Myyn hirvenjänteitä

Hirvenjänteitä kaupan. 20-30cm. Puhtaita. 100g 30€. Laittakaa YV ni järjestyksessä viidelle ekalle, ehkä useammallekin riittänee jänteitä. Jos joudun postittamaan niin ostaja maksa postikulut.

Hirven jalkaluitakin on reilut kymmenen jos kehtaa ne ylös kaivaa maasta ja siivota. Ne saa hakemisen vaivalla. Nehän säilyy maassa kevääseenkin.

Säästä mulle yks kimppu niin treidataan…

ok Joel. Nyt yhteensä 300g mennyt.

Neljä satsia mennyt tai varattu. Nyt pitää punnita josko vielä yksi satsi olisi saatavilla kuten uhosin ylempänä.

Tarviitko niitä varsijousen pyöriä voin vaihtaa niihin noita jänteitä !! :sweat_smile: Jos sulta vielä satsi löytyy niin mä varaan sen.

Heippa hirvenjännekaverit. Punnitsin nyt jänteet ja mulla ois viel kaksi reilun sadan gramman jännesatsia. Tässä on kahden kauden jänteet nyt jaossa… Viisi satsia on siis myyty/varattu.
Mittailin ne myös. Jänteet ovat 20-40cm, enimmäkseen paksuja kinnerjänteitä. Jokaiseeen nippuun valkkasin pitkän ohuemman ja lyhyempiä paksuja ja jokainen nippu on painoltaan haarukassa 110-120 grammaa, eli reilu.

Eli kaksi nippua on vielä kaupan.
Hartonen… En tarvi virepyörään sarven kruunutyveä, myy ne virepyöristä innostuneille. Eli vain myynti, ei vaihtoa.

Moi. Vieläkö sulta löytyisi noita jänteitä? Voisin ostaa tuollaisen 30 euron satsin

Hei

nyt on kaikki satsit myyty. Viimeiset meni maaliskuussa. Valitan. Syyskuussa taas on saaavissa lisää.

Ok. Kiitos vastauksesta. Pitänee sitten kattella uudestaan syksyllä

Sain loppuvuodesta näitä erän, kiitos vaan @JMenna. Mutta enpäs olekaan vielä käyttänyt näitä mihinkään, kun meni suunnitelma vähän uusiksi. Hirvenjänteiden säilyttäminen pakkasessa lienee ihan ok?

Pakkanen käy, mutta ei ole tarvis. Huoneenlämmössä käy. Niinhän se jousikin sitten säilyy.
Top kapissa löytyy satoja vuosia vanhoja jänteitä vieläkin hyvässä kondiksessa komposiittijousen selässä.
Pakkasessa olen tappanut mahdolliset ötökät mitä nää materiaalit välillä houkutta…

1 tykkäys