Kilpailukokemus erilaisilla jousilla

Tuli mieleen mielenkiintoinen kysymys, kun Menna sanoi että olen monipuolinen ampuja. Että monta eri tyyppistä jousta on tullut kokeiltua. Vähän ymmärrettävästä syystä kun koko ajan on uutta tuhertamassa…

Kysymys kuuluu, monellako jousityypillä sinä olet ampunut kilpailuja? Laittakaa kommenttia alle, mikä kiinnostaisi vielä kokeilla?

Tarkennuksena että kyse siis tarkkuusammunnasta, yhtä laukaisua pituusammunnassa ei lasketa.

  • Yksipuinen jousi
  • Laminaattijousi
  • Jänneselkäinen jousi
  • Sarvijännejousi
  • Lyhytjousi (alle 130cm)
  • Pitkäjousi (yli 180cm)
  • Sotajousi (+80 paunaa)
  • Oman metsän jousi (kotipihan puusta)
  • Oksainen jousi
  • Ostettu jousi
  • B-muotoinen jousi
  • Refleksinen jousi
  • Myötäkäyrä jousi

0 äänestäjää

No loput kiinnostaa !! :smiley:

1 tykkäys

Muokkasin äänestystä julkiseksi, napauta uudelleen mitä olit valinnut, kun tuo nyt nollasi tulokset.

1 tykkäys

Tuosta puuttuu niin sanottu normaalimittainen jousi, 130–180 cm. Sekä itse tehty jousi. Vai ovatko nämä juuri ne ilmeisimmät vaihtoehdot, normaaleille ampujille…?

Nyt valitettavasti karsiutu vastaukset näihin. Näitä kyselyitä voi editoida vain ensimmäiset 5min. Pidetään tässä, saa sieltä jokainen naksuteltua jotain valintoja!

@TuomoReiniaho On muuten ampunut kisan sarvikomposiitilla! Turun primikisa viimevuonna.

Niinpä olikin…! Oli kyllä hauska ammuttava! Oli muuten myös ensimmäinen kerta, kun ammuin toisen henkilön tekemällä jousella kisan.

Oli kunnia… :smiley:

Tästähän syntyy hauskaa dataa.

Eli eniten ammutaan tietty yksipuisella, sitten oksaisella ja myötäkäyrällä. Oikein!

Aika vähän on pitkäjousimiehiä ja jänteiden liimaajia.

On siis ihan tämmöinen omanlainen jousikulttuuri, ei pelkkää amerikan intiaanien jännäreitä ja brittilonkkareita.

edit: huppista, typo korjattu lyhäri> yksipuinen

Yes kaikkiin muihin kuin sarvijouseen.
Itse olisin lisännyt myös takedown jousen ja nippu jousen (bundle bow)