Lapsi on terve, kun se leikkii :D

Olen nyt ampunut puujousella viimeset viikot ja mieleni tekee jatkaa harjoittelua edelleen. En ole huomannut sitä tosiseikkaa, että olen harjoitellut kuin hullu, sillä olen kehitellyt erilaisia treenimuotoja, joiden parissa aika on lentänyt kuin siivillä.

Viimeisin treenikehitelmäni on kokeellinen testi - koodasin Python ohjelmointikielellä pienen yksinkertaisen ohjelman, joka imitoi vastustajaa. Sille voi asettaa erilaisia vaikeustasoja, joiden mukaan se arpoo oman nuolisarjansa. Muotoilin tämän testin WA pudotuskilpailumuotoon.

Koko idean tarkoitus on se, että saan luotua kilpailunomaisen treenin ja harjoiteltua jännittämisen minimointia, jotta oppisin tekemään oman kylmänrauhallisen suoritukseni vastustajasta riippumatta. Konetta vastaan ampuminen oli hurjan jännittävää ja testissäni sain luotua ihan saman tunteen, kuin Riihimäen indoor SM kisoissa, joissa munasin viimeisen settini pudotuksessa Helmiötä vastaan ja jäin hopealle.

Videoin tämän ensimmäisen proof of concept -testini ja jos haluatte katsoa sen, niin se löytyy youtubesta https://youtu.be/hg47yw4xmRc

Millaisia ajatuksia tämä herättää :smiley:

4 tykkäystä

Hauska idea. Varmasti auttaa treeniapuna, varsinkin jos videoit ammunnan ja lataat youtubeen. :smiley:
Jos ampuu enemmän niin voisiko tuohon tottua sitten ja efekti vähän häipyä…

Sulla oli laukasut aika hyviä ja 20p keskiarvo fita-tauluun on hyvä lähtökohta.
Näyttäs että selälle pitäisi saada pitoa enemmän ja läpiveto tulemaan paremmin läpi. Käsi ei lähde oikein suoraan taakse laukastessa.
Tänne kun laittaa videon niin kannattaa varustautua tekniikakritiikkiin!! Hah.

1 tykkäys

Kyllä joo videoin ja sen takia just, että kaikki kritiikki otetaan ilomielin vastaan. Siksi käytänkin videota tuolla tavalla hyödykseni. Minulla on paljon laukaisutreeniä vielä edessä, mutta ammun jo nyt 20 yrd ja flinttiä paremmin kuin Seinäjoella. Olen tekemässä nyt hyvissä ajoin myös uudet sisänuolet, jotta nekin välineet ovat sitten selkärangassa, kun pääsee kilpailemaan. Nöyrin mielin treenaan, mutta ahkerasti!

Niin koodaan tuon botin Flask Web käyttöliittymän niin, että tuo videossa näkyvä editoitu tuloskortti tulee suoraan sovelluksen kautta tietokannasta ja käyttöliittymän pohjaväri on blue screen, joten saan sen muilta osin läpinäkyväksi. Tulee varmaan aika hauska lopputulos. Sitten laitan koneen selostamaan matsia enemmän.

Aluksi kuulosti oudolta, mutta tuohan oli älyttömän hauska leikki! Ten points!

1 tykkäys

Tässä bottia vastaan kilpailemisessa päämääräni on oppia sietämään kisajännitystä ja yksi tapa siihen on tällaisen leikin kautta.

Kun en laske pisteitä niin ammunta on tosi rentoa ja minnekäs ne nuolet silloin menee - no keskelle taulua. Sitten kun lasken pisteet, esim. ifaa indoor round 300 niin alkaa jo hutilointi. Mutta sitten kun ammun jotain vastaan, kuten tässä WA pudostusleikissä, niin johan alkaa jännittämään :smiley:

Ajattelin tutkia tätä vähän tieteellisesti ja katsoa auttaako tämä asiaan. Ainakin olen oppinut, että on muitakin vaivoja jousiampujilla kuin aina se target panic, jota itselläni ei ole. Kaikenlaisista vaivoista pitää vaan yrittää päästä yli.

Onko tästä ohjelmasta yleisen jaon, taviskäyttäjän versiota? Tai monen käyttäjän versiota? Sehän voisi mennä niin, että ampuja ampuu tuloksen, syöttää sen ohjelmaan ja vastustajana on jonkin muun aiemmin ampuma tulos. Voisi kilpailla toista vastaan ei-reaaliaikaisesti mutta kisafiiliksellä. Tuloksista voisi luoda myös jonkinlaisen ranking-listan. Sen perusteella voisi vaikka myöhemmin valita vastustajansa.

1 tykkäys

Tuomo, just sitä meinasin. Olen tekemässä tähän siis Web käyttöliittymän ja sitten laitan puujousihengessä jakoon palvelimelle. Sitten voimme ampua myös toisiamme vastaan. Jokainen luo oman tilin ja sillä pääsee kisaamaan. Ei tarvitse olla samaan aikaan paikalla, mutta voisi ikään kuin jättää toisille suorituksen postiluukkuun. Sitten asiankuuluvat tilastot ja grafiit.

3 tykkäystä

Hmm… primitiivinen versio tästä voisi toimia siten että heittäisi vastustajan pisteet nopalla… :thinking:

1 tykkäys