Keuruun Perinnejousikisat

Hiton työt… Häiritsee elämää. Pitäs tehhä jotain tolle. :thinking:

Hah, sarvijousi se on missä se edellinen pituusjousikin. :smiley: Mutta onhan ne hyviä pelejä. Rikkoutumisesta en osaa luvata mitään. xD Mutta kesto saattaa olla parempi kuin uskoinkaan. Vatsan sarvet on ehjät, joten pitäisi kestää ihan tyhjälaukauksenkin.

Tuumasin tehdä vanhalinnaan uusia komposiittejä pari, kun coretkin on valmiita. Eihän enää voi semmoista puolivalmistetta tulla kuten aikasemmin, eihän?

1 tykkäys

Tais olla huono ajankohta viikko Juhannuksesta noille kisoille. Ei paljon Knuutinpoikia paikalle ilmesty. Nyt kysynkin että olisko Heinäkuun loppu parempi aika pitää keuruulla perinnejousikisoja vai riittääkö Petikko,Lieto ja Hikiä.???

Onhan tässä toki muutakin ollut, hitonmoinen helle, työkuviot mennyt sekasin koronan takia. Petikosta puuttui myös Mikke ja Simo. Eikä taida nyttenkään juuri koronan takia tulla.
Ehkäpä kisan pitää vakiinnuttaa asemansa jonkin aikaa. En tiedä. Eiks jengi oo aina tyytyväisiä kun tuli lähdettyä ja osallistuttua??

1 tykkäys

Joo eipä sitä nyt voi ensimmäiseltä kerralta odottaa samoja käviä määriä kun näitä “kivijaloilta”. Jos kisa on hyvä niin eiköhän se ala suosiotaan nostamaan tulevaisuudessa kun kaikki kävijät sitä mainostaa loppu vuoden.:smile:

Minusta kisoja saa olla kesässä enemmän ja tulevaisuudessa koitan keritä niissä käymäänkin. !

Päivä pulkassa!
Itselläni oli ainakin todella mukava päivä, hyvässä säässä ja seurassa. Ja oli mukava tavata uusia ihmisiä!
Kisa ilmeisesti sujui mukavasti ja Maailmanpyöräkin pyöri loppuun asti. Itseäni ilahdutti erityisesti lopussa sir Hartosen upea headshot meitä kilpailijoita kohti hyökänneeseen zombieen, 100 jaardista. Oli hienoa, että hyökkäys saatiin pysäytetyä. Tästä varmasti tulee kuviakin.
Kiitos kaikille osallistujille, te teitte tästä muistettavan päivän! Laittakaa kuvia ja videoita sikäli kun niitä teillä on.

5 tykkäystä

Oli kyllä viimeisen päälle järkätty kisa ja liikkuviakin oli tarpeeksi !! Matkat oli omalle osaamiselle hieman pitkiä mutta sehän on vain reenistä kiinni ! :smiley:

Tuleeko tulokset tänne foorumille vielä?

Hyvät kisat tosiaan! Minähän olin jo konkari tuolla maastoradalla kolmatta kertaa ampuessa. Kuljin maastoradan Mikan ja Maren kanssa, mutta Mare ampui pykälää modernimmalla vaistojousella. Puujousia jäi siis ryhmään kaksi. Meillä olikin vähän koko matkaa vain pieni ero Mikan kanssa, joka suorastaan huipentui vielä tuplaosumaan viimeisellä 100 yardin zombi-ukkelilla. Mika osui päähän, minä polveen. :smiley: Nämä olivat ainoat osumat sillä rastilla kaikista kisailijoista.

Kun sain sarvijousen pelaamaan, päätin lähteä sillä maastoradalle. Ja hyvin pelasi! Heittoa riitti pidempiin 15-30m matkoihin, samalla kun Mika joutui varomaan möllensä halkeaman leviämistä… Ei mikään reilu asetelma. :smiley: Hyviä osumia tuli kuitenkin kaikille, nuo kuvat missä Mika ampuu kiveltä, taidettiin kaikki tuikata 2 vitaalia mieheen pieneenkin elukkaan.
Mutta siellähän kisattiin, niin kuvia ei tullut räpsittyä enempää…
Alla tuloskortit, Markku oli omassa sarjassaan maastoradalla, kentän erikoisrasteissa saatiin Mikan kanssa kurottua välimatkaa Markkuun pienemmäksi.






Maailmanpyörän asettelua. Ei ollut muuten helppo osua sittenkään, taisinko saada 3 osumaa kuudesta yrityksestä. Mika laittoi pari 2 pisteen osumaakin…

Seinän yli ja ali ammuntaa. Eli maalia ei näy, vaan nuoleen piti saada pudotusta.



Vai aliampumista? Helppo homma turkkilaiselle. 8) Taisin napata ihan lähes maksimipisteet.

Turkkilainen vietti taas viikon vireellä. Aika tasainen rasitus, eikä ollenkaan paha. Siitä sitten palautuu. Kronotettiin muuten jousia, heitti helteen kyllästämänäkin 500 greinin nuolta 177fps.


6 tykkäystä

Jos haluat Jere lisätä edelliseen, niin mulla oli (kolmantena) 102 pistettä.
-Parhaiten jäi mieleen, ja itse onnistuin Lentävissä kiekoissa, joista sain 6 pistettä viidellä osumalla (kiekkoja lensi siis kuusi kpl kaikkiaan).

2 tykkäystä

Eli vielä kerran Keuruun perinnejousikisan primiluokan tulokset:
1.Markku Teräs 121p
2.Jere Nyström 109p
3. Janne Heinonen 102p
4.Mika Hartonen 99p
5.Lauri Salmi 98p
6. Ari Törmä 72p
7.Ilja Koivisto 71p
8. Reima Parviainen 69p
9. Eero Laitinen 55p
10. Tommi Sneck 42p

Junnut Niilo Sneck 44p ja Hilma Sneck 12p

3 tykkäystä

Nimet menny vähän sekaisin ylläpitäjä
vois oikaista. Eli sijalla 9 on Eero Laitinen ja sijalla 10 Tommi Sneck Ja junnujen pisteet Niilo Sneck 44p ja Hilma Sneck 12p

Katoha, Ilja is back in business!!! Jere hopealla ja turkkilaisella. No Niin!!! Markun tason tietäen Jere on vetänyt hyvänlaisesti.

Hyvän näköiset kisat kuvien perusteella.

En syyttäisi Mare ajankohtaa, on ollut poikkeusvuosi ja yli + 30 sää saattoi vielä karsia osallistujia. Ei ollu ekassa Petikossakaan montaa ampujaa. Saati Turun ekoissa kisoissa. Pitäkää kisaa sitkeästi vuodesta toiseen, niin se vakiinnuttaa paikkansa ja osallistujansa. Olin hengessä mukana Saimaalla kun uisteltiin perheen kanssa soutuveneellä. Ukkoskuurokin tuli. Syttytti pohjoispuolen selän takana tulipalon ja ajoi meidät saareen ja veneen alle sadetta pitämään. Venee alla ajattelin että saakohan Keuruun jouseilijat samanlaisia kuuroja niskaansa. Sadekuuroja mieluummin kuin nuolikuuroja.

Kyllä kyllä. Iljan ja Hartosen kanssa rupateltiinkin tauot ugrijousista. Ilja ampui semmoisella nelivitosella vaahteraflättärillä ja komea oli itse parkittu viinekin. Jos on 80-luvulta lähtien harrastellut, niin näköjään on jotain jo tarttunut mukaankin… Kyseli että oliko mulla se inkkari sarvijousi mukana, mutta enpä ollut tajunnut tuoda. Sitä pitää käpistellä sitten turussa.

Mare sano että ammuin tuolla sarvijousella paremmin kuin viimeksi lonkkarilla, että mikä ettei! Mahtava fiilis kun osuu ja ammunta on rentoa.
Maastoradan jälkeen Markku ja minä oltiin 92-66 pisteillä. Oli aika reilu kaula siinä, että jos pitkä maastorata on niin Mikkelin poika helisee!!
Pitääpä vaan koittaa parantaa, niin kohtahan sitä voisi haastaa Juha, Pasi, Tuomo, Mare kaartia… :thinking:
Mä oon kiertäny noita kesän kisoja nyt vähän enemmän kun muut. Jo 4 eri koko päivän kisaa!

Vettä vähän sateli loppua kohden, mutta tosi vähän. Jännityksessä ei vedä vertoja veneen alla piilotteluun!

4 tykkäystä

Hieno kisa varmasti! Ehkä ensi vuonna pääsen mukaan, toivottavasti. Kesä on kiireistä aikaa, kun kaikkea menoa ja tekemistä riittää, niin suunniteltua kuin yllättäviäkin.

Markku näytti olevan hyvässä vedossa. Mutta niin oli Jerekin! Hieno suoritus turkkilaisella! Oliko ensimmäinen kerta, kun joku muu kuin pituuskisa ammutaan komposiitilla? Ja hienoa, että Iljakin oli mukana, pitkästä aikaa kisailemassa.

Laittakaahan nyt vaan lisää kuvia ja raporttia kisasta, niitä on mukava katsella ja lukea.

Sitähän ei voi tietää ennakolta. Juhannuksena alkaa monella lomat ja kun juhannuksena ollaan jossain, niin sen jälkeinen viikonloppu lienee monella niin sanotusti vapaa. Muuttujia on niin paljon, kuten myös syitä, miksi osallistua tai olla osallistumatta. Turusta on Keuruulle jonkin verran matkaa ja se karsii osaltaan kilpailijoita. Mutta hyvä kisa kannattaa järjestää ja jos vaan järjestäjillä intoa riittää, niin perinne muodostuu itsekseen. Kisan myötä saadaan toivon mukaan Keski-Suomeenkin perinnejousiaktiivisuutta ja sitä myöten oma yhteisönsä. Nykyisin kaikki toiminta on aika Etelä-Suomi-painotteista.

2 tykkäystä

Turusta on Keuruulle tasan yhtä pitkä matka kun Keuruulta Turkuun. Ja tässä primiporukassa on varmaan enemmän sellaisia jotka tekee jousia ja fiilistelee foorumilla ja hyvä niin sekin on ihan kivaa harrastelua. Itse kuulun tähän kilpailuhenkisten ryhmään, Paljon saatiin kisasta myönteistä palautetta ja vinkkejä ja toivomuksia jotka kyllä otamme huomioon. Todennäköisesti kisa tullaan siirtämään Heinäkuun alkuun ja naulataan se sit siihen kiinni.

Kyllähän se niin yleensä on, että Keski-Suomi on Turusta tai Etelä-Suomesta katsottuna kauempana kuin Turku tai Etelä-Suomi Keski-Suomesta katsottuna. Joten kisassa kyllä kannattaa panostaa paikalliseen asiakaskuntaan ja jousikulttuurin kehittämiseen, sitä kautta se kasvu tulee. Sellainen vinkki, jos siirtoa heinäkuun alkuun suunnitteleltte, että älkää nyt ainakaan PML:n kesäpäivien päälle laittako, ne on yleensä Sievissä heinäkuun ekana viikonloppuna ja sielläkin kisataan primijousilla.

1 tykkäys