Nahkaliimattu IPE

Sellanen kepakko tuli mitä pitikin. Kerrankin.

Nyt ei voi välineitä syyttää.

Ammuin uudet sata laakia ja koitin 40y pariin otteeseen.

Keppi pysyy suorana ja antaa 28" vedolla 53½ paunaa.

Pituutta nokista nokkiin 1850mm

Kahva 27mm*23mm

Nokit 11-12mm

Kahva 370mm ja taipuu hieman.

Saarni-vaahtera-ipe ja kahvassa marjakuusi slaissi

Painoa 670g mikä on 120g enemmän kun edeltävä samanlainen 48 paunaisena.

Nuolet ipefootattuja, taperoituja ja lankusta lohkottuja varsia jossa 100gr kärjet. Spine 54-55 ja paino 450gr.

Jänne tietysti pellavaa ja kaikki liimaukset nahkaliimalla. Kaikki käsitelty mehiläisvahalla ja kiillotettu kunnolla.

Hieman on rekyyliä ammuttaessa mutta napakasti heittää, varsinkin kun vertaa vanhaan jolla ammuttu useampi tuhat nuolta jo. :grin:

Yläpään nokkia koitin kopioida noista viktoriaanisten nokeista ja alempi on rescue nokki vanhasta jonka tuunasin kivaksi. Puhvelin sarvea.

Sitten pari räpsyä.


9 tykkäystä

Nätti kepakko!
Itse oon yhden nokin korjannut ihan suoraan vaan viilaamalla kunnon kolon ja liimamalla uuden täyttö palan tuollaisen päälle.

1 tykkäys

Tänks, joo olishan sen voinu mut tuli kiva noinkin ja varmasti kestää :smiley:

Varmasti kestää!

Niin tää olikin saarni-selällä? En muista enää mitä tohon valkattiin, vai oliko saarni sitten sun. Hienoa kun ampuu ja kovaa!

Ootko tykänny tommosesta suorasta kahvasta?

Mä nimittäin aloin viimemmäksi kattoo näiden suorien lonkkareiden kahvoja vähän uusiksi ja pienellä taktisella fyllingillä kahva on paljon tukevampi. Lähinnä pieni korotus vatsa ja selkäpuolelle, keskikohdalle. Se täyttää hyvin kouran ja antaa tukea kämmenen kuoppaan. Alkoi osumaan paremminkin!
Yhteen nahkakahvaan vuolin pienen kiilan puusta ja nakutin alapuolelta ylöspäin paikalleen, nahka antoi periksi. Tämä kiila oli hieman kylläkin alapäästään paksumpi, eli kiila nimenomaan. Se teki vähän enemmän korotusta kahvan alaosaan. Mutta vielä ihan täysverinen lonkkari, tuossa ei kaivannut oma käsi kun muutamaa milliä paksunnusta.

Saarnea kyllä.

Kyllähän tuolla vanhalla on osunut, mutta paunatkin vaikuttaa. Mulla on sellaiset koon 12 kourat ja niissä nyt istuu vähän mikä tahansa yhtä huonosti.

Varmaan nyt ei vielä olla päästy siihen hifistely vaiheeseen niin en osaa sanoa : D

Ei menny niinkuin elokuvissa :smiley: