Lounais-Hämeen Joulu

Mulle tuli perjantaina e-mail jossa pyydettiin kirjoitus otsikossa mainittuun aviisiin. Samaan osoitteeseen on tullut aiemminkin viestejä jotka on ilmiselvästi tarkoitettu kuuluisalle nimikaimalleni joten vastasin kohteliaasti olevani eri hoja. Puolivitsinä heitin loppuun että kyllä minäkin toki voin kirjoittaa itseäni kiinnostavasta aiheesta jutun, vaikkapa perinnejousista. Noh, eilen illalla oli tullut vastaus että pahoittelut, viesti oli tarkoitettu tähtitieteilijälle mutta kyllä he mielellään perinnejousikirjoituksenkin ottaisivat. Googlasin LHJ:n, kyseessä on kotiseutu- ja museoyhdistyksen teemalehti ja omassa genressään Suomen suurin! Kysyivät kuvia, pistin pari kuvaa keskeneräisestä projektista ja katotaan näyttävätkö vihreää valoa. Pistän tänne synopsiksen jos juttu toteutuu.

6 tykkäystä

Pistin niille hätäiseen kyhätyn jutun primijousiharrastuksesta innokkaan harrastajan näkövinkkelistä katsottuna. Eivät julkaise kuulemma tämän joulun numeroon mutta ensi vuoden elokuun juhla-aviisiin säästävät sen varalle jos eivät parempaakaan saa.

En ollut kysynyt täältä keneltäkään lupaa julkaista nimiä tahi kuvia juttuun joten siellä ei mainita nimiä ja kuvat on kaikki omasta arkistoista kaivettuja. Niissä esiintyy vain minä + mun tekemät jouset. Jos haluatte nimenne tai kuvianne juttuun niin pistäkää viestiä, joko tähän ketjuun tai privana.

Alani ammattilehti Meidän Apteekki tehnee seuraavaan numeroon jutun perinnejousista. Se on semmoinen sivun mittainen tiivistelmä tosta LHJ:n kirjoituksesta. Aikaisemmat jutut omituisen harrastuksen omaavista kollegoista ovat käsitelleet lätkäkorttien keräilyä ja veteraaniurheilua.

Kappas! Oli tullut spostia että juttu tuli tämän vuoden lehteen ja jos haluat niin artikkelien kirjoittajat saavat lehden ilmaiseksi, pistätkö osoitteen. Mainitsin aamulla perheelle että tämmöstä, teini-ikäinen tyttäreni siihen että eiii, olet häpäissyt perheen eikä voi enää ikinä näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Kun kuuli julkaisun nimen niin huokaisi helpotuksesta, sen lukee ehkä kolme ihmistä eikä varmasti kukaan hänen tutuista. Päivä pelastettu

7 tykkäystä

Hah! Makiat naurut irtosi. :smiley: Esittele jossain toki lehden artikkelia jos mahollista, täällä tai paikanpäällä tapahtumissa.

Postiluukku kolahti kun olin lähtemässä töihin. Tämmöinen aviisi:

Juttu oli siellä takasivuilla, pahnanpohjimmaisena:


Ei taida vielä meriitit riittää Kirjailijaliiton jäsenyyden hakemiseen…

Muoks: tuplat poistettu. Saiskohan ton yhden vielä käännettyä

7 tykkäystä

Oikein mukava lehtijuttu!

Käänsin tuon yhden kuvan sulle, ettet ihmettele.

Ei tarvitse tyttären hävetä yhtään! Hyvä juttu ja onneksi oli viittaus primitiivijousi.fi -sivustollekin. Julkaisu näyttää sinänsä myös hyvältä - selkeä taitto ja laadukkaan näköinen paperi. Mikä tässä on painos? Toivottavasti tästä joku innostuu ja päättää ruveta puujousia veistelemään!

Hyvä kirjoitus! Haapajousesta hauska anekdootti :wink:

Kyllä! Heikin haapajousi toimi alkusysäyksenä mulle!