppuna kokonaisuutena. Sunnuntaina meni vähän paremmin, kuin lauantai oli taas tosi sekaista settiä. Kiva puujousiporukka oli taas paikalla ja jännä kisata. Lisää! :slight_smile:

2 tykkäystä

Kiva oli kisata pitkästä aikaa taas. Vähän (paljon) näkyi ja tuntui ammuntarutiinin puute. Vaikka tulos 195 pistettä oli paras tulos vuosikausiin, niin silti ammunta oli ihan hallitsematonta, tuli pari hutiakin. Lämmittelyssä tosiaan kulki mutta kun pisteitä ruvettiin laskemaan niin eipä pysynyt pää enää mukana. Tiedän, että osun mutta eipä siten realisoitunut. Jousien ja nuolien tekeminen vie aikaa ammunnalta mutta yritän silti pitää jotain rutiinia yllä. Kunhan kelit lämpenevät, niin pääsen taas ampumaan säännöllisesti. 20 jaardin sisäammunta on vaikea laji.

1 tykkäys