Ratsujousiammuntaukko

Tai ratsastusjousiammunta. Joka tapauksessa -70 syntynyt äijä Lohjalta olen minä.

Tänä vuonna on tainnut kasvaa harrastajamäärä melkoisesti. Enkä ihmettele. Itse aloitin kesällä, ratsastanut olen pari vuotta. Vienyt mennessään, teen tallitöitä ja opettelen kengittämään. Ja nyt näitä jousiakin pitäs koittaa rakentaa :slight_smile:

Kovasti suosittelen noihin hevosiin tutustumaan, on muuttanut tälleen vanhoilla päivillä omaa elämää aika lailla…ja sitten se ampuminen siihen mukaan, niin…

http://srjl.fi/
https://esraja.wordpress.com/
www.miehetratsailla.fi

Tervetulemasta!

Itse tuossa joskus 2010 oli muutaman kerran humman selässä kepit kädessä ja sen jälkeen parisen kerataa viel’ä kaupan päälle. Laukasta kerran kokeillut myös, mutta ei oikein ollut vielä sillain “mun juttu” vaikka ihan hienosti sieltä +10m matkallakin nuolet vielä maalista lyötyivät.

Olisko ollu nelisen vuotta sitten kun eräs Naantalissa asuva ratsasttaja otti yhteyttä tilatakseen pari jouskaria sekä ison kasan nuolia. No nyt hän se tuolla persiassa sekä Afrikassa noita ammuntoja opettelee ja milloin missäkin päin suomea.

Oliskohann tämä niistä viimeisimmistä kerroistani Alman selässä kun nyt vaan on sattunut olemaan nin paljon muta menoa kun ei vaan oo aikaa.
Kuvassa vain vähän kävellään ja kokeillaan Persialaisia otteita.

1 tykkäys

Taitaa olla Katan Alma? Joo, aikaa ei oikein kaikkeen ole. Mulla on maastoilut jääneet hevosten kanssa vähemmälle nyt kun on käyty ampumassa selästä aika paljon. Mettässä pyöriminen koukutti mut lopullisesti hevosiin, mettätiellä laukkaaminen on jotenkin vaan…Paljon pitäs perusjuttuja treenata kentällä, mutta nämä muut lajit nyt vetää puoleensa :grinning:

Katanpa hyvinkin. En tiedä olinko Katan ihka enkoja oppilaita kun silloin joskus näitä keppejä áletiin hevosten selässä kouluttaa. Ei siin varmasti ollut montaa “talli tyttöä” ainakaan välissä.
En todellakaan usko, että laji olisi sitä mitä se nykyisin on suomessa Ilman Katariinan & Mihain yhteistyötä.

Pitäis jossain vaiheessä käydä taas vähän kylässä kun tuossa muutaman minuutin päässä asuvat.

Voi kun olisi kaikkeen aikaa… tai ei olisi rahahuolia niin: 3 vkossa mettästäisin, 2 kertaa kävisin ratsastusjousiampumassa, 2 kertaa vkossa reenaisin tasamaalta. Aamupäivisin kävisin juoksemassa maastossa ja iltaisin jousiammuntojen jälkeen tekisin jousia ja nuolia. Kaikkina seittämänä päivänä. Muta ei… ei pysty. Tuhertelen mitä ehin.

3 tykkäystä

Noh… maistuisko se enään niin makialta tuollon? Ei varmasti!

@sloworks
Ihan mukavalta vaikuttavia nuo ratsailtakin ampumiset, tuo toisaalla ehdottamasi yhteistapahtuma olisi varmasti mielenkiintoinen. Siinä olisi paljon toisilta opittavaa.

Juu, mä näen sen niin, että tossa kaikki voittais. Varmasti toisi lisää katsojia joilla olisi enemmän ihmeteltävää ja jousiväellä jousen pituudesta riippumatta varmasti uutta opittavaa, Yhteistyö olisi siinäkin mielessä mielenkiintoista, että pitkäjousiporukka taitaa olla miesvoittoista kun taas heppa-ampujat naisvoittoista -> tulisivat keskenään toimeen. Naiset tuppaa keskenään vaan tappelemaan (pieni kärjistys, mutta tiedätte mistä puhun)