Jim Hamm on menehtynyt

Jim Hamm menehtyi sydänkohtaukseen 28.2.2021.

Suhteellisen nuorena joutui lähtemään (70v~?), harmin paikka.

This is Jim’s youngest son, Reed. I am writing on behalf of the family.
Dad passed Saturday night. He had a heart attack at home with mom and by the time the paramedics arrived, there was really nothing they could do. It was really unexpected as he had been splitting wood with Lee last weekend and had been working on a bow from an Osage tree we had cut here on the place.
I have read all of messages and appreciate everyone sharing how he touched their lives. It really brings comfort for us as we move forward that he touched so many people.
I have read the following phrase lately and it touched me personally: A society grows great when old men plant trees knowing they will never be able to sit in their shade. Dad tried to planted a lot of trees for a lot of people. I know he was a huge influence in my life and will miss him dearly.

Kädenjälki ja kirjat jää elämään!

• Bows and arrows of the native Americans 1&2
  • Traditional bowyers bible 2&4
  • Encyclopedia of bows, arrow & quivers
  • jne.

Viimeisinkin julkaistu kirja “Wooden bows: What I wish I’d known when I started (2018)” on hyvä teos suositella aloittelijalle ja kokeneelle jousentekijälle.

4 tykkäystä

Rauha hänen muistolleen. Työ jää kuitenkin elämään.

Jim oli vuoden nuorempi omaa isääni, eli 70v.
Alkaa porukka vähenemään vaan pikkuhiljaa…

Facessa uutinen levisikin jo tuossa edellispäivänä kulovalkean tavoin.

Rauhat hänelle.

Hamm oli monella tapaa puujousten uuden tulemisen johtotähtiä ja tienraivaajia. Hänen roolinsa myös TBB:n toteutumisessa oli korvaamaton. Hamm oli loistava kirjoittaja, tietäväinen, syvällinen ja lämpimän humoristinen. Ilman muuta esikuva minullekin.

Kohtuullisen menestyksensä hedelmillä Hamm teki täsmälleen sen, minkä itsekin tekisin, jos pääsisin huomattaviin tuloihin kiinni: osti kymmeniä hehtaareja syrjälääniä, jonka pyhitti riistalle ja riistanpyynnille.

Hammin äkillinen menehtyminen osoittaa, että mitään ei kannata jättää odottamaan eläkepäiviä, “kun aikaa sitten on”. Ei Hamm niin tehnytkään, onnekseen ja onneksemme.

4 tykkäystä

R.I.P. Jim.