Mahdollisimman hiljainen tausta sisäkäyttöön

Paras tausta #sisäkäyttöönkin ja halvalla on mistä tahansa ostettu/käytetty petari jonka pyörittaa rullalle ,narulla tai jollain liinalla sidottuna tiukasti, Kestää ja kun purkaa tarvittaessa ja pyörittelee toisnpäin niin kestää pylpyräjousen käytössäkin for ewer :tomato
Paras yli 30 v käyny läpi materiaaleista. Joo ei perinne matskua mutta pystyy treenaa, paljon :face_with_monocle:.

1 tykkäys

Ai ni, Primitiivijousia since 2012 tai jotain :sleeping:

1 tykkäys

Hah, muistelen kun 5 vuotta sitten tein ekan jousen ja ratakärjelliset vesanuolet, sitten sillä ammuskelin jonkun hylkäämään patjaan Vantaalla. Työ oli semmonen että joutui ajelemaan paljon autolla, niin bongasin patjan kääntöpaikalla ja jousi oli kontissa… Toimi ihan sellaisenaan nuolenpysäyttäjänä.

Polyesteri täytevanu toimii oikein hyvin, myös ulkona. Sitä saa mm. tyynyistä ja pehmoleluista. Myös Etra myy ainetta isoissa erissä kohtuu edullisesti.
Vein joskus appivanhempien vanhan sohvakaluston sorttiasemalle ja otin samalla vanut talteen. Säkki ei paina paljoa mitään eikä kastuminen haittaa, vesi valuu pois melkein saman tien.
Muovikuiduista punottu siemensäkki tai Ikean kassi toimii muuten myös.

Tsekkasin Etraa Jurin polyesterivinkin pohjalta, mutta en löytänyt niiltä mitään vanuja. Mitenhän lie? Vähittäismyynnissä polyesterivanu näyttää maksavan luokkaa 14 e / kg, mikä on vähän liian jäykkä hinta.

Onko kukaan ampunut leikkureilla lampaanvillataustaan? Puoltoja taulunuolten loistavalle pysähtymiselle löytyy, mutta miten on leikkaavien kanssa?

Olen ja pysähtyy kyllä, mutta itsellä oli juuttisäkkiin sullottuna ja se leikkaantuu vähän turhan nopeasti silpuksi.

1 tykkäys

Meinaatko että juuttisäkki silppuuntuu, vai myös villakuitu? Ensimmäinen on selvyys, ja jälkimmäinen se kynnyskysymys.

Niin, säkki silppuuntuu. Sen vuoksi en paljoa leikkuria siihen ampunut kun vain testiksi. Hyvin se jokatapauksessa siihen junttaa, lähes vastaavasti kuin taulukärki mutta hankalampi irroittaa. Ehkä joku pahvilaatikko olisi ollut parempi koska leikkuria ei saa helpolla työnnettyä villan läpi ja hankala vetää oikein mistään säkistä kun tarttuu vastakarvaan.

Olen itse todennut solumuovin parhaaksi leikkureille. Vähäistä itsellä jokatapauksessa niillä testailu. Kohdistelut vain. Toinen hyvä on myös pyöröpaali mutta monelle vaikea järjestää :smiley:

Mun tilanne on se, että kun ampumamahista ei himassa ole, mun täytyy kehitellä kainalossa kevyesti kulkeva, leikkurinkestävä (realismin rajoissa) tausta. Solumuovilla olen toki pelannut vuosikymmeniä. Yksi mahis on sellaisesta laminoitu pienversio. Nykyisessä mikromuovitietoisuudessa ei vain tunnu kovin hyvältä silputa solumuovisiprua maan nieltäväksi. Lampaanvilla on sen sijaan ruokaa pieneliöille.

Jep, tuo silppu on leikkuri hommissa vähän surkeempi homma.

Kyllä mä voin rohkaista kokeilemaan tehdä sellasta lampaan villa pakkaa. Luulisin että pahvilaatikko voisi olla parempi ja ehkä helpompi asemoida minne ikinä tarviikaa. 40*60 tms aika passeli tausta vielä kuljetella.

Mulla oli se juuttisäkki naruilla kulmistaa kiinni heinäseipäistä tehdyssä kolmiossa ( hienokin omasta mielestä) ja varmasti vei nuolen isku energiaa kun tausta antoi myöten. Kevyt pahvilaatikko maassa voi tehdä samanlaisen vaikutuksen nuolen pysähtymiseen.

Itsekkin olen leikkuria villasäkkiin ampunut kohtuu isoilla kepeillä ja tulokset on hyviä. Vain säkki itse riutuu ja avautuu nopeasti.

Mulla on kaksi säkkiä. Niskatyyny ja bodypillow.

1 tykkäys

Kiitokset kommentaareista - pannaan villat tilaukseen.