Perniön Maratonkierros

Pasi Pohjolaisen luvalla ilmoitan seuraavaa:

Pasi järjestää kotitilallaan Perniössä lauantaina 5.8. harjoituskilpailun, jossa ammutaan 30 metsästyksellistä rastia kahteen kertaan. Joka rastilla ammutaan 3 nuolta, yhteensä siis 180 nuolta. Rastit ammutaan myös eri tolpilta, joten vaikka 30 rastia ammutaan kahteen kertaan, niin kahta samanlaista rastia ei ole. Vaativuutta haetaan muualta kuin pitkistä ammuntamatkoista, joten aloittelevankin ampujan kannattaa uskaltautua mukaan. Kaikkea ei tarvitse ampua, vaan oman jaksamisen mukaan. Toki, tosiampuja ampuu kaikki rastit!

Tarjolla on vain jousiammuntaa hyvässä seurassa, joten omat eväät mukaan. Ei maksa mitään. Alkaen kello 11. Kimppakyytisuositus vähäisen parkkitilan takia. Ammutaan Knuutinpoikien primikisasäännöillä.

Kiinnostuneiden kannattaa ilmoittautua tähän ketjuun. Lisätietoa tulee vähän myöhemmin. Itse olen lähdössä mukaan - tämähän on hieno tilaisuus ampua paljon hyvässä seurassa kilpailunomaisesti.

Edit: Kisa ammuttu, joten poistin Pasin osoiteen ja puhelinnumeron.

No nythän se selvisi Pasin ammuntataidon lähde, että 30 erilaista maalitaulua! On siinä mihinkä reenata.

Hyvää kisaa vaan kaikille, harmikseni en pääse mukaan, kun sattuu festarit päällekäin. Onneksi noita tulee sitten muita tähän syksylle riittämiin.

Mullakin jo viikonloppu kiinni. Harmittaa pikkasen, kuulostaa oikein mielenkiintoiselta tapahtumalta.

Ilmoittaudun mukaan. Tää vaikuttaa oikein hyvältä. Rastejakin vähintäänkin riittävästi.

Vettä näyttää ennusteen mukaan tulevan kuin sieltä kuuluisasta Esteristä koko lauantain, mutta Menna ja Samuli tullee Nurmijärvi-Rajamäki akselilta.

Juha - katsopa Perniön sääennustus uudelleen. Oikein hyvältä näyttää mielestäni tällä hetkellä. Jos jos oikein paljon tulee vettä, niin Pasin verstaalla on kiva (varmaan?) pitää sadetta!

Tulossa ollaan, mutta ehkä hieman myöhässä. Duuni loppuu klo 10.00, joten kotoa lähden joskus 10.30 jälkeen.

Simo

Hitto kun olisi aikaisemmin tiennyt kisasta niin oltais tultu. Tuli viime viikonloppuna käytyä Keuruulla eikä oikein monena viikonloppuna pysty käymään kisoissa. Olisiko Pasilla mielenkiintoa järjestää kisa vaikka kerren kesässä?, ei näitä primitapahtumia liikaa ole. Ajankohta vois olla vaikka tämä eli 4-5 viikkoa ennen Lietoa.Minun tulevassa kilpailukalenterissa ens kaudelle on ainakin Petikon vaisto, Vanhannlinnan(Liedon) kisa Takahikiä ja tämä Perniö ois oiva lisä kisa tarjontaan.

Maailmanhistorian ensimmäinen Perniön Maratonkierros on ammuttu!

Suurkiitos Pasille hienon harjoituskisan järjestämisestä. Rasteja oli tosiaan 30 ja ne ammuttiin kahteen kertaan, jokaisella rastilla ammuttiin kolme nuolta, yhteensä siis 180 nuolta. Tämä on Suomen pisin kilpailu tällä hetkellä.

Koska kyseessä oli harjoituskilpailu, niin pisteitähän ei vakavissaan laskettu, eikä viivaosumia tutkittu kovin tarkkaan… Mutta, koska kaikkia kuitenkin pisteet kiinnostavat, niin tässä kisan lopputulokset:

  1. Pohjolainen, Pasi 315
  2. Reinikainen, Mikke 289
  3. Reiniaho, Tuomo 262
  4. Väänänen, Victor 217
  5. Oksanen, Riika 185
  6. Menna, Juha 166
  7. Hyvärinen, Tiina 131
  8. Sipila, Samuli 113
  9. Hankaniemi, Simo 95

Maksimipistemäärä oli 516 pistettä.

Mennan tulosta selittää se, että Juha ampui vain puoli kierrosta. Pasin ensimmäisen puolen kierroksen tulos oli 176 pistettä mutta Pasi ampui ensin helpomman puoliskon kuin Menna. Toisaalta, jälkimmäisellä puoliskolla kisaväsymys rupeaa jo painamaan, joten kiinnostava kisa olisi tullut Pasin ja Juhan välillä, jos Juha olisi ehtinyt ampumaan koko kierroksen. Samoin Samuli ampui vain puoli kierrosta - saavat konkarit olla varuillaan, kunhan Samuli ehtii vähän treenaamaankin!

Lupauksia saatiin, että Pasi järjestää Perniön Maratonkierroksen myös ensi vuonna!

1 tykkäys

mennan kaveri olen minä… eli samuli

Rata oli oikein hyvä, perusammuntaa eläinkuviin. Pusikkoa ja oksia oli hyödynnetty hyvin ja pisin ammuntamatka taisi olla noin 25 jaardia. Lyhyitä ammuntamatkoja oli reilusti mutta eivät nekään helppoja olleet, jopa Pasi ampui yhden nolla-rastin. Toisaalta, ei täysiäkään pisteitä koko ajan tullut, kuten pisteistä voi havaita.

Korjattu!

Huomiona siis tosiaan että Juha sekä Samuli joutuivat lähtemään vähän puolivälin jälkeen toisaalle. Olisi ollut ihan jees seurata miten olisi pisteet lopussa menneet. Ens kerral sit.
Pistän hetken pääst vähän kuvia.

Harmi, etten päässyt mukaan.

Ensi vuonna ehdottomasti!!!

Muutama kuva… Ensin Samulin, Miken ja Juhan tyylinäytteet. Kolmannessa kuvassa näkyy hyvin, kuinka hyvin pusikkoa oli hyödynnetty - kyllä se fasaani siellä kyyhöttää, kun oikein tarkkaan katsoo. Yksi jos toinenkin osui oksiin. Neljännessä kuvassa on kyseinen fasu, ja huomatkaa, kuinka minun valkoinen nuoli on tullut aivan eri suunnasta kuin muiden nuolet! Lopuksi vielä kuva jousipuusta.

2 tykkäystä

Hieno juttu jos Perniöstäkin tulis vakoi tapahtuma. Lisää primikisoja,nää on parhaita. Ens kerralla olen messissä.

Oli kyllä hieno päivä, kelitkin sattu hyvin vaikka kaatamalla vettä lupasi. Ensimmäistä kertaa ammuin jousella maastoradalla ja onhan siinä ihan eri fiilis verrattuna perinteisen rinkulan ammuntaan. Kiitos kanssa “kilpailioille” ja järjestäjälle. Tulevaisuudessa tätä lisää.