Mitä teit tänään (tai eilen) - kerro!




1 tykkäys

Muista että ei tule yli jäykkä tuosta “50lb” jallusta :smiley:

Kävin testaamassa Mikkelin vielä rakennusvaiheessa olevaa 3D rataa.
Ei selvinnyt pikkupossu tai 50y karhu.
Mufloni kallionharjalla on myös aika kova tykittää 40 jaardilta (sillä meni pumpusta ohi). Mutta hieno tulee kun vähän saadaan taustoja eläimille.
Sopivan vaihtelevaa maastoa, vanhempaa ryteikköä löytyy, kangasmetsää, kalliota ja suon reunaa.







7 tykkäystä

Hmm… pitisiköhän ostaa krono… hmm…

https://fxairguns.com/accessories/pocket-chronograph/

On siinä taivuteltavaa! Mutta ohkasta kun on niin miksikäs ei.

1 tykkäys

Viesti siirrettiin ketjuun: Vaahteralonkkari 30" vedolle

Oisitko halunnut jäykän kahvan? Varmaan tuo 175cm on riittävä jos läpitaipuvan teet. Miedot paunat kuitenkin.

Mä täällä otin työksi hioa noita vanhoja nuolia takaisin käyttökuntoon. Kahtelin vaan että jännä… 72# spinellä useampi. :smiley: Näitä on ammuttu jollain 50-55# vedolla. Ja siis 28" nuolia.
Sai vähän porakoneen päässä pyörittää, mutta kohta on julmettu määrä sopivia nuolia. Ja vielä foottikärkisiä, kyllä noilla ampuu. Kuvassa vasta osa.

Eipä ollut vuosi sitten paljoa näkemystä spinestä, tai sitten ihan paska laukaisu.

Takomista lehtijousesta, jotain yli 60-65HrC näemmä.

8 tykkäystä

Kaunis ja elegantti muoto!

Tosi hieno!



Vaihtoehtoina oli joko lopettaa ammunta tai hommata suurempi taulu.

Marelta pari pakkaa, sängyn reunoista ja lankusta kehikko ja avot. Ei ole nuolet järvessä enää ja jos on niin saa luvan ollakin. :rofl:

4 tykkäystä

On hieno!

Muista vaan laittaa maalitauluja reunoille ja kulmiin, niin ei kulu keskeltä niin äkkiä puhki…

Nojoo. Mulla on tohon eteen pieni taulu omalla pukilla. Tää jää taustan taustaksi :smiley:
Jotenkin näin

Osta verkko :slight_smile:
Toinen tapa on ripustaa tuulessa lepattava kangas kaksin kerroin taustalle.

Aika ohut, onko edes 10 cm? Ei kauaa kestä, jos varsinaisena pakkana käyttäisi, kun nuolet menisivät läpi.

Itse hain Termonovalta, suhteellisen lähellä kun on, kuusi n. 10 x 130 x 130 cm peruspakkaa (silloin 50,- kappale) ja liimasin kontaktiliimalla parittain yhteen. On tilaa useammallekin taululle. Uretaaniliima olisi varmaan ollut OK, mutta olisi vaatinut pidemmän tekeytymisajan painon alla. Nuoleni uppoavat vähän yli puolen välin, kun 80:llä tämäyttelee. Eniten käytetty tasamaan pakka on jo käännetty kerran ympäri. Kun pehmenee tarpeeksi, sahaan halki ja liimaan ehjät reunat yhteen, niin taas saa vuosia käyttöikää. Jos hyvin menee, niin voi vielä toisenkin kerran halkaista…

Se on juurikin 10cm mutta ei oo ihan perus solumuovia mitä yleensä käytetään vaan tiukempaa. Ja tosiaan on vain taustan taustana niin kestäähän tuo.

Mietin mä mikke sitä kangasta mutta väitän pääseväni tällä halvemmalla ja tarpeen vaatiessa tähän voi vaikka AR taulun laittaa myös kiinni :stuck_out_tongue:

Ei noihin tarvitse liimaa tuhlata. Lämmitä kevyesti kuumailmapuhaltimella ja paina yhteen. Niin mä olen noita kasannut.

3 tykkäystä

Tuo föönihomma onnistuu ohuempien mattojen laminoinnissa, mutta 10 cm paksu laatta on vähän kankeaa taivuttaa kuumennettaessa ja toinen reuna on jo jäähtynyt, kun ehtii toiseen reunaan. Tarvittaisiin pikimiesten liekkitöhötin, että ehtii koko alan pehmentää tarttuvaksi.

1 tykkäys


Tein joskus vuosia sitte valmiilla terällä tuohipuukon, ei oiken hyvä ollu silloin. Tyytyväinen tähä kuitenki.

5 tykkäystä

3 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Paremmat tulppaaninokit