Preeria ja American Round 20.5.2023

Helpointahan olisi jos minä tuon voittaisin!!

1 tykkäys

Hups… Tarkemmin katsottuna tuo pysti onkin saappaan ammunnan pokaali ja vuodelta 2021, ei AR:n. AR:n A4-tosite samalta vuodelta taitaa olla sen vieressä alimmaisena, mutta kiertopalkinto ei kyllä ole minulla, vaan ilmeisesti Jerellä, joka voitti 2022 tuloksella 507. En ollutkaan tuolloinkaan mukana vaan minun tulokset ovat siis kahden vuoden takaa… niin se aika rientää ja dementia vaivaa.

2 tykkäystä

Pituusammunta paikka on nyt mahdollinen Ruissalon kasvitieteellisen puutarhan kyljessä. Pelto on kesannolla joten siihen voi mennä.
Matkaa impivaaran radalta ruissalon parkkipaikalle josta vielä kävellään +50m on 16 minuutin ajomatkan päässä.

Naapuri pellolla turku järjestäö jokavuotisen RuisRockin, mutta se on liian kova hiekkakenttä jossa vain hanhet laiduntaa.


5 tykkäystä

Kohta se taas alkaa.

2 tykkäystä

Kiitos taas kerran hienoista kisoista. Kuvaaminen jäi vähäksi, mutta tässä noita mitä tuli otettua.










10 tykkäystä

Tässä kilpailun tulokset:

AR2023_Tulokset

4 tykkäystä

Pojot oli vähän vaisut tänä vuonna, mutta muuten hyvä meno. Tuli vaihdettua kuulumiset ja jousiaihiot!
Senja ampu hyvin ensi kertalaisena ar:ssä, todella hyvin! Katsoin että täysi veto tuli reteesti joka kerta, niin siinä sitä on jo 80% hyvästä ammunnasta kasassa.

Pituusammunta oli vähän harmitus kun en osannut oikein pitää ja hoitaa sarvijousia. Nyt laitoin kotona laatikkoon vesikupin kanssa, kun löytykin sopivan kokonen sängynaluslaatikko. Toimii tosi hyvin, olisinpa ottanut ar reissullekin mukaan kun vaan luupäisyyttä olisin tajunnut…
Ammuin yhden laukauksen sarvijousella (liian jäykällä) ja sitten kuitujousella jonka otan Istanbuliin mukaan. Kuitujousi anto tämmösen muiston:

3 tykkäystä

Hitto! Mitenä mulla on jälleen kerran porukan suurin kusahdus 50y kohdalla :rofl::rofl:

Preeriajousikisan 2023 tulokset

  1. Tiina Hyvärinen 4 osumaa
  2. Jere Nyström 3
  3. Pasi Pohjolainen 2
    Mikke Reinikainen 2
    Jani Varjola 2
  4. Simo Hankaniemi 1
  5. Mikko Lähteenlahti -
    Heikki Oja -
    Tuomo Reiniaho -
    Kristian Reitti -
    Markku Savolainen -
    Victor Väänänen -

Yhteensä 12 ampujaa. 10 kierroksen jälkeen Hyvärisen ja Nyströmin pisteet olivat tasan ja tulos ratkesi heidän välisellään lisäkierroksella.

1 tykkäys

Toukokuun alusta on huonoja kokemuksia. Silloin on yleensä vielä kylmää ja kosteaa. Toukokuun loppu taas on tavallisesti aurinkoinen ja kuiva, kuten tälläkin kerralla. Äitienpäiväviikonloppuna ei voi pitää kisoja, mikä oli tätä edeltänyt viikonloppu. Kesäkuun puolella on taas muuta menoa ja melskettä.

Voisi tietysti harkita Jeren ajatusta, että sarvijousella pituutta ammuttaisiin vain elokuun lopun kisassa. Keväällä voisi ampua vain puujousilla ja jännevahvisteisilla puujousilla plus laminaateilla. Tai sitten pituuskisa olisi vain elokuussa.

2 tykkäystä

No niiii ja niinkuin Jere mainitsikin niin pisteet oli tänä vuonna vaisut:)
Mulla ne on ollu vaisut sitten vuoden 16:)

Nii että miksei keppi lennä niin kuin kotona?
Tein empiiristä tutkimusta lämmön ja uv säteilyn vaikutuksesta ruskeaksi petsattuun
vaahterajouseeni. Vatsa aurinkoon virittämättömänä 3h +24c. jousen pintalämpö 37c.
47lbs lähtöpaunoista putosi vain 1,5-1,8lbs.
Samantien koeammunta ja täysin kotiammunnan normaali koro toimi.
Eli ei tässä lämpöäkään voi syytellä…pitää katsella peiliin ja etsiä vikaa.

Muutenhan kisapäivä oli varsin mukava ja oli kiva nähdä taas kaikkia tuttuja!!
Ja järjestäjille suuri kiitos!

4 tykkäystä

Tämä ajankohta on mulle ongelma. Jos olisi Äitienpäivästä seuraava sunnuntai, eikä lauantai, niin voisin tehdä paluun Preeria - AR mittelöön.
Kalevan Kierroksen juoksuosio on lukittu tuohon samaan lauantaihin. Siksi poissa jo neljättä kertaa. Nyt olisi mennyt ketterästi kun Yyterin maraton La niin jousta Su.
Ja toisaalta, en ole enää satsannut harjotteluun, mutta ammun preeriakisatyyppisesti jonkin verran jos ylipäätään ammun.
Onnea kisanneille ja onnea voittajille.
Tiina ei muistaakseni ole ollut ennen voittaja, onnea.

1 tykkäys

Niin ja mikäs kilpailu se semmonen on että yksi mies ampuu…
Sarvijousille kun muutenkin kaipaan vaan lähinnä testirataa jossa voi koeponnistaa jousia esim. conquest cuppia varten. Siihen ei tarvitse kuin yhden kierroksen ja sitä voi tehdä aika pienellä porukalla vaikka siellä ruissalon kentällä jos joku tulee kaveriksi tai pelto on ylipäätään vapaa.

Jos on pituuskisat jossa ammutaan vaan puujousilla, niin saatanpa minäkin jonkun pelkän puujousen sinne tuoda. Hauskaahan sekin on.

Jos tuo kisapaikka oli Arcuksen rata, niin melkoisen heppoinen viritys mahtiseuralta tuo käyttämänne taustateline… vai oliko se sittenkin Knuutinpoikien oma? Jos tuosta piti seuralle vuokraa maksaa, niin ihmettelen kovin…

Se oli nyt vaan kasa Simon omia kolmijalkoja…Elä huoli. Haukuin sen jo pystyyn! :grin:
Täytyy kaiketi taas kerran itse kyhätä kunon teline, että kehtaa vieraita kutsua.

Radan käyttö makso 5€ per nuppi. En tiedä olivatko tuohon hintaan tarjonneet omaa pakkaa, mutta Simo sano että olisi tullut liikaa häslinkiä avaimien kanssa.

Ai jaa… Onko Turku niin villiä länttä, ettei pakat kestä ulkosalla ilman, että vandaalit rikkoo tai vie ne? Meillä Riihimäellä taustarivi on aina valmiina käyttöön, vain taulut lukkojen takana. Toistaiseksi ovat säilyneet minimaalisella ilkivallalla.

1 tykkäys

Taulut tuhotaan viipymättä täälläpäin. En osaa edes laskea kuinka monta kertaa kuralassa on sadotaasin jälkiä joudutti noukkimaan… 5€ oli vain radan käyttö maksu. Jokunen kymppi lisää ja sitten olisi ollut taulutkin käytössä, mutta säästö linja on pitänyt jo viimeiset 20vuotta :laughing:

1 tykkäys

Ammuitteko te pituutta? Ja jos, niin miten pitkälle lensi?

Ei ollut paljoa ampujia. Mä testasin lähinnä lasikuitujousta. Ammuin yhden laukauksen 106cm turkkilaisella sarvijousella joka oli ollut pari viikkoa vireessä. Jotain 70# @ 24" ja nuoli lenti 320m.
Siinä oli pituusammunta tältä keväältä. Kiinnostuneita otetaan mielellään jatkossa messiin, niin saadaan se kilpailukin!